וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עודה חושש: "בחברה יש פשיזציה, וייתכן שבל"ד תורחק מהכנסת"

דב גיל הר

8.2.2016 / 10:00

יו"ר הרשימה המשותפת התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לפגישתם של גטאס, זועבי וזחאלקה עם משפחות מחבלים, ואמר כי "מהות מעשיהם ראויה, ואני תומך בה. המטרה הייתה החזרת גופות, אך אני מגנה הרג חפים מפשע". לדבריו, "נתניהו לא דמוקרט גדול"

עריכה: ניר חן

"מהות הפגישה של חברי בל"ד הייתה מהות נכונה, אני תומך בה ואני חושב שהם עשו מעשה ראוי" - כך אמר הבוקר (שני) יו"ר הישיבה המשותפת איימן עודה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, בהתייחסו לפגישתם של חברי הכנסת באסל גטאס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי עם משפחות מחבלים שגופותיהם מוחזקות בידי ישראל. לדברי עודה, מטרת הפגישה הייתה החזרת גופות, וכי "יש כמעט תמימות דעים בקרב החברה כולה שהמעשה של להחזיר גופות הוא מעשה ראוי". עם זאת, הוא ציין כי הוא "מגנה הרג חפים מפשע".

עודה התייחס לדיווחים על כך שחברי הכנסת השתתפו בדקת דומייה לזכר המחבלים, ואמר כי "אולי חלק מהתרבות הישראלית לא מתקשרת לתרבות הערבי. לא הייתה שום דקת דומייה, הייתה קריאה שקוראים על כל מת, אפילו אם אתה מתנגד למעשים שלו".

לדבריו, הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך אמר כי "זה לא אומר שהוא דמוקרט גדול". "השאלה היא מה אמרת ומה העמדה שלך, לא עם מי נפגשת", הסביר. בהתייחסו לדרישה להרחיק את חברי מפלגתו מהמליאה, אמר: "אני חושב שבאווירה שיש בה פשיזציה, יכול להיות שבל"ד תורחק מהכנסת. בטח שבמקרה כזה נעתור יחד לבג"ץ. אני לא בטוח מה בג"ץ יחליט, ואני חושש ממקרה כזה כי זו תהיה פגיעה קשה במרחב הדמוקרטי ונגד האוכלוסייה הערבית".

לקריאה נוספת:
ועדת הכנסת תדון בפגישת הח"כים הערבים
פנייה לוועדת האתיקה: "הח"כים מבל"ד - סייעני טרור בכנסת"
נתניהו: אקדם חקיקה להדחת ח"כים שמבקרים משפחות מחבלים

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, בביכור בעכו, מרץ 2015. ראובן קסטרו
""הייתה שם קריאה שקוראים על כל מת, גם אם אתה לא מסכים עם מעשיו". עודה/ראובן קסטרו

ח"כ עודה התייחס גם לעובדה כי הוא וחבר הכנסת אחמד טיבי סירבו להשתתף בפגישה זו, ואמר כי לא מדובר באי-הסכמתם להשתתף. לדבריו, "זה עניין של סדר עדיפויות ומה היה באותו היום". הוא הבהיר כי חברי מפלגתו יעדרו היום מהמליאה, ואמר כי " עשו לנו משפט שדה עם פרובוקציות, ואנחנו לא מעוניינים ליטול חלק בדבר הזה. לכן ניעדר היום כדי לא לתת לקיצוניים לרקוד על הדם".

חברי הכנסת גטאס, זחאלקה וזועבי נפגשו ביום שלישי שעבר עם משפחות מחבלים שגופותיהם מוחזקות בידי ישראל. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", חברי הכנסת נפגשו בין היתר עם אביו של בהא עליהן, שביצע את פיגוע הדקירה והירי בארמון הנציב בחודש אוקטובר האחרון, שהביא למותם של שלושה בני אדם, ועם מחבלים נוספים ממזרח ירושלים.

הפגישה, שמיקומה לא נודע, נפתחה בדקת דומייה ותפילה לעילוי נשמתם של המחבלים. המשפחות סיפרו על הסבל שבאובדן יקיריהם והדגישו את החשיבות שבהבאת גופותיהם לקבורה, וכן מחו על האופן שבו קרוביהם "הוצאו להורג". חברי הכנסת מצדם הבטיחו כי יפעילו את כל הלחצים האפשריים על מנת להביא את הגופות לקבורה בהקדם האפשרי, והדגישו כי אי החזרתן היא "חטא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם כתבי התקשורת הזרה באירוע לכבוד השנה החדשה. ינואר 2016. רויטרס
"התנהגותם עולה לכדי הסתה". נתניהו/רויטרס

נתניהו דן עם ראשי סיעות הקואליציה בגיבוש הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות חברי כנסת בגלל התנהגות שאינה הולמת. לדבריו, "התנהגותם מבטאת עידוד של מעשי האלימות והטרור נגד אזרחי ישראל, ועולה לכדי הסתה. בהתנהגותם הפרו חברי הכנסת את חובתם למלא את תפקידיהם מתוך נאמנות לערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וכי הפרו חובתם לפעול באופן המשרת את כבוד האדם, קידום החברה בישראל וטובת מדינת ישראל".

ההשעיה שבה מעוניין נתניהו תיכנס לתוקף אם יהיה בהצבעה רוב מיוחס של 90 חברי כנסת, כמו בתהליך שבו משעים נשיא מדינה, יו"ר כנסת או סגנים. בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש מאגף החקירות והמודיעין במשטרה לאסוף את המידע העובדתי הקיים על אודות הפגישות שקיימו הח"כים עם קרובי המחבלים, על מנת לבחון אם יש מקום לפתיחה בחקירה פלילית.

כמו כן, בעקבות הביקורת שהועלתה נגד ביקור משפחות המחבלים, אושרה אתמול במזכירות הכנסת הצעת חוק ולפיה המליאה תוכל לשלול חסינות של חברי כנסת עם רוב של 80 קולות. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ אלי כהן (כולנו) ותעלה בשבועות הקרובים לוועדת השרים. לדברי כהן, היוזמה מגיעה "על רקע הסתה לאלימות ונגד מוסדות המדינה של חלק מחברי הכנסת, בעיקר מסיעת בל"ד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully