וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות הרפובליקני: טראמפ חזר לתקוף - ורוביו היה "על הכוונת"

טראמפ חזר לעימות בין המועמדים לראשות המפלגה לאחר ההפסד באיווה וניסה להתעמת עם טד קרוז שהביס אותו, ללא הצלחה. כמו כן, אחרים השוו את מרקו רוביו, התופס תאוצה בסקרים, לאובמה - וטענו כי הוא "חסר ניסיון"

עריכה: גדי וינסטוק

בהתאם לציפיות, המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית תקפו הלילה (ראשון) במהלך העימות לקראת הפריימריז בניו המפשייר את המועמד מרקו רוביו, שצבר תאוצה בימים האחרונים אך הואשם על ידיהם בחוסר ניסיון. הסנטור מפלורידה, שסיים באופן מפתיע במקום השלישי בבחירות המקדימות באיווה בשבוע שעבר, נחשב בעיני רוב המועמדים לאדם בלתי מנוסה ה"מתחבא" מאחורי צוות הקמפיין שלו ונמנע להשיב לשאלות קשות. במקביל, איש העסקים השנוי במחלוקת דונלד טראמפ, שנעדר מהעימות הקודם ונחשב גם הוא ליעד חביב על בכירי המפלגה, תקף את טד קרוז - שדחק אותו אל המקום השני באיווה.

טראמפ, המוביל כרגע בסקרים בניו המפשייר, לא הצליח להתכתש עם קרוז מאחר שהאחרון סירב לחזור על הביקורת שהשמיע עליו בשבוע שעבר, על פיה "אין לו את הטמפרמנט הדרוש בשביל הבית הלבן". טראמפ לא פספס את ההזדמנות כדי לציין שקרוז נסוג מעימות, ואמר למנחה: "הוא לא ענה על השאלה שלך, וזה מה שהולך לקרות עם האויבים שלנו ועם האנשים שאיתם אנו מתחרים". הוא הוסיף כי "אנחנו הולכים לנצח עם טראמפ ועם התומכים של טאמפ, וזה מה שאני אוהב".

לקריאה נוספת:
איווה לא יודעת: טראמפ ממזער נזקים אחרי ההפסד, רוביו חזר מן המתים
טראמפ: "אני יכול לירות במישהו - ועדיין לא אאבד בוחרים"

מרקו רוביו ודונלד טראמפ בעימות הרפובליקני לפני הפריימריז בניו המפשייר. 7 בפברואר 2016. רויטרס
טראמפ ורוביו בעימות, הלילה/רויטרס

מושל פלורידה לשעבר ג'ב בוש ניצל את חזרתו של איש העסקים על מנת לתקוף אותו דווקא על המישור המוכר לו מכל – התחום העסקי. הוא האשים אותו בניצול תקנות ממשלתיות לשם השתלטות על נכסים, ואף אמר כי הקזינו שבבעלותו באטלנטיק סיטי יושב על "רכוש שנלקח מאישה זקנה בשדרה הראשית של העיר, לא למטרה ציבורית אלא לעסקים". טראמפ הגן על המדיניות שבה הוא נוקט בעסקיו ואף הסביר מדוע הדבר "נחוץ למדינה" על מנת לפתחה.

טראמפ לא נשאר חייב והכה בבוש מתחת לחגורה באמרו כי "הוא רוצה להיות בחור קשוח, אבל זה לא עובד לו במיוחד". על אף קריאות בוז מהקהל בזמן שניסה להשתיק את בוש, הוא אמר כי הם "התורמים ובעלי האינטרסים שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דונלד טראמפ בעימות הרפובליקני לקראת הפריימריז בניו המפשייר. 7 בפברואר 2016. רויטרס
רבים מבכירי המפלגה מעדיפים לראות אותו בראשותה מאשר את קרוז. טראמפ/רויטרס

על אף גישתו הנוקשה של טראמפ, שנודע בעבר בשל אמירות על גירוש מהגרים ועל איסור כניסת מוסלמים לארצות הברית, הוא הציג גישה רכה יותר לגבי רפורמת הבריאות של הנשיא המכהן ברק אובמה, ואמר כי על המפלגה הרפובליקנית לאמץ חלק מעקרונותיה. "יהיו אנשים שיהיו ברחוב ויגססו, וכרפובליקני אני לא רוצה שזה יקרה", אמר. "אנחנו נדאג לאנשים האלה ואני חושב שכולנו חייבים להסכים בשלב זה שאנחנו לא ניתן לאנשים למות כשהם נמצאים ברחוב".

"אל תעשו את אותה הטעות שוב"

התקיפות נגד רוביו, הנמצא כעת במקום השני בסקרים בניו המפשייר, התמקדו בהשוואת ניסיונו בסנאט לזה שהיה לנשיא אובמה בעת שנבחר לכס הנשיאות. בוש ומושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, מועמדים שאינם נחשבים לכאלו שעשויים לזכות במרוץ, תקפו את רוביו וטענו כי הוא לא יצליח במשימות הבית הלבן. "פשוט אין לו את הניסיון כדי להיות נשיא ארצות הברית ולקחת את ההחלטות הגדולות האלה", אמר כריסטי על רוביו. "ראינו את זה קורה בשבע השנים האחרונות. אנשי ניו המפשייר חכמים – אל תעשו את אותה הטעות שוב".

ג'ב בוש בעימות הרפובליקני לקראת הפריימריז בניו המפשייר. 7 בפברואר 2016. רויטרס
טראמפ: "הוא מנסה להיות קשוח, אבל זה לא עובד". בוש, הלילה/רויטרס

רוביו, מנגד, אמר כי הוא הפגין יכולות מרשימות בסנאט, והטיל ספק במוניטין ובניסיון של כריסטי. "אני חושב שניסיון זה לא רק מה שעשית, אלא גם איך זה הסתדר. תחת שלטונו של כריסטי בניו ג'רזי, הייתה ירידה בדירוג המדינה", אמר. מושל ניו ג'רזי, בתגובה, האשים את רוביו כי טיעוניו נשמעים כמו "נאום 30 שניות ששונן בעל פה".

ומה היה להם להגיד על השיגור של קוריאה הצפונית ומגיפת הזיקה?

המועמדים התייחסו במהלך הדיון גם לחדשות האחרונות בנוגע לשיגור הטיל ארוך הטווח של קוריאה הצפונית, שנעשה בניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ולמרות אזהרות מדינות אחרות באזור. טראמפ אמר כי לדעתו, יש להסתמך על סין שתפתור את העניין במהירות מול קוריאה הצפונית, ואילו קרוז אמר כי הוא אינו מעוניין להגיב כיצד יש לטפל בעניין לפני שיעבור תדרוך מקיף בנושא. בוש, לעומת השניים הקודמים, אמר כי היה מאשר תקיפה מקדימה על טילים מסוג זה על מנת "לשמור על אמריקה בטוחה".

כמו כן, דיברו המועמדים על מגיפת הזיקה המשתוללת כעת במדינות רבות בעולם, זאת לאור אבחונם של מקרים גם בתוך גבולות ארצות הברית. שניים מהמועמדים, כריסטי ומנתח המוח לשעבר בן קרסון, טענו כי בידוד אנשים הנגועים בנגיף הוא אופציה.

טד קרוז בעימות הרפובליקני לקראת הפריימריז בניו המפשייר. 7 בפברואר 2016. רויטרס
סירב להתעמת עם טראמפ ולחזור שוב על הביקורת שלו. קרוז/רויטרס

כריסטי התפרסם ב-2014 לאחר שהחליט, מתוקף תפקידו כמושל, להכניס אחות בבית חולים לבידוד מאחר ששבה לארצות הברית ממשלחת שטיפלה בחולי אבולה, ואף ציין הלילה כי לא היה מהסס לעשות זאת שוב. קרסון אמר כי השימוש בבידוד "אינו עניין פשוט", אך כי אם קיימת סיבה לחשוב שהנגיף מתפשט, יש לבודד את החולים בו.

(עדכון ראשון: 01:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully