וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריכים לבנים משכילים": מי אחראי להודעה הגזענית בעד בטראמפ?

שיחות טלפון אוטמטיות מארגון לאומני הגיעו לתושבי ניו המפשייר ימים בודדים לפני הפריימריז במדינה. הן קראו לתמוך במועמד הרפובליקני וטענו: "נמשכים למסרים של טראמפ". מטה הבחירות של טראמפ התנער מהתמיכה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

"אנחנו לא צריכים מוסלמים. אנחנו צריכים לבנים משכילים וחכמים" – זו ההודעה הקולית ששמעו תושבי ניו המפשייר שבארצות הברית לקראת הפריימריז שייערכו ביום שלישי, בקריאה להצביע למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

להודעה אחראית תנועת החירות האמריקנית, ארגון לאומני שתומך בטראמפ. עם זאת, הקמפיין של טראמפ התנער מהתמיכה וכן מההודעה שנשלחה לבוחרים. הופ היקס, דוברת הקמפיין, הבהירה כי לטראמפ אין קשר להודעות הקוליות וכי הוא דחה בעבר וממשיך לדחות את הצעות התמיכה של הארגון.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
טייוואן: שבעה הרוגים, בהם תינוקת בת שבוע, ברעידת אדמה
קרי: "נשים וילדים נהרגים בהמוניהם בהפצצות הרוסים בסוריה"
מהפך במרוץ הדמוקרטי? סנדרס הדביק את הפער עם קלינטון בסקרים

דונלד טראמפ בעימות הרפובליקני השישי. 15 בינואר 2016.. אי-פי, AP
"אזרחי ארצות הברית מוטרדים מגלי ההגירה". טראמפ/AP, אי-פי

ג'ארד טיילור, עורך כלי התקשורת של הארגון, הבהיר כי הם מחבבים את טראמפ ויתמכו בו, בין אם הוא ירצה בכך ובין אם לא. "רוב האנשים הלבנים מעדיפים לחיות בשכונות לבנות ולשלוח את ילדיהם לבתי ספר וגנים שבהם רוב לבן", הסביר טיילור, "אזרחי ארצות הברית מוטרדים מגלי ההגירה של אנשים שאינם לבנים. לכן, כאשר טראמפ מדבר על גירושם של המהגרים הבלתי חוקיים והקמת חומה למניעת הגירה איסלאמית – זה מאוד מושך את האזרחים הלבנים".

טיילור הוסיף כי הארגון תומך בטראמפ, שמנסה להנחיל ערכים מערביים, ולדבריו גם תושבי ניו המפשייר מברכים על כך. על השאלה בעניין רצונם של אזרחים מסוימים בבתי ספר רב-תרבותיים ענה: "שיבורכו. אני בעד חופש מוחלט. אם אנשים בעד הערבוב הזה – אין בעיה. אבל אתה תראה שהממשלה לא פועלת ליצירת השילוב הזה, פשוט כי אנשים נמנעים ממנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"רעיונות עליונות הגזע הלבן אטרקטיביים עבור מאות אלפי אמריקנים"

לפי שעה, לא ברור כמה מתושבי ניו המפשייר קיבלו את ההודעות. ויליאם ג'ונסון, עורך דין שסייע בארגון שיחות לבוחרים, טען כי רבים נחשפו להודעה הקולית וחלקם הגדול כבר מושפע, אם כי לא כולם תומכים במסר. לדבריו של ג'ונסון, הוא שוחח עם עשרות תושבים. התגובות הפופולריות, כך הוא טוען, היו "תפסיק להתקשר" או "אני לא לעולם לא אצביע לטראמפ". עם זאת, היו גם תגובות אוהדות ששמחו לשמוע על הערכים הפרו-לבנים שמקדמים תומכי טראמפ.

טיילור הסביר שמעט אנשים שלקחו חלק בארגון השיחות ובתמיכה בטראמפ. אך לדבריו, רעיונות עליונות הגזע הלבן שמקדם הארגון הם אטרקטיביים עבור מאות אלפי אמריקנים. "מבין כל המועמדים, טראמפ הוא הטוב ביותר", סיכם.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully