וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ניו יורק לשעבר: שוקל להתמודד לנשיאות

9.2.2016 / 3:00

בריאיון לעיתון "פייננשל טיימס" אישר מייקל בלומברג לראשונה כי הוא בוחן אפשרות להצטרף למרוץ. הוא מתח ביקורת על מערכת הבחירות הנוכחית ואמר: "עלבון לבוחרים". סקר לקראת ניו המפשייר: טראמפ וסנדרס עדיין מובילים, אך הפער מצטמצם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(דונלד טראמפ: "אשמח להתמודד נגד מייקל בלומברג")

ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג אישר לראשונה כי הוא שוקל להתמודד לנשיאות ארצות הברית ב-2016. בריאיון לעיתון "פייננשל טיימס" שפורסם אמש (שני) מתח בלומברג ביקורת על רמת הדיון במערכת הבחירות הנוכחית ואמר כי הוא "בודק את כל האפשרויות". לדבריו, "השיח והדיון מעציבים, בנאליים ושערורייתיים. זה עלבון לבוחרים". הוא הוסיף כי לציבור האמריקני "מגיע יותר".

גורם המקורב לבלומברג אמר כי הוא הנחה את עוזריו להכין תכנית עבור קמפיין עצמאי לבחירות. הוא הוסיף כי בלומברג מוכן להשקיע לפחות מיליארד דולרים מכספו הפרטי עבור הקמפיין.

לקריאה נוספת:
קלינטון חוששת, טראמפ מברך, סנדרס סולד: התוספת שערערה את המרוץ
סקרים בארה"ב: אם בלומברג ירוץ לנשיאות ישתפרו סיכוייו של טראמפ
"צריכים לבנים משכילים": מי אחראי להודעה הגזענית בעד בטראמפ?

מייקל בלומברג. אבשלום ששוני,
"בודק את כל האפשרויות". בלומברג/אבשלום ששוני

בלומברג בן ה-73 צפוי להכריע אם יצטרף למרוץ עד תחילת מרץ לאחר שייוודעו תוצאות הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית. בדצמבר האחרון הוא הזמין סקר פרטי כדי להעריך את סיכוייו להביס את דונלד טראמפ ואת הילרי קלינטון, המועמדים המובילים מהמפלגה הרפובליקנית ומהמפלגה הדמוקרטית. הצטרפותו למרוץ עשויה לטרוף את הקלפים, אך הוא עלול להיתקל בקשיים רבים אם יצטרף בקרוב למרוץ שמתנהל כשנה.

מועמד עצמאי מעולם לא ניצח בבחירות לנשיאות ארצות הברית. עם זאת, לפי דיווחים, בלומברג מאמין כי אם המפלגה הרפובליקנית תבחר בדונלד טראמפ או בטד קרוז כנציגה למרוץ, והדמוקרטים ימנו את ברני סנדרס, יהיה לו סיכוי לנצח. יועץ אנונימי של בלומברג אמר בחודש שעבר ל"ניו יורק טיימס" כי ראש עיריית ניו יורק לשעבר מאמין שהבוחרים "מעוניינים במועמד דו-מפלגתי ולא אידיאולוג", שכמותו לא משתתף כעת במרוץ לנשיאות.

דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בדה מוין, איווה, פברואר 2016. רויטרס
טראמפ באיווה בתחילת החודש/רויטרס

רוב התחזיות לגבי התמודדותו של בלומברג הן עגומות למדי. מסקר שפורסם לפני שבוע וחצי, שנערך על די הסוקר פרנק לונץ, עולה כי במרוץ שבו יתחרו בלומברג, קלינטון וטראמפ, 29% מהאמריקנים יתמכו בראש עיריית ניו יורק לשעבר, אך זה לא יספיק כדי לנצח. טראמפ ינצח במרוץ תיאורטי מסוג זה עם 37% מהקולות, וקלינטון תגיע למקום השני עם 33% מהקולות.

סקר: קלינטון מצמצמת את הפער מסנדרס

בתוך כך, מסקר של רשת CNN שנערך לקראת הפריימריז היום בניו המפשייר עולה כי טראמפ וסנדרס עדיין מובילים, אך הפער מיתר המועמדים הצטמצם. על פי הסקר, מועמד המפלגה הדמוקרטית סנדרס ינצח עם 54% בעוד קלינטון תגרוף 40% מהקולות. הסקר הקודם ניבא לסנדרס ניצחון בפער גדול יותר עם 55% לעומת 37% לקלינטון.

הילרי קלינטון וברני סנדרס בעימות הדמוקרטי לפני הפריימריז בניו המפשייר. 4 בפברואר 2016.. AP
קלינטון וסנדרס בעימות הדמוקרטי לפני ניו המפשייר, בשבוע שעבר/AP

במפלגה הרפובליקנית טראמפ מוביל בצמרת עם 31%. במקום השני על פי הסקר נמצא מרקו רוביו שהצליח לעלות ב-4% מהסקר הקודם בניו המפשייר וכעת צפוי לזכות ב-15%. במקום השלישי בסקר נמצא טד קרוז עם 13%, במקום הרביעי ג'ון קייסיק עם 11% ומיד אחריו נמצא ג'ב בוש עם 10%.

התמיכה בכריס כריסטי צנחה באופן משמעותי ועל פי הסקר הוא צפוי לזכות ב-5%. קרלי פיורינה צפויה לזכות באחוזי תמיכה דומים. את הרשימה סוגר בן קרסון עם 3% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully