וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגרים במערב: קוריאה הצפונית פרסמה תיעוד של שיגור הלוויין

בתיעוד שפורסם בערוץ הטלוויזיה הממלכתי במדינה, נראה המנהיג קים ג'ונג און צופה בשיגור הלוויין של פיונגיאנג ביום ראשון, שנחשד ברחבי העולם כניסוי בטיל בליסטי. צפו בשיגור שגרם למדענים הצפון קוריאנים להזיל דמעה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

קוריאה הצפונית פרסמה היום (חמישי) בערוץ הטלוויזיה הממלכתי במדינה את תיעוד שיגור הלוויין ביום ראשון. בתיעוד, נראה המנהיג קים ג'ונג און משקיף על השיגור בעוד המדענים דומעים בהתרגשות.

השיגור השנוי במחלוקת הביא את מועצת הביטחון של האו"ם לכינוס חירום ביום ראשון. הדיון נערך לבקשת קוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית במטרה להגיע להבנות על תגובה משותפת על המהלך השנוי במחלוקת, ובסיומו פורסמה הודעת גינוי חריפה, הקוראת לאימוץ סנקציות נוספות נגד המדינה המבודדת.

מאז החליטו קוריאה הדרומית, יפן וארצות הברית להשית עיצומים נוספים על המדינה הבודדת. בסיאול אף החליטו אתמול לסגור את פארק התעשייה המשותפת עם פיונגיאנג שגבול שתי המדינות. בתגובה, הודיעה היום קוריאה הצפונית כי היא תקפיא את נכסיהן של חברות הפועלות במקום וכינתה את המהלך של הדרום "הכרזת מלחמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קים ג'ונג און משקיף על השיגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיונגיאנג הודיעה ביום ראשון כי היא שיגרה רקטה לוויינית לחלל, אולם בעולם סבורים כי המטרה העיקרית של כך הייתה בחינת טיל בליסטי. רק לפני כמה שבועות ערכה המדינה הקומוניסטית המבודדת ניסוי גרעיני שספג גינויים מצד המערב כמו גם מצד שכנותיה ובעלות בריתה הבודדות - סין ורוסיה. בטלוויזיה הממלכתית נטען כי הלוויין החל במסלולו המיועד עשר דקות לאחר שיגורו וכי המנהיג קים ג'ונג הורה על כך בעצמו. עוד נטען כי בעתיד יתקיימו שיגורים נוספים.

בדרום, לעומת זאת, סוכנות הביון של סיאול סבורה כי יש להתייחס לשיגור כאל ניסוי בליסטי, מאחר שהלוויין יהיה חסר תועלת ולא יופק ממנו מידע. לפי ההערכות, הרקטה שיצאה מבסיס בצפון המדינה שקלה כ-200 קילוגרמים, כפול מגודלה של הרקטה ששוגרה בשנת 2012. ואולם, מדובר במשקל קל הרבה יותר מאשר זה המאפיין לוויינים סטנדרטיים - בין 800 ל-1,500 ק"ג.

לפי סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ", חברי פרלמנט בסיאול שתודרכו בהתפתחויות בשיחות סגורות דווחו על כך שלצפון יש את הטכנולוגיה לשיגור טילים בליסטיים בין יבשתיים וכי היא מתכננת ניסוי גרעיני חמישי. על המדינה מוטלות סנקציות רבות בשל תכנית הגרעין ותכנית הטילים הבליסטיים שלה.

(עדכון ראשון: 9:07)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדענים נרגשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully