וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה שאפשרה למנהיג דאעש לאנוס שבויה אמריקנית עומדת לדין

9.2.2016 / 13:10

כתב אישום הוגש לבית משפט פדרלי בארה"ב נגד אום סיאף, שמוחזקת בעיראק. היא מואשמת שאירחה במגוריה בסוריה את מנהיג "המדינה האסלאמית", שהפך את קיילה מולר, שנהרגה בשנה שעברה, לשפחת מין

עריכה: יאיר דניאל

אלמנתו של בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הואשמה הלילה (שלישי) בבית משפט פדרלי בווירג'יניה בקשירת קשר למותה של עובדת סיוע אמריקנית שנהרגה בשנה שעברה בסוריה בזמן שהוחזקה בידי הארגון - כך נמסר ממשרד המשפטים האמריקני.

נסרין אסד אברהים באהר, הידועה בשם אום סיאף, הודתה בפני חוקרי הבולשת הפדרלית (FBI) בשנה שעברה כי קיילה מולר הייתה "שייכת" למנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי במהלך החזקתה בשבי במגוריה. עוד היא אמרה כי משמעות הדבר היא שמולר שימשה שפחת מין של הטרוריסט המבוקש. סיאף מואשת בסיוע לארגון טרור שהוביל למוות, עבירה שעונשה המקסימלי הוא מאסר עולם.

לקריאה נוספת:
רוסיה חשפה תא של דאעש שתכנן פיגועים במוסקבה ובערים נוספות
תיעוד: כך מתאמנים כוחות דאעש בבסיסים בחצי האי סיני
גרמניה מתריעה: לוחמי דאעש הסתננו לאירופה במסווה של פליטים

קיילה ג'ין מולר, אזרחית ארצות הברית שמוחזקת בידי דאעש בתמונה שצולמה בשנת 2013 בזמן שהותה בסוריה. רויטרס
נסעה לטורקיה כדי לסייע לפליטים סורים. קיילה מולר/רויטרס

גורמים אמריקניים ודובר מטעם משפחתה של מולר סיפרו בחודש אוגוסט האחרון כי היא נאנסה בשגרתיות על ידי אל-בגדאדי. המשפחה לא הגיבה על העמדתה לדין של אום סיאף בת ה-25, שמוחזקת במולדתה בעיראק בשל מעורבותה בטרור. היא הייתה אשתו של אבו סיאף, שחוסל בחודש מאי האחרון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סיאף מואשת בסיוע לארגון טרור שהוביל למוות, עבירה שעונשה המקסימלי הוא מאסר עולם

לדברי ג'ון קרלין, ראש המחלקה לביטחון לאומי במשרד, האישומים נגד אום סיאף "משקפים את העובדה שמערכת המשפט האמריקנית נותרה כלי יעיל להעמדה לדין את אלו שפוגעים באזרחינו מחוץ לשטחנו".

דובר מטעמו של קרלין מסר כי וושינגטון תומכת במעצרה של אום סיאף בעיראק וכי משרד המשפטים ימשיך לשתף פעולה עם בגדאד "כדי לוודא שהצדק נעשה". לדברי מארק ריימונדי, המשרד סבור שהיא תישא באחריות על פשעיה, "על אף שאנחנו לא יכולים להבטיח מה תהיה התוצאה".

מולר, תושבת אריזונה, נסעה לטורקיה ב-2012 כדי לעבוד יחד עם ארגון סיוע מקומי שעזר לפליטים סורים בסמוך לגבול עם סוריה. היא נחטפה באוגוסט 2013 לאחר שיצאה מבית חולים בחאלב שבצפון סוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרה לוחמי דאעש חוסלו בפשיטה בחודש מאי. כוחות הארגון בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש מאי האחרון חיסלו כוחות אמריקניים מיוחדים את אבו סיאף, במהלך פשיטה קרקעית באל-עמר שבמזרח סוריה. מטרת המבצע הייתה ללכוד את הבכיר, שהיה מעורב במבצעים הצבאיים של דאעש וסייע לנהל את מבצעי הנפט, הגז והכספים הבלתי-חוקיים של ארגון הטרור.

בבית הלבן הבהירו בזמנו כי ארצות הברית לא הזהירה את ממשלת סוריה מראש בטרם המבצע. "ממשלת ארצות הברית לא תיאמה עם השלטון הסורי, ולא הודענו להם מראש על המבצע", אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי, ברנדט מיהאן. "משטר אסד לא יכול ולא יהיה שותף במאבק נגד דאעש".

בחודשים האחרונים נשלחו יחידות אמריקניות מיוחדות לצפון סוריה, שם הן משתפות פעולה עם הכוחות הכורדיים שהצליחו לשחרר שטחים נרחבים מידי דאעש באזור. הכוח הקטן, המונה כ-50 לוחמים, אמור גם לסייע בתיאום בין הלוחמים על הקרקע לבין מטוסי הקואליציה האמריקנית, שמפציצים יעדים של הארגון במדינה זה שנה וחצי.

לאחרונה דווח כי היחידות המיוחדות מרחיבות שדה תעופה בצפון-מזרח סוריה, כך שיוכלו לנחות בו כלי טיס גדולים, דוגמת ה"הרקולס" המשמש את חיל האוויר של ארצות הברית. הצבתם בסוריה היא חלק מתכניתו של הנשיא ברק אובמה לעזור ללוחמים המקומיים בעיראק ובסוריה במאבקם נגד דאעש, אך לא בדמות מלחמה אמריקנית כוללת כפי שאירע באפגניסטן ובעיראק בתחילת העשור הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully