וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון מנסה לרכך את המכה בניו המפשייר; הרפובליקנים עוד נאבקים

קלפיות ההצבעה נסגרו לפני זמן קצר, וכלי התקשורת מנבאים ניצחון לסנדרס ולטראמפ. המועמדת המובילה בסקרים הלאומיים, שזוכרת היטב את התוצאות הדרמטיות של התמודדותה במדינה ב-2008, נערכה להפסד במגרש של ברני סנדרס, אך הבטיחה: "נמשיך לעבוד על לרגע האחרון"

עריכה: ניר חן

קלפיות ההצבעה בפריימריז לנשיאות ארצות הברית בניו המפשייר, במפלגה הדמוקרטית ובמפלגה הרפובליקנית, נסגרו לפני זמן קצר (רביעי). לפי התחזיות בכלי התקשורת האמריקנים וברשתות החברתיות, הזוכרים יהיו ברני סנדרס הדמוקרטי ודונלד טראמפ הרפובליקני.

המועמדות המובילה במרוץ הדמוקרטי הילרי קלינטון נערכה אתמול להפסד בבחירות המקדימות בניו המפשייר, אך סירבה לוותר עד לרגע האחרון על כל קול, שעשוי לצמצם את הפער בינה לבין הסנאטור ברני סנדרס. קלינטון ערכה בימים האחרונים אירועים רבים במדינה המושלגת, לצד בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, ובתם צ'לסי. "זהו תהליך אדיר, וכמו שאמרתי בימים האחרונים, אנחנו הולכים להמשיך ולעבוד ממש עד שיוטל טופס ההצבעה האחרון ותסתיים הספירה", אמרה בתחנת הצבעה במנצ'סטר.

קלינטון ודאי זוכרת את הבחירות המקדימות בניו המפשייר, לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2008. היא התמודדה אז מול הסנאטור הצעיר ברק אובמה, שהיה צפוי לנצח בקלות – אלא שאז זכתה קלינטון במפתיע בניו המפשייר, וערערה את התחזיות להמשך המרוץ הדמוקרטי. הפעם, ניצחון שלה – שלא צפוי לקרות – עלול להיות המסמר הראשון בארון הקבורה של קמפיין הבחירות של סנדרס, שמתחילת המרוץ ועד לאחרונה נחשב ללא יותר ממועמד שוליים שאין לו סיכוי של ממש לאיים על קלינטון.

עוד בוואלה! NEWS:
בחירות בניו המפשייר: טראמפ וסנדרס יזכו בניצחון שלו הם נואשים?
ראש עיריית ניו יורק לשעבר: שוקל להתמודד לנשיאות
העימות הרפובליקני: טראמפ חזר לתקוף - ורוביו היה "על הכוונת"

ברני סנדרס בקונקורד, ניו המפשייר, 9 בפברואר 2016. רויטרס
"המצביעים בניו המפשייר מבינים שהמדינה חייבת מהפכה פוליטית". סנדרס/רויטרס

אלא שבסקרים האחרונים בניו המפשייר, סנדרס שמר על יתרון גדול יחסית על קלינטון. הוא מקווה כעת לקבל הזדמנות למפגן כוח, שעשוי לתת את הטון להמשך המרוץ הדמוקרטי. "התחלנו כאן בניו המפשייר בפיגור של 30 או 40 אחוזים – זה לא המצב היום", קרא אתמול סנדרס בפני קהל תומכיו בעיר דרי. הוא קרא לאזרחים "להראות לעם האמריקני שהמצביעים בניו המפשייר מבינים שהמדינה חייבת מהפכה פוליטית".

סנדרס, מוורמונט השכנה, הפך אחרי שנים רבות בקונגרס כמעט ללא כל תשומת לב ציבורית לאטרקציה המרכזית של כלי התקשורת שהגיעו למדינת הגרניט לסקר את הבחירות המקדימות. "אם יהיה שיעור הצבעה גבוה, אני חושב שנהיה ממש בסדר", אמר לכלי התקשורת בעת סיור בבירה קונקורד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הילרי קלינטון בדרי, ניו המפשייר, 9 בפברואר 2016. רויטרס
"תהליך אדיר". קלינטון/רויטרס

אלא שבהמשך המרוץ, המועמדים הדמוקרטים ימשיכו לנבאדה ולקרוליינה הדרומית, שבהן דווקא לקלינטון יש יתרון. בניסיון להשיג תמיכה נוספת בעיקר מהמצביעים השחורים בקרוליינה הדרומית, סנדרס צפוי מחר בבוקר להיפגש בניו יורק עם הכומר אל שרפטון. דבר קיום הפגישה נחשף באתר "דיילי ביסט", שם צוין כי באותו שלב בבחירות המקדימות של 2008, אובמה נפגש עם שרפטון – ובאותה המסעדה בהארלם שבה ייפגש עמו סנדרס.

הצבעה בבדפורד, ניו המפשייר, 9 בפברואר 2016. רויטרס
עד הבוקר - יתקבלו התוצאות המלאות. תומכי המועמדים השונים במנצ'סטר, ניו המפשייר/רויטרס

כל הקלפיות בניו המפשייר ייסגרו עד 20:00 בערב (3:00 שעון ישראל). התוצאות צפויות לזרום במהלך הלילה, ועד הבוקר, אם לא יהיו עיכובים בלתי-צפויים, צפויות להתקבל התוצאות המלאות. בניגוד לאיווה, ההצבעה בניו המפשייר מתבצעת בקלפיות מסורתיות – ולא באמצעות אספות.

במרוץ הרפובליקני, למרות הקור הכבד, הכפפות ירדו. המנצח באספות הבחירות באיווה, טד קרוז, יצא נגד המועמד המוביל בסקרים הלאומיים דונלד טראמפ, וטען כי אין לאיל ההון מניו יורק ברירה אלא "לעסוק בעלבונות", מכיוון שטראמפ יודע, לטענת קרוז, שלא יוכל להביס אותו בקלפיות. "חלק מהסיבה לכך היא שהוא לא מסוגל לדון על המהות", טען.

דונלד טראמפ במנצ'סטר, ניו המפשייר, 9 בפברואר 2016. רויטרס
"לא מסוגל לדון על המהות". טראמפ/רויטרס

גם ג'ב בוש, שמדשדש בתחתית הסקרים, אך זכה לגלגל הצלה בסקרים האחרונים בניו המפשייר ובעצרות הבחירות שלו במדינה, שזכו להיענות גדולה יחסית, טען כי לטראמפ אין את הניסיון הדרוש על מנת להיות נשיא. בשיחה עם רשת "פוקס", הבהיר בוש – אחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש ובנו של נשיא נוסף, ג'ורג' בוש – כי הוא נחוש להביס את טראמפ, "שלא יכול לזכות בנשיאות רק בעלבונות".

אחרי ניו המפשייר, פרשנים רבים צופים פרישה של מועמדים נוספים, בהם המושל כריס כריסטי. אחרי כשלונות צורבים – וצפויים – באיווה, פרשו מהמרוץ הרפובליקני ריק סנטורום, מייק האקבי וראנד פול.

טד קרוז במנצ'סטר, ניו המפשייר, 9 בפברואר 2016. רויטרס
בטוח שיביס את טראמפ בקלפי. קרוז/רויטרס

המועמד שהפתיע והגיע למקום השלישי באיווה, מרקו רוביו, עדיין מתקשה לזכות בחיבתם של המצביעים. כך, למשל, אתמול שוחח עם המצביעה סטפני טספס מחוץ לקלפי בדרי על מחלת הסרטן שפגעה בבני משפחה של שניהם. אלא שטספס סיפרה כי למרות ששקלה להצביע לו, ויתרה על כך. "אני לא חושבת שהוא מוכן", סיפרה. "אני רוצה שהוא יהיה אישי יותר. זה הרגיש כמו אחת מהפרסומות שלו".

(עדכון ראשון: 23:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully