וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח מעורער בנפשו חצה את הגבול ללבנון בשבוע שעבר - והוחזר לישראל

האזרח, תושב ירושלים בן 55, נראה על ידי התצפיתניות אולם עד שהגיעו הכוחות אליו - הוא כבר היה בצד הלבנוני. לאחר שהובהר מצבו לכוחות יוניפי"ל, הוא הוחזר ונחקר. גורם ביטחוני: "כך ראוי לפעול, בניגוד לחמאס"

גבול ישראל לבנון, 21 בדצמבר 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
גבול לבנון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

אזרח ישראלי מעורער בנפשו חצה בשבוע שעבר את הגבול ללבנון והושב ביום שישי, לאחר משא ומתן בין צה"ל, יוניפי"ל וכוחות הביטחון בלבנון – כך הותר היום (ראשון) לפרסום. בשבוע שעבר הוכרז הגבר, אולג גמרמן בן 55 מירושלים, כנעדר על ידי רעייתו. בינתיים, תצפיתניות זיהו אותו חוצה את הגבול והקפיצו כוחו, אך כבר היה מאוחר מדי והוא הגיע לתוך השטח הלבנוני.

כוחות יוניפי"ל שסיירו באזור קיבלו מידע אודותיו מצה"ל, ולאחר שיחות בין הצדדים, הובהר כי מדובר באדם הלוקה בנפשו. ביום שישי הוא הובא למעבר הגבול בראש הנקרה, ולאחר בדיקה רפואית הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

כך ראוי לנהוג במקרה בו אזרח חף מפשע, חסר ישע וכזה הזקוק לטיפול נפשי, חוצה את הגבול", אמר גורם במערכת הביטחון, והתייחס לשני האזרחים הישראלים שחצו את הגבול לרצועת עזה לפני כשנה ומוחזקים בידי חמאס. "ממשלת לבנון נהגה באופן ראוי עם המקרה ההומניטרי הזה, בניגוד גמור לחמאס אשר מתעלל בשני הישראלים שחצו את הגבול ומתאכזר למשפחותיהם. גם כאן מדובר במקרים הומניטריים שיש להביא לסיום עם החזרת הישראלים לביתם".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תיעוד: החשוד בתקיפת חייל באשקלון נמלט לאחר הדקירה
סרטון לגיוס חרדים: שדך לבתך בוגר צה"ל ולא את אהרל'ה הזבן
מתפללים הפריעו למזכ"ל האו"ם לנאום על השואה בבית כנסת במנהטן

רעייתו: "נתמודד עם האתגרים יחד"

"אני לא יודעת להסביר את המהלך עדיין", אמרה רוחמה, רעייתו. "הוא אדם רגיש וטוב לב שעבר טראומות קשות מאוד בחייו וכרגע לא המיטבו, אבל אני לצדו ותומכת בו ואנחנו נתמודד ביחד עם האתגרים". כמו כן, היא הודתה לצה"ל ולעמותת הנעדרים "בלעדיהם" שסייעו לה. "אני מבינה את העניין הרב שהמקרה מעורר, אך אנו אנשים פרטיים וזקוקים כרגע בעיקר לשקט ולפרטיותנו כדי להתאושש ולהתחזק".

יהושע מיניביצקי, אביו של הנעדר דניאל מיניביצקי וממייסדי עמותת "בלעדיהם" לתמיכה במשפחות נעדרים, התייחס לנושא ואמר: "מיד כשפנתה אלינו רוחמה, הבנו את הקושי שבהתמודדות כאשר אדם קרוב נעלם ואת אי הוודאות והדאגה. לצד סיוע מקצועי של חוקרים מנוסים, משפחות הנעדרים האזרחיים מספקות תמיכה הדדית, אשר חשובה מעין כמותה, במיוחד כאשר אין גוף רשמי אשר מאגד את הטיפול ב 529 משפחות הנעדרים מאז קום המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully