וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר הדין של ח"כ זועבי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

7.2.2016 / 7:30

בית המשפט יכריע בעניינה של חברת הכנסת המואשמת בהעלבת עובד ציבור, יצוינו 17 שנים למותו של חוסיין מלך ירדן, ועדת החוץ והביטחון תדון בהעברת "ענף תודעה יהודית" ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת הבוקר

גזר דין לח"כ חנין זועבי

ח"כ חנין זועבי, בית משפט השלום נצרת. 21 בינואר 2016. ערן גילווארג
הסכימה לוותר על החסינות במסגרת הסדר טיעון. זועבי/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום יינתן בבית משפט השלום בנצרת גזר הדין של ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) בגין העלבת עובד ציבור. במסגרת הסדר הטיעון, ח"כ זועבי הודתה במיוחס לה והסכימה לוותר על החסינות שניתנה לה מכורח תפקידה כדי לקבל את האישום. הודות לכך, היא לא תואשם בהסתה לגזענות או באיומים, אלא רק בהעלבת עובד ציבור. כמו כן, במסגרת ההסדר חתמה זועבי על מכתב התנצלות.

מי יהיה האחראי על "ענף תודעה יהודית" בצה"ל?

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
הענף מפעיל תכניות להקניית ערכים בנושא דת ומוסר לחימה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בהחלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט להעביר את "ענף תודעה יהודית" מהרבנות הצבאית לאגף כוח האדם. "ענף תודעה יהודית" מפעיל תכניות להקניית ערכים לחיילים בנושא דת ומוסר לחימה. מטרת העברתו לאגף כוח האדם היא הגדלת המעורבות של הרמטכ"ל בתכנים המועברים. בצה"ל ביקשו לצמצם את ההשפעה הדתית, בעוד בציונות הדתית טענו כי יש להמשיך ולחזק את הקשר האידיאולוגי-דתי בצה"ל עקב מספר רב של מתגייסים דתיים. ועדת החוץ והביטחון תדון בהחלטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

17 שנים למותו של המלך חוסיין בירדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלך חוסיין עם יצחק רבין וביל קלינטון בחתימת הסכם השלום בין ישראל וירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 17 שנים למלוכתו של עבדאללה השני בירדן. עבדאללה השני קיבל את כס המלוכה לאחר מות אביו, המלך חוסיין ממחלת הסרטן. המלך חוסיין השפיע רבות על תולדות ישראל, בין היתר הודות לחתימה על הסכם השלום. במשך רוב שנות כהונתו של המלך חוסיין, אחיו חסן היה אמור להיות יורש העצר. ואולם, מעט לפני מותו החליט חוסיין להעביר את הכתר לבנו. עבדאללה נחשב מלך מערבי ותחת הנהגתו נוטה ירדן לקו פרו-אמריקני. כמו כן, הוא הצהיר כי בכוונתו לשמר את הסכם השלום עם ישראל.

יום העצמאות ה-42 לגרנדה

איי גרנדה, קריביים. Laszlo Halasi, ShutterStock
הקטנה ביותר בחצי הכדור המערבי. גרנדה/ShutterStock, Laszlo Halasi

אתם צריכים לדעת שהיום תחגוג מדינת האי גרנדה שבדרום אמריקה יום עצמאות 42. גרנדה נמצאת בים הקאריבי והיא המדינה העצמאית הקטנה ביותר בחצי המערבי של כדור הארץ. בשנת 1974 קיבלה גרנדה עצמאות מבריטניה והצטרפה לחבר העמים הבריטי שבו חברות 54 מדינות שהיו בעברן תחת האימפריה הבריטית. כל המדינות בארגון מכירות במלכה אליזבת כראש חבר העמים ומנהלות יחסי שלום ביניהן.

יום הולדת שמח אשטון קוצ'ר

אשטון קוצ'ר. GettyImages
אשטון קוצ'ר/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג השחקן אשטון קוצ'ר יום הולדת 38. קוצ'ר שיחק בסדרות רבות, בהן "מופע שנות ה-70", וכן בסרטים רבים בהם "אפקט הפרפר", "המגן" ו"קשר לא מחייב". קוצ'ר החל את הקריירה שלו בתור דוגמן ומשם עבר לעולם המשחק. לאחר ההתנסות בתור שחקן, הוא החליט לקחת חלק בהפקה של כמה סרטים. קוצ'ר היה נשוי לשחקנית דמי מור במשך שש שנים ולאחר מכן השניים התגרשו. כיום הוא נשוי לשחקנית מילה קוניס ולהם בת משותפת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully