וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה מצטמצמת: כריסטי ופיורינה פרשו מהמרוץ הרפובליקני

מושל ניו ג'רזי לשעבר יסיים את חלקו במרוץ לייצוג המפלגה לקראת הבחירות לנשיאות. זאת, עקב המקומות הנמוכים אליהם הגיע בבחירות המקדימות בניו המפשייר ובאיווה. גם יו"ר חברת HP לשעבר, קרלי פיורינה, הודיעה על פרישתה

עריכה: ניר חן

מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי הודיע הלילה (חמישי) באופן רשמי על סיום המרוץ לייצוג הרפובליקנים בבחירות לנשיאות ארצות הברית. זאת, לאחר שהגיע למקום השישי בלבד בבחירות המקדימות בניו המפשייר שנערכו אתמול, ולמקום העשירי באיווה. כמה שעות קודם הודיעה יו"ר חברת HP לשעבר, קרלי פיורינה כי גם היא פורשת מהמרוץ.

אתמול אמר כריסטי לתומכיו כי הוא עושה את דרכו לניו ג'רזי כדי "לקחת נשימה עמוקה", ולהמתין לתוצאות הסופיות כדי להחליט על צעדיו הבאים. לאורך היום החלו להגיע דיווחים על כוונתו של כריסטי לפרוש, אך דוברתו ביטלה את השמועות ואמרה כי "עדיין לא נתקבלה החלטה". עם זאת, עוזר בכיר של כריסטי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא יסיים את הקמפיין, ובוושינגטון פוסט דיווח כי כריסטי הודיע לצוות שליווה אותו על פרישתו. כמו כן, הוא ביטל אירוע בחירות שהיה אמור להתקיים בדרום קרוליינה לקראת הבחירות המקדימות במדינה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
לילה היסטורי בניו המפשייר: היהודי שניצח – וזה שהפסיד
קלינטון מנסה לרכך את המכה בניו המפשייר; הרפובליקנים עוד נאבקים
ראש עיריית ניו יורק לשעבר: שוקל להתמודד לנשיאות

כריס כריסטי בעימות הרפובליקני השישי. 15 בינואר 2016. אי-פי, AP
70 ימים של קמפיין בניו המפשייר לא עזרו. כריס כריסטי/AP, אי-פי

כריסטי תלה את כל תקוותיו בתוצאות הבחירות בניו המפשייר, והקמפיין שלו במדינה ארך 70 ימים. עם זאת, התוצאות בבחירות המקדימות לא הותירו לו ברירה – הוא הגיע למקום השישי, וכך הסיכויים לקבלת תרומות נוספות הלכו ונגוזו. כעת כריסטי ישוב לביתו שבניו ג'רזי ויסיים את הכהונה השניה שלו בתור מושל ניו ג'רזי.

פיורינה הודיעה על פרישתה לאחר שהגיעה למקום השביעי בחירות המקדימות באיווה ולאותו המקום בניו המפשייר, עם 4% תמיכה בלבד. "על אף שהשעיתי את מועמדותי אמשיך לנסוע ברחבי המדינה ולהילחם עבור האמריקנים שמסרבים להתפשר על המצב", כתבה פיורינה, שהייתה המתמודדת האישה היחידה במפלגתה, בעמוד הפייסבוק שלה. היא פנתה במסר לנשים וכתבה: "אל תתנו לאחרים להגדיר אתכן. אל תקשיבו לאף אחד שאומר שאתן צריכות לבחור במועמד מסוים כי אתן נשים. זה לא פמיניזם. תמיד תזכרו שמנהיג לא נולד כזה, הוא נעשה מנהיג. תבחרו במנהיגות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הבחירות המקימות בניו המפשייר אתמול העלו כי המנצחים הגדולים הם ברני סנדרס הדמוקרטי ודונלד טראמפ הרפובליקני. ג'ון קייסיק, מושל מדינת אוהיו, הגיע למקום השני במרוץ הרפובליקני בהפרש ניכר מטראמפ, ואחריו טד קרוז וג'ב בוש.

לאחר פרסום התוצאות הראשוניות, הילרי קלינטון הודתה בהפסדה לסנדרס ואף בירכה אותו. הסנאטור מוורמונט גרף כ-60% מקולות הבוחרים, לעומת 39% בלבד שקיבלה שרת החוץ לשעבר.

טראמפ רשם ניצחון בפער דו ספרתי, כפי שחזו הסקרים. הוא זכה ב-35% מקולות הבוחרים, כשיריבו הקרוב ביותר, קייסיק, קיבל רק 15%. מרקו רוביו, שהגיע למקום השלישי באיווה, הפסיד בקרב על המקום השלישי בניו המפשייר באחוזים בודדים, וצנח למקום החמישי. בהמשך המרוץ, המועמדים ימשיכו לנבאדה ולקרוליינה הדרומית, שם ייערכו בזמנים שונים עד סוף החודש הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית ובמפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully