וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים, מאבקי שליטה וכספי מזכרות: הכנסייה הסורית בבירה בלב חקירה

10.2.2016 / 19:21

חוקרי מרחב דוד פתחו לאחרונה בחקירה בעקבות דיווח על עובד שאיים בסכין על בעל תפקיד בכיר בכנסייה שבעיר העתיקה. העובד נעצר והיום הוארך מעצרו. בחקירתו חשף מאבקי כוחות בכנסייה בין הבכיר לכומר אחר בנושא עסקי המזכרות

כוננות גבוהה במזרח ירושלים 31.10.14. טלי מאייר
שוטרים בעיר העתיקה/טלי מאייר

משטרת ירושלים עצרה אתמול (שלישי) עובד בכנסייה הסורית (הסיריאנית) האורתודקסית בעיר העתיקה בחשד שאיים בסכין על מוטרן, בעל תפקיד בכיר, משום שלא נתן לו את חלקו מעסקי המזכרות של הכנסייה. שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקפה שפירא החליטה להאריך את מעצרו בחמישה ימי מעצר.

האירוע התרחש בסוף שנת 2015. על פי החשד, אחרי דין ודברים בין השניים, הצמיד החשוד, סימון בהנאן בן 39, את המוטרן לקיר, והצמיד סכין לבטנו תוך שהוא דורש את כספו. בתגובה העניק לו המוטרן חלק מהכספים, ובהנאן חשוד שברח מהכנסייה, לעיר בית לחם, שם שהה יחד עם הקהילה הסיריאנית. במהלך שהותו בעיר נערכה ישיבת מועצת נכבדי העדה שנועדה לגשר ולהביא לסיום הסכסוך אך ללא הועיל.

אתמול הגיע בהנאן למחסום בבית לחם והסגיר את עצמו לידי המשטרה. בחקירתו הוא הכחיש כי ניסה לאיים על הקורבן וטען כי מדובר בסכסוך בין כומר אחר, שבשמו פעל, לבין המוטרן, שבכיר יותר ממנו בכנסייה. בהנאן אף טען כי שמו של הכומר נפל בין הכיסאות בדיון על קידומים בכנסייה.

עוד בוואלה! NEWS:
התאונה בנגב: אחד הנהגים נסע במהירות מופרזת וסטה ממסלולו
לילה היסטורי בניו המפשייר: היהודי שניצח – וזה שהפסיד

הכנסייה הסיריאנית הסורית האורתודוקסית בעיר העתיקה בירושלים. ויקיפדיה
GFDL, אתר רשמי
הכניסה לכנסייה/אתר רשמי, ויקיפדיה GFDL

הבוקר הוא הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה, רס"ל ססר לוקס, כי בהנאן, שחשוד בניסיון דקירה, דרש מהמוטרן הן את הכסף והן את הטלפון הנייד שלו.

סנגורו טען מנגד כי "כל האירוע נפל בין הכיסאות בגלל סכסוך שקיים בין המוטרן האחראי על המנזר, שבו שוכנת הכנסייה, לבין כומר". לטענתו, מדובר "בסכסוך שבעיקרו חמדנות של אנשים מסוימים שיושבים על הרים של כסף, ואותו כומר רוצה להעיף את המוטרן מהמקום. המוטרן לא מעוניין שהכומר ינהל עסק של מזכרות שמכניס אלפי דולרים ועסק של הסעות שלא מדווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully