וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רות דוד הגיבה לאישומים נגדה בפרשת רונאל פישר: "לא מעורבת ב'שיטה'"

11.2.2016 / 2:12

פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר הגישה התייחסות לכתב האישום, ובה טענה כי לא לקחה חלק בדרך שבה פעלו פישר ורב-פקד לשעבר ערן מלכה. "מצרה על כלילתה בכתב אישום שרובו ככולו אינו נוגע אליה כלל"

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד, הגישה אתמול (רביעי) מענה לכתב האישום שהוגש נגדה במסגרת פרשת רונאל פישר, ובו טענה כי רוב כתב האישום לא רלוונטי אליה. "מצרה על כלילתה בכתב אישום שרובו ככולו אינו נוגע אליה כלל", כתבו עורכי דינה, יאיר גולן ונחשון שוחט. "לא היתה לה כל מעורבות ב'פרשה' וב'שיטה' אותה הפעילו פישר וערן מלכה".

דוד מואשמת כי קשרה קשר עם פישר ועם עדת המדינה. במרץ 2014 עלתה דוד על טיסה לבודפשט, כשהיא נושאת עמה בתיק מעטפה סגורה ובה מסמכים סודיים ומסווגים מתוך חקירה סמויה שניהלה המשטרה נגד מקורבה - הקבלן יאיר ביטון, מנכ"ל חברת ב. יאיר - בחשד שהלבין עשרות מיליוני שקלים עבור ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל. גם עו"ד רונאל פישר טס איתה, אבל הם העדיפו שהיא תיקח את המעטפה, מפני שחשבו שהיא תהיה בלדר בטוח יותר. לפיכך, דוד מואשמת שהכינה את ביטון לקראת מעצרו.

הפרקליטה לשעבר הודתה כי אכן נחשפה למסמך משטרתי, אולם טענה כי לא ידעה מה הנסיבות שהביאו אותו לידיה. לדבריה, נחשפה למסמך לראשונה בהיותה בבודפשט, ומודה שאכן נטלה חלק בפגישה שבה נעשה שימוש גם במידע שעלה מן המסמך האמור, בייעוץ לביטון בנושאים הנוגעים לחקירתו. עוד הסבירה כי ייתכן ששגתה בהתנהלות זו וכי אפשר שעברה בכך עבירה.

עוד באותו נושא:
"כרסם בשלטון החוק": שמונה שנות מאסר לערן מלכה בגין שוחד
רפ"ק מלכה לחוקריו: "רות דוד גנזה תיקים עבור פישר"
רות דוד התעלפה בכניסה לבית המשפט; מעצרה הוארך בהיעדרה

רות דוד, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
"לא היתה לה כל מעורבות ב'פרשה' וב'שיטה' אותה הפעילו פישר וערן מלכה". רות דוד/נועם מושקוביץ

באישום שבו נכתב כי ניסתה להציע תפקיד לניסים מרום, הפרקליט שניהל ביד רמה את חקירת ב. יאיר והכיר את דוד מימיה כפרקליטת המחוז, על מנת להזיז אותו מהתיק, דוד כופרת בתוקף בהאשמה. לטענתה, לא הייתה לה כוונה נסתרת כלשהי בפנייתה אל עו"ד מרום, ובפנייה לא עברה עבירה מכל סוג שהוא. לדבריה, נודע לה באקראי על קיומו של מכרז למשרת היועץ המשפטי ומנהל היחידה המשפטית בחברת נתיבי ישראל, ועוד באותו יום ובאופן ספונטני היא הודיעה לעו"ד מרום על קיומה של המשרה שלהבנתה התאימה לו.

בשיחות אישיות קודמות שקוימו בינה לבין מרום לאחר שפרשה מתפקידה כפרקליטת המחוז, העלה עו"ד מרום בפניה את רצונו לסיים את עבודתו בפרקליטות ואף ביקש להצטרף למשרדה. דוד ידעה שהוא מחפש הזדמנויות להשתלב במגזר הפרטי, והחיבה שחשה כלפיו, הערכתה לכישוריו וההזדמנות לעזור לו, הם שהביאו אותה, לדבריה, ליידע אותו לגבי המשרה שהתפנתה ואף להיות נכונה לסייע לו בקשר להגשת המועמדות.

האישום השלישי נגד דוד מכונה פרשת "הפגישה הלילית". כאשר הבינו אנשי הפרשה כי הם עומדים להיחשף וכי המשטרה עלתה עליהם, נפגשו לכאורה לטכס עצה. במעמד זה, טענה עדת המדינה כי דוד הציעה לה לטוס לחו"ל משום שהיא עשויה "להישבר" בחקירה. "במהלך המשפט יתברר כי תיאור מהלך העניינים באישום זה הינו סלקטיבי לחלוטין ומתעלם מעובדות חשובות נוספות הידועות למח"ש", טוענים עורכי דינה של דוד. "ביחס לפרטי המפגש, מטרתו והתנהלותם של דוד ושל נוכחים נוספים במהלכו וגם לאחריו. דוד משוכנעת בכך שלא עברה כל עבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully