וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פעולה בסוריה? ערב הסעודית פתחה בתרגיל צבאי נרחב

שמעון סימן-טוב

9.2.2016 / 15:00

דובר הצבא מסר כי בכוונת סעודיה להביס את דאעש: "הדבר נמצא לחלוטין בתחום יכולתנו". זאת על רקע פתיחת התרגיל הצבאי "רעם הצפון", שכולל 150 אלף חיילים וכ-300 מטוסי קרב מ-21 מדינות איסלאמיות

צילום: צבא ערב הסעודית

(סרטון תדמית שפרסם הצבא הסעודי לקראת ההכרזה על התרגיל)

דובר צבא ערב הסעודית אחמד עסירי אמר היום (שלישי) כי מדינתו מוכנה ללחימה קרקעית בסוריה נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש). עסירי צוטט בעיתון " א-שרק אל-אווסט" שיוצא לאור בלונדון באומרו כי לסעודיה רצון אמיתי להביס את הארגון. "הדבר נמצא לחלוטין בתחום יכולתנו", ציין.

שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר הצהיר אתמול בוושינגטון כי בחן עם בכירים אמריקנים את האפשרות שסעודיה תצטרף למהלך קרקעי בינלאומי עתידי נגד דאעש, על ידי שליחת כוחות מיוחדים לסוריה. דובר הצבא, לעומת זאת, התייחס למהלך קרקעי כלל-ערבי בהובלת סעודיה.

לקריאה נוספת:
האישה שאפשרה למנהיג דאעש לאנוס שבויה אמריקנית עומדת לדין
גופות בשירותים וקברי אחים: אסד מואשם ב"השמדה" של אלפי אסירים
"כוחות צ'צ'ניים פועלים בסוריה ומסמנים מטרות לחיל האוויר הרוסי"

חיילים סעודים מתאמנים לקראת אבטחת החאג'. Muhannad Fala'ah/Stringer, GettyImages
כוחות מ-21 מדינות. אימון של חיילים סעודים/GettyImages, Muhannad Fala'ah/Stringer

תרגיל צבאי רחב-היקף, המכונה "רעם הצפון", החל היום בצפון סעודיה. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, משתתפים בו 150 אלף חיילים, 300 מטוסי קרב, 460 מסוקים ומאות טנקים. הוא צפוי להימשך 18 ימים ולכלול כוחות מ-21 מדינות איסלאמיות במטרה להרכיב "כוח ערבי-מוסלמי משותף למלחמה בטרור".

עסירי הוסיף לגבי המבצע כי "אם המדינות המשתתפות ירגישו שישנה יכולת לפעולה משותפת ומתואמת, זו תהיה תוצאה חיובית מבחינתנו. יש לנו תקדים בשטח לפעולה קרקעית ערבית משותפת - פעולת הקואליציה הערבית בתימן, שמתקדמת בדרך מצוינת וחיובית".

חיילים סעודים באימון בדארמה, ממערב לריאד, 26 במרץ 2014. רויטרס
בהשתתפות 350 אלף חיילים. לוחמים סעודים/רויטרס

מקורות בטורקיה הכחישו בהקשר זה ידיעות שהתפרסמו בימים האחרונים ולפיהם "ישנם 150 אלף חיילים סעודים המתאמנים לפעולה קרקעית בסוריה דרך טורקיה". עם זאת, הם מסרו כי "בסיסי צבא טורקיה פתוחים בפני כוחות הקואליציה הבינלאומית למלחמה בדאעש".

בתגובה לפרסומים בנושא בימים האחרונים הצהירו בכירים במשמרות המהפכה האיראניים כי "התערבות קרקעית סעודית בסוריה תוביל להבערת האזור". שר החוץ הסורי ואליד אל-מועלם הצהיר כי "החיילים הסעודים יחזרו בארונות מסוריה". תגובות סוריה ואיראן להכנות הסעודיות נובעות מחשש שהפעילות הסעודית העתידית בסוריה תופנה נגד המשטר הסורי, המשתייך ל"ציר השיעי" במזרח התיכון, ולא רק נגד דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully