וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ הדמוקרטי: לפי סקר חדש, סנדרס מדביק את הפער עם קלינטון

6.2.2016 / 1:35

מסקר שנערך בארה"ב עולה כי הסנאטור היהודי מוורמונט, שבתחילת השנה פיגר אחרי קלינטון בעשרות אחוזים, מזנב בה כעת עם 45% תמיכה לעומת 48%. ביום שלישי ייערכו הבחירות המקדימות בניו המפשייר, שם הוא צפוי לגבור על שרת החוץ לשעבר

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(אתמול: קלינטון וסנדרס התכתשו לקראת הבחירות המקדימות בניו המפשייר)

ברני סנדרס, המתמודד במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, הדביק לחלוטין את הפער בסקרים עם יריבתו הילרי קלינטון - כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות "רויטרס" ומכון המחקר Ipsos, שנערך בקרב 512 אזרחי ארצות הברית.

בקרב מצביעים דמוקרטים בכלל המדינה, 48% תומכים בקלינטון ו-45% תומכים בסנדרס - פער של 3%. הסקר נערך לאחר אסיפת הבחירות באיווה, שם גברה קלינטון על סנדרס בפער זעום של 0.3%. בתחילת השנה זכתה קלינטון לכפליים מהתמיכה בסקרים לה זכה סנדרס.

ייתכן שהפער בין סנדרס לקלינטון טמון בחוסר ההיכרות של ציבור המצביעים הדמוקרטי עמו. 25% מהמצביעים הדמוקרטים והעצמאיים בסקר אמרו כי הם עדיין לא מכירים את הסנאטור מוורמונט ואת עמדותיו. זאת כאשר כמעט 100% מהם אמרו כי הם מכירים את שרת החוץ לשעבר קלינטון.

עוד בנושא:
לקראת ההתמודדות בניו המפשייר: קרב ראש בראש בין קלינטון לסנדרס
יהודי בבית הלבן? כך כובש סנדרס את הצעירים בארצות הברית
בהטלת מטבע: כך ניצחה קלינטון את ברני סנדרס באיווה. צפו

הילרי קלינטון וברני סנדרס בעימות הדמוקרטי לפני הפריימריז בניו המפשייר. 4 בפברואר 2016.. AP
קלינטון וסנדרס, אתמול בעימות בניו המפשייר/AP

ביום שלישי ייערכו הבחירות המקדימות בניו המפשייר, שם זוכה סנדרס ליתרון. אתמול נפגשו קלינטון וסנדרס לעימות להוט במיוחד, במהלכו תקפה קלינטון וטענה כי קווי המדיניות שהציג סנדרס במהלך הקמפיין אינם ניתנים ליישום. מנגד הציג סנדרס את קלינטון כחלק מהממסד הפוליטי המיושן.

"מספיק", השיבה קלינטון לטענותיו של סנדרס על כך שהיא מושפעת מתרומות של אנשי עסקים, שאותן הגדירה, "מריחה יצירתית". לדבריה, "אם יש לך משהו לומר, תגיד אותו ישירות. אבל לא תמצא אף מקרה שבו שיניתי הצבעה בגלל תרומה כזאת או אחרת שקיבלתי".

בתגובה לטענה כי רבים מצירי המפלגה הדמוקרטית שהביעו תמיכה בקלינטון עשו זאת לאחר שקיבלו בעצמם תרומות מגורמים בוול סטריט, השיבה קלינטון: "זה מגוחך להאשים אישה שרצה לנשיאות בשיתוף פעולה עם הממסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully