וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוחות צ'צ'ניים פועלים בסוריה ומסמנים מטרות לחיל האוויר הרוסי"

8.2.2016 / 14:45

קדימון לסרט דוקומנטרי שישודר בטלוויזיה הרוסית חושף כי המנהיג של המחוז שלח סוכנים חשאיים שחדרו לשורות דאעש ופועלים בשטחים שבשליטתו. "הם אוספים מידע על הארגון ומדווחים על תוצאות התקיפות"

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: שניר דבוש

כוחות צ'צ'ניים התומכים בקרמלין נמצאים בשטח שבשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה ואוספים מודיעין עבור חיל האוויר הרוסי שמשתמש בו כדי להפציץ מטרות במדינה – כך דווח אמש (ראשון) בטלוויזיה הרוסית. לדברי מנהיג המחוז האוטונומי, רמזאן קדירוב, סוכני מודיעין צ'צ'נים אף חדרו לשורות הארגון. הוא הוסיף כי סוכנים חשאים נשלחו להתאמן לצד לוחמי דאעש עוד בתחילת המלחמה בסוריה. דימיטרי פסקוב, דובר מטעמו של הנשיא ולדימיר פוטין, סירב לאשר את הדיווח.

"לפי רמזאן קדירוב, רשת ריגול נרחבת פועל בתוך 'המדינה האסלאמית'", נאמר בטלוויזיה הממלכתית, שלרוב משקפת את עמדתה של מוסקבה. "לוחמיה הטובים ביותר של הרפובליקה (צ'צ'ניה) נשלחו לשם. הם אוספים מידע על המבנה של הארגון ועל מספר הפעילים שלו, הם מזהים מטרות ומתעדים את תוצאות ההפצצות". הטענות הועלו בקדימון לסדרה דוקומנטרית שתשודר ביום רביעי הקרוב בערוץ "רוסיה 24" שבשליטת המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה חשפה תא של דאעש שתכנן פיגועים במוסקבה ובערים נוספות
"מחכה למשפחה": הסורים שנמלטו מחאלב השאירו את יקיריהם מאחור

כוחות צ'צ'ניים מיוחדים מאזינים לנאום של המנהיג רמזן קדירוב, 2014. AP
ספגו אבידות בסוריה. כוחות צ'צ'ניים מיוחדים/AP

רוסיה פתחה במערכה האווירית בסוריה ב-30 בספטמבר והקימה בסיס חיל אוויר לצד מתקן ימי שהיה בשליטתה בחופי המדינה. מוסקבה הציבה כוחות קרקעיים וכוחות שריון כדי להגן על מתקניה והיא שלחה יועצים צבאיים שפועלים עם צבא סוריה. דיפלומטיים מערביים טענו כי כוחות רוסיים מיוחדים פועלים אף הם על אדמת המדינה, אך בקרמלין שללו זאת.

ואולם, בקדימון ששודר אתמול בערב, נאמר כי הגיע הזמן לדבר על הכוחות שעוזרים בתיאום המתקפות האוויריות הרוסיות בסוריה ב"מחיר חייהם". בקטע מהתכנית נראה מחנה אימונים בצ'צ'ניה, שבו נטען כי החיילים הפועלים עתה בסוריה רכשו את כישוריהם. מאות חיילים חמושים ברכבים נצפו בקדימון, כשאחד מהם יורה שוב ושוב באקדחו בזמן שהוא מפקד על מה שנראה כמו אימון בלוחמה בשטח בנוי.

קדירוב, מפקד מורדים לשעבר שהעביר את נאמנותו לשלטון המרכזי במוסקבה, תועד בעצמו בתכנית כשהוא יורה בכלי נשק. הוא הודה כי אנשיו ספגו אבידות בסוריה. עוד בחודש אוקטובר אמר המנהיג כי הוא רוצה לשלוח כוחות לסוריה, אך הבהיר שיעשה כך רק אם פוטין יאשר זאת. "הודות לפעילותם כסוכנים חשאיים חיל האוויר הרוסי מצליח להשמיד בסיסי טרור בסוריה", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של מרגל רוסי. ספק 500
לוחם דאעש מוציא להורג אדם שנטען שריגל עבור צ'צ'ניה/ספק 500

בחודש דצמבר פרסם דאעש סרטון ובו תועדה הוצאה להורג של צ'צ'ני שריגל עבור למודיעין הרוסי. קדירוב, שמואשם בעצמו על ידי ארגוני זכויות אדם בהפרת זכויות, הכחיש שהאיש אכן שימש מרגל. צ'צ'נים רבים הצטרפו לשורות הארגון בסוריה ובעיראק ובמוסקבה חוששים מפני חזרתם לרוסיה ומפני האפשרות שהם יבצעו פיגועים על אדמתה. רק היום דיווח שירות הביטחון הפדרלי כי חשף תא טרור של דאעש שתכנן מתקפות טרור במוסקבה ובסנט פטרסבורג.

כוחות הביטחון של רוסיה ניהלו שתי מלחמות אכזריות נגד המורדים בצ'צ'ניה, אך לאזור ניתנה מאז אוטונומיה נרחבת והוא נבחנה מחדש. קדירוב הצהיר בעבר כי הוא אחד מתומכיו הגדולים ביותר של נשיא רוסיה ולאחרונה התבטא בחריפות נגד גורמי אופוזיציה לשלטונו של פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully