וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 שנה לאסון המסוקים: אף נציג ממשלה לא נכח בטקס האזכרה

10.2.2016 / 19:55

עשרות בני אדם הגיעו לבית הספר "הר וגיא" שליד קיבוץ דפנה, לציון יום השנה למותם של 73 חיילים מעל הקיבוץ. לטקס הגיעו בכירים בצה"ל ועשרות בני משפחה - אך אף נציג מטעם הממשלה. יו"ר יד לבנים: "עצוב ופוגע בכבוד המשפחות"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: אביב אירגז

עשרות בני אדם הגיעו אחר הצהריים (רביעי) לבית הספר "הר וגיא" הסמוך לקיבוץ דפנה, לציון 19 שנה לאסון המסוקים שבו נהרגו 73 חיילים מעל הקיבוץ. במקום התקיים טקס רשמי בנוכחותם של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל וראש אגף כוח אדם, אלוף חגי טופולנסקי.

אף נציג מטעם הממשלה לא נכח בטקס. אלי בן שם, יו"ר יד לבנים, אמר: "זה 19 שנה מגיע שר ביטחון לאסון הגדול ביותר של צה"ל. אם הדברים אכן נכונים, ואף שר לא מצא לנכון להתקזז עם השר נפתלי בנט, אז זה עצוב מאד ופוגע בכבוד המשפחות. ראוי היה שיהיה נציג ממשלה שיכבד את 73 הלוחמים שנפלו בדרכם ללבנון".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת טורקיה: "סוריה ורוסיה עושות טיהור אתני בחאלב"
התפתחות משמעותית בחקירת אחד הפיגועים האחרונים
יהודי חרדי נדקר בניו יורק ונפצע קל-בינוני; הדוקר נמלט

טקס לזכר קורבנות אסון המסוקים, 10 פברואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"בחרנו להמשיך בחיים". נשפחות ההרוגים בטקס/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

"השנה אנו מציינים עשור שלם של שקט יחסי בגבול הצפון", אמר איזנקוט במקום. "שקט יחסי שבמהלכו נפלו ארבעה לוחמים. אני מבטיח לכם ולהם (לחללי האסון, ע"ח) כי לא נניח לשקט הזה לתעתע בנו. זה שקט שמאפשר צמיחה ושגשוג. אויבינו יודעים כי צה"ל הוא צבא עוצמתי המחזק את מעמדו כצבא החזק במזרח התיכון". בהמשך, התייחס לאיומים הנוכחיים על ישראל: "התקופה האחרונה מציבה בפנינו מציאות ביטחונית מורכבת. מפקדי וחיילי צה"ל פועלים בנחישות לאתר ולסכל את איום הטרור, וכך גם את איום המנהרות. דורות של לוחמים ממשיכים את דרכם של בניכם, ממשיכים לפעול בנחישות לממש את ייעודו של צה"ל. נוסיף לממש את המורשת שהם הנחילו לנו".

חגית גפן, אחותו של אחד מטייסי שני המסוקים, רס"ן אבישי לוי, נשאה דברים לצדו של בנה, שנולד חודש לאחר שנפל אחיה. "אני נתמכת בשושלת הדורות, במעגל נשי, חזק ומגובש שמקיף ומחבק אותך כמו תמיד ולתמיד. באורלי, אחותנו הבכורה, עמוד התווך שלנו. בענבל, חברתך הראשונה והיחידה מאז כיתה ח', אשתך ואם ילדתכם. עמיתי בתך, שגדלה להיות חיילת, אישה צעירה, מקסימה, תוססת, אהובה ומיוחדת במינה". בהמשך, אמרה: "חשוב לי להגיד לך, אבישי, שעל אף הצער והכאב הנורא, משפחתנו כולה בחרה בחיים. בחרה להתפעם מהם, ליהנות ולחיות אותם במלואם, כשאתה תמיד איתנו. יש בנו המון שמחה ואושר ויש בנו גם המון המון ממך".

לאחר מכן, הציגה את בנה. "הנער הצעיר שעומד כאן לצדי הוא סער בני. בחודש תשיעי הייתי כשנפלו עלינו השמיים. סער נולד כשקמנו מהשבעה לאחר מותך". סער, אחיינו של הטייס, אמר: "לא הכרתי את אבישי, אבל יש לו חלק גדול ומשמעותי בחיי. הקשר ביננו מתחיל בשם שלי, סער, כמו סערה, על סערת הרגשות שהתחוללה במשפחה בזמן הולדתי. על מעבר חד מאסון נורא וכואב לשמחה אדירה על הולדתי. השם סער הוא גם על שם מסוק היסעור אותו הטיס בגאווה ואהבה. אני בהחלט יכול להגיד שלאבישי יש חלק גדול בפיתוח הזהות העצמית שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טקס לזכר קורבנות אסון המסוקים, 10 פברואר 2016. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"נוסיף לממש את המורשת שהם הנחילו לנו". איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

לאחר מכן, סיפר כי בעוד פחות משנה, הוא צפוי להתחיל קורס טיס. "הקורס שאבישי התגייס אליו. חברים הקרובים לא פעם שאלו מדוע אני רוצה להתגייס לטייס, האם המכה שקיבלה המשפחה לא חזקה מספיק כדי שאני אוותר? האם זה לא מרתיע אותי?", אמר. "אז לאחר הרבה מחשבות עמוקות, הבנתי שאסור לי לאבד תקווה ולוותר על הדברים שחשובים לי. עליי להמשיך ולקדם את הצדק. עליי להגן על הבית שלי בדיוק כפי שעשו בניכן, משפחות יקרות, כדי שיום אחד נוכל לחיות פה בשלום ובשלווה".

(עדכון ראשון: 17:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully