וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה אישרה הצעת חוק המאפשרת להשעות חברי כנסת ברוב של 90 ח"כים

8.2.2016 / 15:00

לפי ההצעה, אם 61 ח"כים יגישו תלונה על עמיתם בשל התנהגות שאינה הולמת, ועדת הכנסת תוכל להשעותו באישור 90 ח"כים. נתניהו: "לשמור על סייגים כדי שדמוקרטיה לא תהפוך לחוזה התאבדות". ההצעה על רקע פגישת גאטס, זועבי וזחאלקה עם משפחות מחבלים. דיווח באולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו עריכה: ניר חן

הנהלת הקואליציה אישרה היום (שני) את יוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הקוראת להשעות חברי כנסת ברוב של 90 חברי כנסת בשל התנהגות שאינה הולמת. הצעת החוק, שנוסחה על ידי השר זאב אלקין, סוכמה אתמול בין ראשי סיעות הקואליציה. ההצעה תעלה לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט בשבוע הבא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בישיבת סיעת הליכוד ובירך על אישור היוזמה. "חייבים לשמור על סייגים וכללי התנהגות בסיסיים כדי שדמוקרטיה לא תהפוך לחוזה התאבדות", אמר. "היא חייבת להגן על עצמה".

המהלך מתבסס על שלושה צעדים. נכון להיום, ועדת האתיקה יכולה להשעות חבר כנסת רק אם עבירה הנכללת בתקנון הכנסת. גם במקרה כזה, ההשעיה תקפה לחצי שנה לכל היותר. לפי ההצעה הנוכחית, אם הוגשה תלונה של 61 ח"כים על התנהגות שאינה הולמת, תוכל ועדת הכנסת להשעות את חבר הכנסת. לאחר מכן, בשלב השלישי, מליאת הכנסת תצטרך לאשר את המהלך ברוב של 90 ח"כים.

לקריאה נוספת:
ח"כ עודה חושש: "בחברה יש פשיזציה, וייתכן שבל"ד תורחק מהכנסת"
נתניהו לוועדת האתיקה: "הרחיקו את זועבי, גטאס וזחאלקה מהמליאות"
נתניהו ליועמ"ש: לנקוט צעדים נגד הח"כים שנפגשו עם משפחות מחבלים

ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי, באסל גטאס. ערן גילווארג, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
זחאלקה, זועבי וגטאס/עיבוד תמונה, ערן גילווארג, ראובן קסטרו

ההצעה עלתה בימים האחרונים על רקע פגישתם של חברי הכנסת באסל גטאס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי מהרשימה המשותפת עם משפחות מחבלים בשבוע שעבר. ועדת הכנסת קיימה היום דיון מיוחד בנושא, שבמהלכו דנו בצעדים אפשריים נגד שלושת הח"כים.

זחאלקה התייחס לסערה בישיבת סיעתו ואמר כי ישראל פועלת בצביעות. "כל הגופות בגדה המערבית הוחזרו. יעלון מחזיר - ארדן לא. אין מי שידבר בשמם של האנשים ירושלים המזרחית, ישראל לא מוכנה לדבר עם הרשות ואבו מאזן. הם דיברו רק דרך עורך דין, ואפילו לא כולם. המטרה של הפגישה הייתה למצוא פתרון מהיר לבעיה של החזרת הגופות. זו חובתנו, זו זכותנו, ואפילו השר ארדן אומר שמגעים להחזרת גופות זה דבר לגיטימי. לא עשינו שום דבר לא לגיטימי, מילאנו את חובתנו הפרלמנטרית", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ח"כ זחאלקה: "העברנו את כל האינפורמציה למשטרה. המטרה היא להחזיר גופות, היתר זה שקרים"

לדבריו, הם פועלים בשקיפות. "בפגישה הזאת שנערכה במועדון תרבות בירושלים המזרחית אנחנו קיבלנו מידע מהמשפחות על נכונותם או אי נכונותם לתנאים כאלה ואחרים של המשטרה. את האינפורמציה הזאת סיכמנו בטבלה. ח"כ חנין זועבי הגישה את הטבלה לשר לביטחון הפנים. יש כאן בטבלה הזאת שמות של כל האנשים שנהרגו ומה המשפחות מסכימות או לא מסכימות מהתנאים של המשטרה. אפילו אנחנו לפגישה הנוראית הזאת העברנו את כל האינפורמציה מיד למשטרה. כלומר, המטרה שלנו להעביר את האינפורמציה למשטרה, לא להסתיר שום דבר. זו הייתה המטרה היחידה של המשטרה ושל הפגישה הזאת. המטרה היחידה הייתה החזרת הגופות וכל השאר זה שקרים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, כנסת. נועם מושקוביץ
"דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה". נתניהו/נועם מושקוביץ

הוא הוסיף כי לא רק הרשימה המשותפת צריכה לפעול להחזרת גופות. "מה שמדברים בתקשורת על כל מני דברים אחרים - אין להם אחיזה במציאות. אנחנו קוראים להחזרת הגופות מיד, זה דבר מתבקש על פי דת האיסלאם ועל פי הדת היהודית ועל פי הנצרות. אסור להשאיר גופה יום אחד. צריך לקבור אותה מיד, אפילו אדם שעבר עבירה ונתלה על העץ. מה גם שבמקרה הזה, אני חושב שזה שמחזיקים ארבעה חודשים גופות של אנשים במקרר והמשפחות לא ישנות בלילה, רוצות לקבור את המתים שלהן, זה דבר נוראי. לא רק חברי כנסת מבל"ד, לא רק חברי כנסת של הרשימה המשותפת, לא רק חברי כנסת ערבים - כל אדם שיש לו שאריות של מצפון צריך להתקומם נגד זה ולקרוא להחזרת הגופות".

נתניהו בירך על ההחלטה בישיבת סיעת הליכוד. "יו"ר הקואליציה צחי הנגבי עדכן אותי שהקואליציה אימצה פה אחד את הצעת החוק להשעות ח"כ ברוב של 90 ח"כים. חייבים לשמור על סייגים וכללי התנהגות בסיסיים. כדי שדמוקרטיה לא תהפוך לחוזה התאבדות, היא חייבת להגן על עצמה". הוא הוסיף על חוק השקיפות: "הוא יעלה היום בקריאה ראשונה. אני בעד שכל שקל מימין ומשמאל שמעבירה מדינה זרה ידווח. זו שקיפות בסיסית".

ח"כ עודה: "זו מתקפה על המרחב הדמוקרטי"

יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, מסר בתגובה כי "הרשימה המשותפת מוקיעה את מסע הדה לגיטימציה נגדה. צריך להביא את הגופות (המחבלים) לקבורה מיד. אנחנו תומכים במאבק הצודק נגד הכיבוש ומתנגדים בתוקף לכל פגיעה בחפים מפשע. יש להוציא את כל הישראלים והפלסטינים ממעגל האלימות. מוקיעים את החקיקה של נתניהו להוציא ח"כים על ידי קולגות שלהם. הח"כים נבחרו על ידי העם. זה חלק מההתקפה נגד המרחב הדמוקרטי, העמותות ובית המשפט העליון. נמשיך במאבק לסיום הכיבוש ולהקמת מדינה פלסטינית".

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, התייחסה בישיבת הסיעה למהלך של נתניהו ואמרה כי מדובר בפגיעה בציבור הערבי. "אני מגנה את המעשה הפרובוקטיבי והמזיק של חברי הכנסת מסיעת בל"ד. עם זאת, לא אתן יד ליוזמות חקיקה פוגעניות שמטרתן היחידה היא להדיר ולפגוע באזרחי ישראל הערבים. כבר התרגלנו לכך שככל שהמצב הביטחוני החברתי והכלכלי נהיה גרוע יותר, כך ראש הממשלה מסיט את הביקורת ומסית נגד אזרחי ישראל הערבים בצורה יותר מפורשת וחמורה". היא הוסיפה: "אני קוראת לחבריי באופוזיציה לא להיגרר לפופוליזם ולא לחזק את ראש הממשלה במסע ההסתה שלו. ישנן בעיות אמתיות שעומדות על הפרק".

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"מוקיעים את מסע הדה-לגיטימציה". עודה/נועם מושקוביץ

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, התייחסה לנושא בישיבת הסיעה ואמרה: "המצב מתוח מספיק גם בלי השמן שהוסיפו השבוע חברי הכנסת מבל"ד למדורה. הביקור אצל משפחות המחבלים, דקת הדומייה לזכרם – זו הבעת תמיכה בטרור שאין לה מקום בכנסת, נקודה". היא הוסיפה: "אבל הדרך שבה בוחר ראש הממשלה להתמודד עם המצב היא כהרגלו – פופוליסטית והיסטרית. כשאין לו פתרון להציע, נתניהו שוב שולף את הסדין האדום הקבוע שלו – 'הערבים'. מה הוא חושב? שבזה הוא יפתור את בעיות הביטחון? הכלכלה? ברור שנתניהו היה מעדיף להשעות מהכנסת את כל מי שלא נראה לו, אבל אז זו לא תהיה דמוקרטיה. אולי זה מה שנתניהו מנסה לעשות, אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully