וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומליה: פיצוץ שאירע במטוס בשבוע שעבר נגרם מפצצה

שר התחבורה אישר את הדיווחים שלפיהם חור שנפער במטוס שהמריא מהבירה מוגדישו וגרם למותו של אדם אחד אירע כתוצאה מפצצה. אף ארגון לא קיבל אחריות, אך בארה"ב סבורים שמדובר בפעולה של א-שבאב

מטוס שחלקו פוצץ בזמן שהמריא משדה התעופה במוגדישו, סומליה, פברואר 2016. רויטרס
"התכוונו להרוג את כל הנוסעים". המטוס שבו אירע הפיצוץ/רויטרס

סומליה אישרה אתמול (שבת) את הדיווחים ולפיהם פיצוץ שאירע במטוס שהמריא משדה תעופה בבירה מוגדישו אירע כתוצאה מפצצה. שר התחבורה עלי אחמד ג'מאעק אמר כי "הכוונה הייתה להרוג את כל נוסעי המטוס" וכי הרשויות מחפשות אחר חשודים.

בפיצוץ שאירע ביום שלישי שעבר נהרג אדם שנשאב מחוץ למטוס בעקבות הפיצוץ שפער בו חור, ועוד שני נוסעים נוספים נפצעו. לפי חלק מההערכות, הפצצה הוסתרה במחשב נייד של אחד מהנוסעים במטוס האיירבוס 321 שהפעילה חברת התעופה המקומית "דאלו". הטיסה הייתה אמורה להגיע לג'יבוטי, אך נאלצה לנחות נחיתת חירום במוגדישו בחלוף כמה דקות.

אף ארגון לא קיבל אחריות על הפיצוץ, אך גורמים אמריקניים סבורים שמדובר בפעולה של ארגון א-שבאב המסונף לאל-קאעדה. הארגון, השואף להקים מדינת הלכה אסלאמית בסומליה, לעתים קרובות מוציא לפועל פיגועים בבירה מוגדישו ובחלקים אחרים במדינה. בסוף השבוע הוא כבש עיר נמל חשובה, אך כעבור יממה נהדף ממנה בידי כוחות הביטחון המקומיים וכוח של האיחוד האפריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully