וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מהגרים שהיו בדרכם ליוון טבעו למוות לחופי טורקיה

לפחות 24 איש, בהם ילדים, טבעו כשניסו להגיע לאי היווני לסבוס. זאת בזמן פגישה בין מרקל לראש ממשלת טורקיה דאווטאולו, שבה דנו בעשרות אלפי הפליטים שבורחים מהמתקפה של אסד בצפון סוריה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 24 מהגרים שהיו בדרכם ליוון טבע היום (שני) למוות לחופי טורקיה – כך דיווחה התקשורת הטורקית. הקורבנות, בהם ילדים, ניסו להגיע לאי לסבוס, אחד היעדים העיקריים שאליו מגיעים מאות אלפי בני אדם בדרכם לפנים יבשת אירופה. לפי הארגון הבינלאומי להגירה, כ-400 איש מתו מתחילת השנה בזמן שניסו להיכנס לשטחי האיחוד.

התקרית האחרונה אירעה בזמן שקנצרלית גרמניה אנגלה
מרקל נפגשה בטורקיה עם ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו ודנה עמו בדרכים שיביאו לעצירת זרם הפליטים לאירופה. בתום הפגישה, אמר דאווטאולו כי השניים הסכימו להשתמש במשאביה של נאט"ו – שבה שתיהן חברות – בים האגאי ובגבול עם סוריה כדי להתמודד עם המשבר המתמשך.

מהגרים ופליטים בסמוך לנמל פיראוס, יוון, 8 בפברואר 2016. רויטרס
פליטים ומהגרים ליד נמל פיראוס, יוון, היום/רויטרס

המתקפה של צבא סוריה, בסיוע חיל האוויר של רוסיה, במחוז חאלב גרמה למנוסתם של עשרות אלפי תושבים נוספים לגבול עם טורקיה. ואולם, הרשויות באנקרה לא מאפשרות בשלב זה את כניסתם לשטח המדינה, שבה כבר שוהים כ-2.5 מיליון פליטים סורים.

"בימים האחרונים היינו עדים לאימה שעוברים עשרות אלפי בני אדם בשל ההפצצות שרובן מבוצעות על ידי הצד הרוסי", אמרה מרקל לאחר השיחה עם ראש ממשלת טורקיה. היא הפצירה במדינות שהבטיחו בכינוס שנערך בלונדון בסוף השבוע לתרום מיליארדי דולרים "להפסיק לדבר ולהתחיל בבניית פרויקטים למען הפליטים". דאווטאולו הוסיף כי ארצו תקלוט את עשרות האלפים המתדפקים בשעריה "בעת הצורך" וכי בימים הקרובים היא תחשוף תכנית להאטת זרם המהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully