וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני משרד החינוך חושפים: עלייה מדאיגה באלימות הקשה בבתי הספר

9.2.2016 / 16:00

דוח חדש שמאגד נתונים של שנתיים, משקף תמונת מצב עגומה ולפיה חלה עלייה במספר התלמידים שנופלים קורבן לאלימות קשה בכיתות ד'-ו', ו-10% מהם סבלו מאלימות מינית. באופן מפתיע: בני הנוער שותים פחות אלכוהול, ואין מגמת עלייה באלימות ברשת

עריכה: ניר חן

עלייה חדה חלה בשנים האחרונות באלימות בין בני נוער בבתי הספר - כך עולה מדוח שפרסמה היום (שלישי) הרשות הארצית למדידה והערכה של משרד החינוך (ראמ"ה). מדובר בניטור רב-שנתי שחושף תמונה מדאיגה, ולפיה בבתי ספר דוברי עברית בשנים תשע"ג-תשע"ה ניכרת עלייה של 3% במקרי אלימות קשה בכיתות ד'-ו', עלייה של 2% באלימות של תלמידים כלפי הצוות, ושיעורים דומים באלימות בין תלמידים בהסעות לבית הספר ובאלימות מינית. כמו כן, חלה עלייה חדה של 7% אחוז באלימות מילולית. עם זאת, מהנתונים עולה כי חלה דווקא ירידה של 5% בדיווחים של תלמידים על שתיית משקאות חריפים.

המחקר, שנערך מדי שנתיים, משקף תוצאות של שאלון שמילאו כ-26 אלף תלמידים בשנת הלימודים הקודמת, ונתוניו מוצגים בהשוואה לשנות הלימודים תשס"ט, תשע"א ותשע"ג. לפי התוצאות, שיעורי התלמידים המדווחים שהיו קורבנות לאלימות מילולית בחודש שלפני מילוי השאלון עומד על 38% במגזר היהודי, כאשר עיקר הפגיעות מתרחשות בכיתות ז'-ט'. מדובר בעלייה בהשוואה לשנים קודמות, בעיקר בכיתות ז'- ט' (%7), אך גם בכיתות י'-י"א (%3). מחברי הדוח ציינו כי "יש להמשיך ולעקוב כדי לבדוק אם מדובר בראשיתה של מגמת עלייה". במגזר הערבי דיווחו רק 31% מהתלמידים על אלימות מילולית שהופנתה לעברם.

בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
6%-8% מתלמידי התיכון הערביים הביאו נשק קר לבית הספר/יותם רונן

נתונים מדאיגים עולים גם בדיווחים על אלימות מתונה: מאז תשס"ט נרשמה אמנם ירידה בשיעור הדיווחים, אך בשנתיים האחרונות היא פסקה והם התייצבו. רבע מהתלמידים בכיתות ד-ו' דיווחו כי נפלו קורבן לאלימות מתונה מצד חבריהם בחודש האחרון. הנתונים נמוכים יותר ככל שעולים בשכבות הגיל: 18% בכיתות ז'- ט' ו-11% בכיתות י'- י"א. בסך הכל דיווחו 17% מתלמידי בתי הספר היהודיים ו-23% מתלמידי בתי הספר הערביים כי נפלו קרבן לאלימות מתונה בחודש שלפני מילוי השאלון.

7% מתלמידי בתי הספר היהודיים נפלו קרבן לאלימות קשה. במגזר הערבי הנתונים חמורים יותר, ועומדים על 15%. בשנתיים האחרונות חלה עלייה במספר מקרי האלימות הקשה בקרב תלמידי ד'-ו' בשיעור של 3%. כמו כן, 6%-8% מתלמידי התיכון הערביים דיווחו שהביאו נשק קר לבית הספר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

17% מתלמידי כיתות ז'-ט' נפלו קורבן לאלימות מינית בחודש שלפני מילוי השאלון. התופעה מחלחלת גם לכיתות הנמוכות: בכיתות ד'-ו' דיווחו 10% מהתלמידים על אלימות מינית כלפיהם.

דווקא באלימות דיגיטלית, הדוח מראה על יצירות לאורך השנים, למעט עלייה קלה בשנים תשע"א ותשע"ה בכיתות ז'- ט' ובכיתות י- י"א. מחברי הדוח ציינו בנושא כי "אפשר להבחין במגמת עלייה קלה בשיעורי המדווחים (%4+ בכיתות ז'- ט' ו-%3+ בכיתות י'-י"א), וחשוב להמשיך ולעקוב אחר התופעה".

כמו כן, נבדק שיעור התלמידים המדווחים כי עישנו מריחואנה, גראס או חשיש: 3% בכיתות ז'-ט' ו-7% בכיתות י'-י"א. שיעור התלמידים המדווחים כי נטלו אקסטזי או ספידים או סם פיצוציות דומה בכיתות ז'-ט' ובכיתות י'-י"א, עומד על 2% ו-3%. 31% מתלמידי כיתות י'-י"א בבתי ספר דוברי עברית מדווחים כי שתו אלכוהול עד כדי השתכרות. יצויין כי בשנתיים האחרונות חל שיפור ניכר בדיווחים על שתיית משקאות חריפים - ירידה של 5% וכן ירידה של 3% בדיווחים על השתכרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully