וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של נשיא סוריה בשאר אסד הלכה לעולמה בגיל 86

האם אניסה מחלוף, שהקפידה לאורך השנים להסתתר מאור הזרקורים, מתה בדמשק. "אניסה ליוותה את הנשיא חאפז אסד במהלך כל המאורעות שחוותה סוריה", נכתב בהודעת הנשיאות על מותה. מקורב לנשיא בשאר כינה אותה "האם, האב והמנטור של המשפחה"

אניסה אל-אסד, אשתו של נשיא סוריה המנוח חאפז אל-אסד ואמו של בשאר אסד, מתה בסוריה, פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
משפחת אל-אסד, בעיגול האם אניסה/צילום מסך, טוויטר

אניסה מחלוף, אמו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, מתה אמש (שבת) בגיל 86 – כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא. "הנשיאות הסורית מבכה על מותה של המנוחה אניסה מחלוף, אשת הנשיא המנוח חאפז אל-אסד, שהלכה לעולמה בדמשק ביום שבת ה-6 בפברואר 2016, והיא בת 86", נכתב בהודעה הרשמית על מותה.

"אניסה ליוותה את הנשיא אסד במהלך כל המאורעות שחוותה סוריה – מהתפתחויות ואירועים ועד השתתפותה בנסיעותיו מחוץ למדינה", נכתב בהודעת הנשיאות. "היא התעסקה בסוגיות הנוגעות לנשים וענייני המשפחה, כמו גם בסוגיות השהידים ובני משפחתם, והקשישים והיתומים. היא השלימה עם הנשיא המנוח את הקמת סוריה המודרנית במהלך שלושים שנים".

עוד כתבות מהעולם:
שוב תקיפות מיניות בקלן: 22 תלונות על הטרדה במהלך "קרנבל הנשים"
"לאן עוד נלך?": עשרות אלפי סורים מתדפקים על גבול טורקיה הסגור
גורמים סעודיים: נשלח 150 אלף חיילים לסוריה; איראן: "התאבדות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השלימה עם הנשיא המנוח את הקמת סוריה המודרנית". אניסה מחלוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

אניסה נולדה בעיר לטקיה בשנת 1930 ונישאה לנשיא לשעבר חאפז אל-אסד בשנת 1957. השניים הביאו חמישה ילדים: הבת הבכורה בושרא, באסל, בשאר, מאהר ומג'ד. באסל, שהיה אמור לרשת את הנשיא חאפז, נהרג בתאונת דרכים מסתורית בשנת 1994 – דבר שהוביל להפיכת הבן השלישי בשאר ליורש כס הנשיאות לאחר מותו של אביו בשנת 2000. הבן הצעיר מג'ד מת גם הוא בשנת 2009.

אניסה משתייכת למשפחת מחלוף, שצברה הון ומעמד בין היתר באמצעות הנישואים למשפחת אסד. הם זכו במכרזים בתעשיות מפתח בסוריה כמו טכנולוגיות תקשורת, בנקאות ונפט. אחיינה של אניסה, ראמי, נחשב בעבר איש העשיר בסוריה ושוויו מוערך בחמישה מיליארד דולרים.

אניסה נחשבת לדמות משפיעה במשטר אף שאינה נחשפת לרוב בתקשורת. היא אפילו לא נראתה במהלך הסיקור של הלוויית בעלה. איימן עבד א-נור, סופר סורי שלמד בעבר עם בשאר, סיפר כי מאז ומעולם שרר ריחוק בין בשאר לאביו, אך אניסה הייתה "האם, האב והמנטור של המשפחה".

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully