וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון מורדים סורי: "ניסינו להתנקש באסד בזמן הלוויית אמו"

אחראר א-שאם, הנתמך בידי סעודיה, טוען כי ירה רקטות לעבר שיירה במחוז לטקיה שבה נסעו נשיא סוריה בשאר אסד ובכירים במשטרו. בדמשק לא התייחסו לדיווח

צילום: מתוך יוטיוב

האם נכשל ניסיון להתנקש בנשיא סוריה בשאר אסד? ארגון המורדים אחראר א-שאם, הנתמך על ידי ערב הסעודית, הודיע כי לוחמיו הפגיזו ביום שני את השיירה שבה נסע הרודן בהלוויית אמו אניסה שמתה ביום שבת האחרון. לא דווח כי הנשיא נפגע.

דובר אחראר א-שאם, אחד מארגוני המורדים הגדולים ביותר במדינה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי במהלך ההלוויה שנערכה בעיירה בקרדאחה שבמחוז לטקיה - עיירת הולדתו של אביו של הנשיא חאפז אסד - שיגרו לוחמי הארגון רקטות גראד לעבר שיירת רכבים, שבה היה הנשיא הסורי וכן כמה מקרובי משפחתו וקצינים בכירים במשטר.

עוד טען דובר הארגון אבו אל-יזיד תפתנאז כי כתוצאה מהירי נהרגו כמה בני אדם, בהם חייל מהמשמר הנשיאותי. בנוסף לכך, פרסם הארגון סרטון שבו הציג את ירי הרקטות על ידי הלוחמים.

עוד במזרח התיכון:
לקראת פעולה בסוריה? ערב הסעודית פתחה בתרגיל צבאי נרחב
האישה שאפשרה למנהיג דאעש לאנוס שבויה אמריקנית עומדת לדין
גופות בשירותים וקברי אחים: אסד מואשם ב"השמדה" של אלפי אסירים

מורדים איסלאמים טוענים: ניסינו לחסל את אסד בעת הלוויית אמו בעיירה קרדאחה. צילום מסך
המורדים מצטלמים לפני ירי הרקטות/צילום מסך

הלוויית אמו של הנשיא נערכה בחשאיות, ככל הנראה מטעמי ביטחון. מועדה ומיקומה לא פורסמו בכלי התקשורת הסוריים הרשמיים, אלא באלו המזוהים עם האופוזיציה הסורית. עם זאת, ערוץ "אל-מיאדין" המקורב לדמשק, דיווח כי שלושה בני אדם נהרגו ביום שני מירי רקטות של המורדים בקרדאחה.

ההודעה של אחראר א-שאם על ניסיון ההתנקשות פורסמה קרוב ליממה לאחר הדיווחים על ההלוויاה. לכן, ייתכן שהיא לא הייתה יעד הירי לקרדאחה, והארגון מנסה בדיעבד להציג אותו כאילו מדובר בניסיון התנקשות בנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully