וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על דברי הרצוג לגבי פתרון שתי המדינות: "בוקר טוב בוז'י"

10.2.2016 / 20:10

ראש הממשלה עקץ בכנסת את יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, שטען כי לא ניתן להיפרד מהפלסטינים בשלב זה. "ברוכים הבאים למזרח התיכון", אמר לו. הרצוג: "שבע שנים אתה בשלטון וקיימת אפס הבטחות"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בכנסת בדיון בנושא "שתי מדינות לשני עמים", לבקשתם של 40 חברי כנסת בדיון שיזמה סיעת מרצ, ועקץ את יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג באומרו כי הוא זיהה ראשון את סכנת הטרור.

"בתחילת השבוע נפל דבר: חברי תנועת מפלגת העבודה קבעו שלא ניתן לממש את פתרון שתי המדינות לשני עמים. בוקר טוב בוז'י, שמח שהתעוררת. בוקר טוב מפלגת העבודה, ברוכים הבאים למזרח התיכון. אתם מוכרחים להבין איפה אנחנו חיים. אתם האחרונים לזהות את המציאות. אז נכון, מוטב מאוחר מאשר אף פעם. אבל איך אפשר לסמוך על שיקול הדעת שלכם להתמודד עם האיומים סביבנו? תקפתם אותי, ועכשיו אתם מאמצים את מה שטענתי", אמר.

לדברי נתניהו, הרצוג ועמיתתו לסיעה, חבר הכנסת ציפי לבני, צבועים. "'אני וציפי נבהיר לערבים שהמשחק החד צדדי נגמר', אמרתם בשנה שעברה, ועכשיו אתם אומרים שדווקא כן צריך צעדים חד צדדיים? אני מציע לכם, תחליטו מה אתם רוצים, אבל למען השם תנסו לדבוק בזה לפחות שבוע אחד", אמר.

לקריאה נוספת:
בשורה להורים לעתיד: אושרה בקריאה טרומית חופשת לידה לאבות
בעקבות סימון המוצרים: מגעים עם האיחוד האירופי לשיקום היחסים
המדינה על מינוי דרעי: "עבירת שוחד איננה ייחודית למשרד הפנים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
"בוקר טוב מפלגת העבודה". נתניהו בכנסת/נועם מושקוביץ

לאחר דברים אלו של נתניהו עלה הרצוג לנאום. "הבטחת שאתה, 'מר ביטחון', חזק מול הטרור, הבטחת שתחסל את חמאס, הבטחת הרים וגבעות. מה מזה קיימת? אפס. אנו בעיצומה של אינתיפאדה שלישית עם עשרות הרוגים ומאות פצועים. התרעתי על זה גם כאן בפניכם חברות וחברי הכנסת שוב ושוב. אבל אדוני ראש הממשלה, אתה לא זז. אתה משותק מפחד. אתה לא יוזם. אתה רק משחק על זמן. והזמן פועל לרעתנו", אמר.

לדברי הרצוג, נתניהו לא מתכוון להיפרד מהפלסטינים. "אולי נקיף את המדינה בגדרות, אבל הפלסטינים יישארו בתוכנו. אתה לא רוצה להיפרד מהם. אתה פוחד מבנט ואלקין. גם 'בחיים עצמם' כשלת. המדינה תקועה וטובעת בבוץ כבר שבע שנים מאז שנבחרת. אין תקווה ואין סיכוי, רק ייאוש", אמר.

הוא הוסיף: "מדינה נפרדת לפלסטינים היא הסיכוי היחידי של ישראל להישאר מדינה יהודית ודמוקרטית עם גבולות בני הגנה. זה אינטרס יהודי ישראלי וקיומי שלנו. רק הפרדה בינינו לבינם תשמור על הביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בוז'י הרצוג נואם במליאת הכנסת הערב 10 פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"נתניהו משותק מפחד". הרצוג/נועם מושקוביץ

במהלך הדיון פנתה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, לנתניהו ואמרה: "כבר שנים שאתה מנפק לנו מופע נודד של אפס עגול במנהיגות ופחדנות, ומציע לנו 'כדי להתמודד עם חיות הטרף' להקיף את עצמנו בחומות ומכשולים שמשמעותם סיפוח של 150 אלף פלסטינים שחיים בשטח C. הממשלה שלך ממשיכה להצהיר שהיא תומכת בפתרון שתי המדינות, אבל אין אפילו חבר ממשלה אחד שבאופן אישי תומך בו". בהמשך, אמרה: "ההתנהלות הדיפלומטית של הממשלה שלך היא כמו של מישהו שמנסה למכור מכונית על בלוקים, לא מצליח במשך עשור, וממשיך לחשוב שהבעיה היא שהוא לא מצלם את האוטו בזווית הנכונה".

לאחר מכן פנתה להרצוג והוסיפה: "קראתי את התוכנית המדינית החדשה שהצגת. אני לא מסכימה עם חלקים רחבים בה. אתה באמת מאמין, שניתן לקדם מהלך של הוצאת 28 כפרים ערבים מירושלים המזרחית, ללא תיאום והסכמה עם הצד הפלסטיני? האם אתה לא קולט שמהלך כזה יתפרש בעולם כהנצחת הסיפוח לישראל של שאר חלקי העיר המזרחית, כולל האגן הקדוש? ומה אתה מצפה שיעשו אותם פלסטינים שימצאו את עצמם מעבר לגדר, שיצטרפו לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי?". כמו כן, אמרה: "מה שמתסכל הוא שאתה הרי יודע שאין שום סיכוי שראש הממשלה נתניהו ישקול אפילו לאמץ את התוכנית. באופן שאתה מתנהל לאחרונה, לא נראה לי שיהיה לך סיכוי להגיע לעמדת ביצוע שבה תוכל לנסות ליישם אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully