וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס בבתי החולים בחיפה: "אין מיטות, והאמבולנסים ממשיכים להגיע"

דב גיל-הר

8.2.2016 / 21:15

ד"ר מיכאל קפקא מבית החולים בני ציון סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על העומס החריג שנרשם במוסדות הרפואיים בעיר. "החולים לא מקבלים את הטיפול המיטבי", אמר. לדבריו, לא מדובר באירוע חד-פעמי, ועל משרד הבריאות לפעול להרחבת בתי החולים בעיר

צילום: ערן גילברג עריכה: ניר חן

ד"ר מיכאל קפקא, מנהל חדר המיון בבית חולים בני ציון שבחיפה, התייחס היום (שני) לעומס יוצא הדופן שנרשם בבתי החולים בעיר. "אין מיטות פנויות במחלקות ויש חולים מפוזרים", אמר ד"ר קפקא וציין כי המצב החמור ביותר הוא בחדר המיון, שם נמצאים חולים רבים שלא ניתן לאשפז במחלקות בשל עומס היתר. "האמבולנסים ממשיכים להגיע וחדר המיון מתמלא בחולים ובמלווים שלהם וקשה מאוד לזוז".

חדר המיון במרכז הרפואי כרמל נסגר היום במשך כמה שעות בשל עומס חריג של 200%, ובחדר המיון ובמחלקות הפנימיות במרכז הרפואי בני ציון התפוסה הייתה אף יותר מכך. בבית החולים רמב"ם נרשמה תפוסה של 110%, אולם נתונים אלו דומים גם בימי שגרה.

ד"ר קפקא ציין כי החולים החלו להיות חסרי סבלנות ומציפים את הצוות הרפואי בשאלות. "כל הזמן שואלים 'מה איתי, מה איתי'", אמר. הוא הדגיש כי חדר המיון החל לשמש גם את רופאי המחלקות השונות, בשל חוסר מקום. "אחרי שממיינים את החולים הם נשארים בחדר מיון ולא עולים למחלקות", אמר קפקא והדגיש: "הם לא מקבלים את הטיפול המיטבי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
צעיר נהרג לאחר שמכוניתו נפלה מצוק בגובה 20 מטר בנתניה
תופעת השיימינג: חצי מהאישומים בגין הפצת תכנים מיניים - נגד תלמידים
חשד: ערבי דקר עם מספריים יהודי בן 11 ברמלה, הנסיבות נבדקות

עומס בבית החולים בני ציון בחיפה. ערן גילווארג
עומס בבית החולים בני ציון, היום/ערן גילווארג

לדברי ד"ר קפקא, העומס החריג הוא אינו אירוע חד-פעמי, אלא דבר שחוזר על עצמו מדי זמן מה. "לדעתי זה משהו מתמשך שנעשה יותר ויותר גרוע", אמר. "אי אפשר להגיד שיש מגפה, אלא אוכלוסייה מתבגרת ואנשים חולים עם מחלות סרטן לב וריאות, מחלות של אנשים מבוגרים ומספר המיטות לא מספיק".

ד"ר קפקא ציין כי יש להרחיב את בתי החולים הקיימים בחיפה על מנת לתת את המענה המיטבי לחולים מהאזור. "לו הייתי שר הבריאות הייתי חושב שיש פה בעיה וחסר בית חולים. צריך להוסיף מחלקות לבתי החולים הקיימים ובמיוחד אצלנו". עם זאת, הוא הסביר כי "מכיוון שמדובר בבעיה מתמשכת, ובבינוי מיטות ותקנים זה משהו שלוקח זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully