וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו דוד וגולית: תראו איך נחש קטלני מובס ע"י עכביש קטן

21.2.2016 / 9:03

עכביש ארוך רגליים תפס ברשת שלו נחש חום גדול וקטלני וסעד אותו לארוחת הצהריים. מי שנכח ברגע הנדיר הזה התקשה להאמין למראה עיניו - ובצדק

יוטיוב

בסרטון: תיעוד נוסף של קרב בין נחש לעכביש

אולי תופתעו לשמוע שבקרבות בין עכבישים לנחשים, זו לא הפעם הראשונה שידו של העכביש על העליונה. מתברר שאינספור נחשים קטלניים מצאו עצמם כלואים ברשתות של עכבישים - וזה תמיד מפתיע אותנו מחדש. גם האיכר והצלם, פטריק ליס, שמצא נחש תלוי בקורי עכביש ידע על המנהג המגונה של העכבישים להתנפל על מישהו שגדול ומסוכן מהם פי כמה וכמה - אולם כשהוא נתקל בזה במציאות, גם הוא התקשה להאמין למראה עיניו.

ליס מצא בשטח שלו שבוויטלה, צפון מערב קנברה, נחש חום קטלני מת תלוי באוויר ע"י קורי עכביש של רועדיים (עכביש ארוך רגליים). על אף שהנחש החום נחשב לאחד היצורים הקטלניים באוסטרליה, נראה שהעכביש השברירי, שגם הוא קטלני לא פחות, לא חשש לטמון מלכודת לאויבו הגדול. "כשראיתי את הנחש באוויר לא הבנתי מה בדיוק קורה שם. לקחתי צעד אחורה ופתאום קלטתי שהוא לכוד בקורי עכביש. הייתי בהלם", סיפר ליס ל-Daily News, "שמעתי שדברים כאלה קורים, אבל מעולם לא ראיתי דבר כזה במציאות".

עכביש נגד נחש חום. פייסבוק, צילום מסך
נראה מטורף!/צילום מסך, פייסבוק

עיקבו אחרי "אסור לפספס" גם בפייסבוק

האיכר החליט להשאיר את הנחש הצעיר, שאורכו הגיע בערך למטר אחד, בתוך רשת הקורים כדי לאפשר לעכביש ליהנות מהפרס שלו. הוא צילם את המאורע הדרמטי ופרסם את התמונה בפייסבוק, שם כתב: "נהרג ע"י רוצח ארוך רגליים #‎killorbekilled‬". "זה היה רגע אוסטרלי קלאסי שהייתי חייב לחלוק עם כולם", הוא אמר, "חשבתי לעצמי 'אוי לא, אנחנו בצרות עכשיו, העכביש למד איך להרוג שחקנים גדולים ממנו'".

הרועדיים נמצאים בכל יבשת בעולם, מלבד אנטרטיקה, שם קר להם מדי כדי לשרוד. הם תלויים הפוך ברשתות סבוכות אותן הם בונים במקומות חשוכים ולחים, כגון מערות, מחילות ומרתפים. עם זאת, ניתן למצוא אותם גם במקומות יבשים וחמים כמו בחלונות הבית ובעליות הגג. הרועדיים נקראים כך כי הם נוהגים לרעוד במהירות כדי להקשות על הטורפים שלהם להתמקד בהם ולראות בדיוק היכן הם נמצאים.

עוד באותו נושא

חולני: תיעוד מטריד של נחש כרות ראש ממשיך לנוע על הקרקע

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully