וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כיזציה במשטרה נמשכת: אלשיך אסר הכנסת ניידים לישיבות

10.2.2016 / 18:00

בניגוד לקודמו יוחנן דנינו, מפכ"ל המשטרה החדש הורה לקציניו שלא להיכנס לישיבות עם טלפונים סלולריים, מחשש להדלפות והסחת דעת. זאת, בהמשך למבדקי טוהר המידות. גורם במשטרה: "דוגמה נוספת להקשחת העמדות של אלשיך". המפכ"ל: "המטרה היא מניעה"

צילום: אבי כהן; עריכה: ניר חן

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לא מאפשר לקצינים להיכנס לישיבות עם טלפונים סלולריים – כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. זאת בניגוד לנהלים של המפכ"ל הקודם, יוחנן דנינו, שאיפשר לסגל הפיקוד הבכיר שלו להשתתף בישיבות ארציות עם טלפון נייד. בין הסיבות להקשחת הנוהל, כך לפי גורם בכיר במשטרה, מצוי החשש מהדלפות בתוך הישיבות, וכן מהסחת דעת בעת ניהול ישיבות הסגל הבכיר. "אם דנינו העלים עין מן הנוהל, כעת אלשיך מקפיד בו הקפדה יתרה. הדבר מקובל בגופים ביטחוניים, וכך יהיה גם במשטרה", נמסר.

בטרם הכניסה לישיבות סגל הפיקוד בכלל המחוזות, כמו גם בישיבות ביחידת להב 433, נדרשים הקצינים הבכירים להפקיד את הטלפון בתוך כוורת מיוחדת המצויה בסמוך לחדר ישיבות. "בישיבות הספ"כ, המפכ"ל הקודם העלים עין בעניין הטלפונים, בעיקר כיוון שסמך על קציניו, אך נראה כי אלשיך לא סומך על הקצינים שלו. זו עוד דוגמה להקשחת העמדות וההקפדה שבהן דוגל המפכ"ל החדש", אמר גורם במשטרה.

עוד באותו נושא:
המפכ"ל בכנסת: 59% ממקרי הרצח בישראל מבוצעים על ידי ערבים
גל העזיבות במשטרה נמשך: מפקד ימ"ר תל אביב הודיע על פרישה
לאחר שלא קודם לדרגת ניצב - קצין החקירות המבטיח פרש מהמשטרה

רנ"צ רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה, טקס חילופי מפקדים במחוז תל אביב של המשטרה. 8 בפברואר 2016. מגד גוזני
"מטרת המבדקים היא מניעה". אלשיך בטקס החלפת מפקד מחוז תל אביב, שלשום/מגד גוזני

מדובר בצעד נוסף מיני רבים שבהם נוקט אלשיך בחודשים האחרונים, מאז כניסתו לתפקיד. בין השאר, כפי שנחשף בוואלה! NEWS בחודש שעבר, נדרשו כל הקצינים מדרגת רב פקד ועד דרגת ניצב למלא שאלוני מבדקים, שבמסגרתם נשאלו שאלות הנוגעות לטוהר מידות. במקרים שבהם מי מן הקצינים לא עבר את המבדק, ניתנה למשטרה אפשרות לשלוח את אותו הקצין לבדיקת פוליגרף.

אלשיך התייחס אתמול לנהלים בכנסת, במסגרת יום הצדעה לשוטרים. "שוטר שיודע שהוא צפוי לעשות שוב את המבדק בצומת הקידום הבא שלו ולוקח את זה בחשבון, כמו בכל קהילת המודיעין, סופר עד עשר לפני שהוא עושה שטות. זה כלי חשוב מאוד, שמטרתו היא לא לחטט, אלא למנוע. אם מישהו יודע שבצומת הקידום הבא שלו הוא ייתפס ויבקש לפרוש, זו המניעה".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "אי הכנסת טלפונים ניידים לדיונים מבוססת על הצורך בשמירה על ביטחון המידע. זאת, כנהוג וכמקובל בארגונים ביטחוניים ובהם משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully