וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר אוכל פרטי וללא מדים: שב"ס השלים את ההכנות לקליטת אולמרט

11.2.2016 / 23:23

ביום שני הקרוב, במבצע מורכב ומאובטח היטב, ייפרד ראש הממשלה לשעבר ממאבטחי השב"כ, שיוחלפו באנשי כלא מעשיהו. בשל המידע הרגיש שבידי אולמרט, רק ארבעה אסירים הועברו עד כה לאגף 10 הנפרד. ומה הוא יורשה להכניס לתא?

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

שירות בתי הסוהר השלים את ההיערכות לקראת קליטת האסיר אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר שהורשע בקבלת שוחד, וביום שני הקרוב הוא ייכנס בשערי כלא מעשיהו. אולמרט ייפרד ממאבטחי השב"כ המלווים אותו ואחראים על ביטחונו בכל שעות היממה, ולראשונה בתולדות מדינת ישראל, תועבר האחריות על אבטחתו של ראש ממשלה לשעבר מהשב"כ לידי השב"ס.

לקראת תחילת מאסרו, הקימו אגף מיוחד – אגף 10, שעלות הקמתו למשלם המסים הישראלי היא ארבעה מיליון שקלים. מדובר למעשה בכלא בתוך כלא, כך שאולמרט לא יידרש בכל תקופת מאסרו ללבוש מדי אסיר או לצאת מהאגף, שכולל בין היתר חדר אוכל, כיתת לימוד, משרד עובדת סוציאלית, מועדונית, חדר כושר וחצר. האגף כולו מאכלס 18 אסירים בלבד, בהם שישה מורשעי פרשת "הולילנד", כולל אולמרט עצמו.

עוד בוואלה! NEWS:
תיק השיבוש: נדחה הסדר הטיעון של אולמרט, ירצה חודש מאסר נוסף
שבוע לפני תחילת ריצוי העונש: החל אכלוס האגף שבו ישהה אולמרט
"אגף הולילנד": שישה ממורשעי הפרשה ישוכנו באזור מיוחד בכלא מעשיהו

בית סוהר מעשיהו, רמלה. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
18 אסירים, שישה מהם מורשעי פרשת "הולילנד". אגף 10/ראובן קסטרו

בשב"ס הבהירו כי שהותו של אולמרט בכלא היא אתגר מבצעי מורכב, בהתחשב בעובדה שאולמרט הוא ראש ממשלה שסיים את כהונתו לפני פחות משבע שנים ומחזיק בסודות מדינה. לכן, כל מי שנמצא עמו במגע חייב להיות מפוקח. בהתאם לכך, רק ארבעה אסירים הורשו עד כה לעבור לאגף החדש.

על ראש הממשלה לשעבר להתייצב בבית הכלא עד יום שני בשעה 10:00. עשרות לוחמים של יחידות מצדה ונחשון של השב"ס יהפכו את אזור כלא מעשיהו לשטח סטרילי בעת הגעתו של אולמרט. הוא יעבור הליך קליטה הכולל שיחות עם מפקד האגף, עם רופא ועם עובדת סוציאלית. לאחר מכן יצולם לאלבום הכלואים של שב"ס ויקבל מספר אסיר, יבוצע חיפוש בחפציו, ואז יועבר אחר כבוד לתאו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
עד 1,500 שקלים במזומן. אולמרט בבית המשפט/נועם מושקוביץ

בכל תא באגף ישוכנו עד שלושה אסירים, והוא מכיל שלוש מיטות ושלוש ארוניות, שולחן וטלוויזיה, ובמסדרון מוצב טלפון ציבורי המופעל בטלכרט. אולמרט יהיה רשאי להכניס לתא מזוודה עם שלושה בגדים תחתונים, גרביים, שתי אימוניות ללא בטנה, מכנסי ספורט, תפילין וטלית. כמו כן, הוא רשאי להסתובב עם 1,500 שקלים במזומן, וכל סכום מעבר לכך יהיה עליו להפקיד בכניסה לבית הכלא, ויקבל את הכסף בחזרה רק עם שחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully