וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוקת חניה בשכונת ברנע- התושבים סובלים ממחסור בחניות ומדו"חות

יניב גלעדי

11.2.2016 / 10:35

מחדל תכנון אזורי החנייה בשכונת קדש ברנע באשקלון גובה מחיר כלכלי כבד מהתושבים. בעבר נמנעה העירייה מלהטיל עליהם דו"חות בשעות הערב, אלא שלאחרונה שבו הפקחים לרחובות למרות שהעבודות להכפלת מקומות החניה טרם הושלמו

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

לא לזה ציפו הזוגות הצעירים שעברו לשכונת ברנע באשקלון. הרי רבים מהם היגרו לכאן מחוץ לעיר כדי לשפר את איכות חייהם על ידי הורדת יוקר המחייה החודשי, אך מצוקת החנייה שנוצרה בשכונה גובה מהם מחיר כלכלי כבד. לכל אחד מהתושבים יש אמנם חנייה פרטית בבניין, אך זו אינה מספיקה לכל אותם זוגות המחזיקים בשני רכבים.

עד לפני מספר חודשים, בתיאום עם ראש העירייה, כך טוענים התושבים, ניתן להם היתר מיוחד לחנות על המדרכות ובאדום לבן בצורה שלא תפריע להולכי רגל, עגלות ילדים או כיסאות גלגלים משעות הערב ועד לבוקר שלמחרת - ואכן במשך תקופה לא ניתנו דוחות. אך לפני מספר שבועות, חזרו הפקחים להטיל קנסות בשכונה. ההבטחה התכנונית שניתנה לתושבים תיארה אזורי חנייה נרחבים לשימוש בשטח השכונה, אך הפרויקט טרם הושלם. יקיר מלכה, נציג תושבי שכונת ברנע טוען כי המצוקה נוצרה בגלל תכנון לקוי של העירייה. "בנו בניין על כל מטר רבוע ללא חשיבה מוקדמות לחניות ציבוריות ותכנון תנועתי. אנחנו עומדים פה מ8 בבוקר, אם לא לפני בפקקים. החל מהיציאה מהחנייה עד היציאה מהשכונה".

המחיר הכלכלי והפגיעה באיכות החיים, קשים מנשוא. יסמין פינטו מספרת כי בהעדר אלטרנטיבות ראויות, היא 'זכתה' לקבל דוח ביום שבת בבוקר. "לא מספיק שאין פה מקומות חנייה לחנות גם מקבלים דוח ביום שבת בבוקר. זה סיוט , בעלי צריך לחנות בכל מיני מקומות ולבוא לפה עשר דקות ברגל בגשם". אורלי, דיירת השכונה, היא עדה נוספת למחדל התכנוני בשטח. "כשבנו כאן בתים חדשים, עברנו מראשל"צ . יש לנו מקום חנייה אחד בחצר, זה מה שהקבלנים נתנו, אבל אין פה התחשבות כללית. יש מצוקת חנייה איומה ואנחנו הולכים עשר דקות עד חצי שעה כדי למצוא חנייה וזה לא ייתכן . ציפינו שהעירייה תתחשב, כי לא אנחנו יצרנו את מצוקת החנייה. באים אלינו אורחים בשבת אין להם איפה לחנות . יש בשכונה שטחים שאפשר להפוך למקומות חנייה ציבורית".

"אני מחזיק בידי 3 דוחות חנייה", כך מציג יקיר מלכה בפני המצלמה. "שתי חניות משטרה ועירייה שקיבלתי בעצם על אותה חנייה, רבע לתשע ורבע לעשר - שתי דוחות חנייה על אותה חנייה שבעצם הותרה לנו על ידי העירייה . חמש מאות ועוד מאתיים חמישים ועוד מאה 850 ¤ ביומיים – תשלום על דוחות. הדיירים בשכונה פשוט נמצאים בחשש ובאנטגוניזם מוחלט כלפי הרשות, על מתן דוחות הבלתי סביר שקורה פה", כך לדבריו.

גלעד אורן, מנכ"ל החברה הכלכלית אשקלון, מבקש מהתושבים הזועמים להיעזר בסבלנות עד שעבודות העירייה בשטח יושלמו. "במקום אחר בעיר, דומה לפה, הייתה מצוקת חנייה. שינינו שם את הכבישים, הפכנו אותם לחד סטריים, קיצרנו את המדרכות והפכנו את החניות במקום... יש איזושהי תכנית לקחת את כל הפארק הגדול שאמור להיות מתוכנן מעבר לבניינים בשכונה, ולנסות לבנות חניון תת קרקעי ענק מתחת לכל הפארק כדי שיוכל לשרת את תושבי השכונה", כך מספר גלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully