וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובד בבתי המשפט הדליף מידע מחקירת פרשת איתמר שמעוני

10.2.2016 / 12:00

המשטרה פתחה בחקירה לאחר שעלה חשש כי "חפרפרת" בתוך הארגון הדליפה את המידע. בבדיקה עלה כי ההדלפה בוצעה מתוך הנהלת בתי המשפט. על פי החשד העביר פרטים מחקירה סמויה שהתנהלה בעניינו של ראש עיריית אשקלון, הנוגעים בין היתר לכוונה לבצע פעילות משטרתית

צילום: שלומי גבאי, שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז

המשטרה חקרה אתמול (שלישי) באזהרה עובד בהנהלת בתי המשפט בחשד שהעביר לגורם בלתי מוסמך מידע הנוגע לחקירה הסמויה שהתנהלה בעניינו של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, החשוד בעבירות מין, בשוחד ובמרמה. על פי החשד, הצו הודלף לאתר החדשות "אשקלון 10", ובין היתר העביר העובד מידע הנוגע לכוונה לבצע פעילות במסגרת החקירה, בטרם הפיכתה לגלויה.

טרם חקירת העובד, המשטרה גבתה עדויות ממעורבים נוספים וערכה פעולות חקירה שונות. כמו כן הודגש כי החקירה נמצאת בראשיתה וצפויים נחקרים נוספים. המשטרה מייחסת לעובד חשד לשיבוש הליכי משפט, הפרת אמונים והוצאת מסמך ממשמורת. בתום חקירתו הוא שוחרר למעצר בית למשך חמישה ימים, הורחק ממשרדו למשך 15 יום ונאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים.

עוד כתבות בנושא:
שמעוני כוכב עליון: ראש העיר שוחרר ממעצר בית - היישר לזרועות התושבים
ראש העיר אשקלון החשוד באונס שוחרר למעצר בית: "רוצה לאשתי וילדיי"
אחת המתלוננות על איתמר שמעוני: "נגעלתי ממנו, הוא היה דוחה"

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני שוחרר למעצר בית. שלומי גבאי
שמעוני עם שחרורור למעצר בית, ינואר החארון/שלומי גבאי

חוקרי להב 433 החלו לחקור את הפרשה מיד לאחר המעצר של שמעוני, משום שיום לפני המעצר התרוצצו שמועות ברחבי אשקלון כי בכוונת המשטרה לעצור את שמעוני יום למחרת. בישיבת המועצה ביום שקדם למעצר אמר אחד הנוכחים כי זו המועצה האחרונה ששמעוני ינהל, דבר שהדליק נורה אדומה בקרב השוטרים.

במשטרה חששו כי קיימת "חפרפרת" חדשה בתוך הארגון שהדליפה את המידע, בדומה לחשד שהתעורר נגד רפ"ק ערן מלכה שהורשע במסירת מידע תמורת שוחד לעו"ד רונאל פישר. עוד חשדו כי צו המעצר הועבר לעיתונאים חמישה ימים לפני מעצרו של שמעוני, דבר שעלול היה לשבש למשטרה את החקירה הגלויה. כאשר נבדקו מחשבים בתוך יחידה להב 433, התברר כי לא מדובר בהדלפה בתוך היחידה. החוקרים המשיכו את בדיקתם בהנהלת בתי המשפט, וממנה עלה כי ההדלפה הייתה מתוך המשרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
בבדיקה עלה כי לא מדובר בהדלפה מתוך היחידה/יותם רונן

החקירה בעניינו של שמעוני החלה לפני כמה חודשים והפכה לגלויה עם פשיטת המשטרה על העירייה. לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיעו תלונות על שוחד במאות אלפי שקלים שביצע, לכאורה, שמעוני בתמורה לקידום פרויקטים בעיר. כמו כן, לפחות שלוש נשים התלוננו נגד שמעוני, כאשר על פי החשד, הן קיבלו דמי שתיקה מקבלנים כדי שלא יתלוננו עליו. בתמורה לעזרת הקבלנים, חשוד שמעוני כי אישר להם היתרי בנייה. שמעוני שוחרר לפני כשבועיים למעצר בית, לאחר שבועיים שבהם שהה במעצר. ב-1 בפברואר שוחרר שמעוני ממעצר הבית.

(עדכון ראשון: 23:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully