וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האזהרות: קוריאה הצפונית ממשיכה להיערך לשיגור טיל לווייני

6.2.2016 / 11:50

בצילומי לוויין של אתר שיגור הטילים בצפון הבירה פיונגיאנג שצולמו השבוע נראית פעילות של תדלוק הנעשית זמן קצר לפני שיגור טילים. בארה"ב מעריכים כי שיגור הטיל יכול להתרחש כבר בתחילת השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

קוריאה הצפונית ממשיכה להיערך לשיגור טיל לווייני, למרות אזהרות מצד שכנותיה – כך עולה מצילומי לוויין של אתר שיגור הטילים "שוהא" שבצפון הבירה פיונגיאנג שצולמו השבוע. בצילומים נראית פעילות של תדלוק הנעשית זמן קצר לפני שיגור טילים. בממשל האמריקני מעריכים כי שיגור הטיל יכול להתרחש כבר ביום שני, וסוכנות המודיעין הדרום קוריאנית פרסמה היום (שבת) הערכה דומה.

בתמונות של לוויין מסחרי שצולמו ביום רביעי וחמישי ניתן לראות את הגעתן של משאיות עם מכליות לאתר השיגור. "38 "North, ארגון אמריקני שאוסף מידע על קוריאה הצפונית, מסר כי להערכתו המשאיות מעידות על העברת דלק לבונקרים באתר השיגור ולא בהכרח על תדלוק טילים. "בעבר, פעילות כזו התרחשה שבוע עד שבועיים לפני שיגור, וזה תואם את זמני השיגור שעליהם הצהירה קוריאה הצפונית", אמרו בארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
טייוואן: שבעה הרוגים, בהם תינוקת בת שבוע, ברעידת אדמה
"צריכים לבנים משכילים": מי אחראי להודעה הגזענית בעד בטראמפ?
סכנה לגוף, טראומה לנפש: 200 מיליון עברו מילת נשים - והמספרים גדלים

צילומי לוויין של אתר שיגור טילים בבירת קוריאה הצפונית פיונגיאנג  פברואר 2016. רויטרס
"תואם את זמני השיגור שעליהם הצהירה". צילום מאתר שיגור הטילים, השבוע/רויטרס

מפקדת האוקיינוס השקט של הצבא האמריקני מסרה כי היא עוקבת מקרוב אחר המצב וכי ישנם באזור נכסים רבים להגנה מפני טילים שיספקו "הגנה חזקה" במקרה הצורך. "אף אחד לא צריך להטיל ספק בכך, כוחות פיקוד האוקיינוס השקט של ארצות הברית מוכנים להגן על המולדת ועל בעלות בריתנו קוריאה הדרומית ויפן", נמסר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
צילומי לוויין של אתר שיגור טילים בבירת קוריאה הצפונית פיונגיאנג  פברואר 2016. רויטרס
קוריאה הצפונית הודיעה על תכניתה לשגר את הטיל בין התאריכים 8 בפברואר ל-25/רויטרס

ביום רביעי הודיעה קוריאה הצפונית על תכניתה לשגר את הטיל הלווייני, שאותו היא מכנה "לוויין תצפית על כדור הארץ", בין התאריכים 8 בפברואר ל-25. הבית הכחול, משכן הנשיאות הדרום קוריאנית, מסר כי קוריאה הצפונית צריכה לבטל מידית את השיגור המתוכנן, שנחשב להפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

במקביל, אמר ראש ממשלת יפן שינזו אבה כי הוא יעבוד לצד ארצות הברית ומדינות אחרות כדי "לדרוש בתקיפות" שקוריאה הצפונית תיסוג משיגור הטיל המתוכנן. שר ההגנה היפני, גנרל נקטני, הורה ליחידות ההגנה מפני טילים בליסטיים, בהן משחתות השטות בים יפן וכן לסוללות טילי פטריוט שמוצבות על אדמת המדינה להתכונן וליירט את הטיל הצפון-קוריאני שמאיים על יפן. במעופו צפוי הטיל לעבור מעל האי הדרומי של יפן, אוקינאווה שבאוקיינוס השקט, בגובה של כמה מאות קילומטרים.

צילומי לוויין של אתר שיגור טילים בבירת קוריאה הצפונית פיונגיאנג  פברואר 2016. רויטרס
פיונגיאנג אמרה כי זו זכותה הריבונית לקדם את תכנית החלל שלה/רויטרס

הדיווחים על השיגור הצפוי הובילו לקריאות תקיפות יותר מצד ארצות הברית להטיל סנקציות קשות יותר על קוריאה הצפונית, בתגובה לניסוי הגרעין האחרון שלה. דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי אמר כי האו"ם חייב "לשלוח לצפון קוריאנים מסר תקיף ומהיר".

פיונגיאנג אמרה כי זו זכותה הריבונית לקדם את תכנית החלל שלה באמצעות שיגור טילים, אף שארצות הברית וממשלות אחרות חושש כי מדובר בשיגורי טילים במסווה. דוברת ארגון הימי הבינלאומי אמרה כי קוריאה הצפונית עדכנה את סוכנות האו"ם כי היא מתכננת לשגר את הלוויין "קוואנגמיונגסונג". איגוד הטלקומוניקציה הבינלאומי, ארגון או"ם נוסף, מסר לרויטרס כי קוריאה הצפונית הודיעה לו ביום שלישי על תכניותיה לשגר לוויין שיכול לשרוד במשך ארבע שנים במסלול שאינו זהה לכיוון ובמהירות לסיבוב כדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully