וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי חברות בשם "איקאה" נקלעו לסכסוך באינדונזיה - אך העולמית הפסידה

5.2.2016 / 20:52

כשענקית הרהיטים השבדית ביקשה לפתוח את חנותה הראשונה באינדונזיה היא נתקלה בקושי לא צפוי - תביעה של חברת רהיטי נצרים מקומית, שטוענת בעלות על שמה. מערכת המשפט המקומית תמכה בה

איקאה הפסידה בסכסוך מסחרי באינדונזיה ואיבדה את הזכות להשתמש בשמה, פברואר 2016. AP
נשים בחנות של איקאה השבדית באינדונזיה/AP

ענקית הרהיטים איקאה שהוקמה בשנת 1943 לא תוכל להשתמש בסמל המסחרי שלה באינדונזיה, משום שהפסידה בסכסוך שבמסגרתו פסק בית המשפט העליון במדינה כי השם "איקאה" שייך לחברה מקומית - חברת רהיטי הנצרים האינדונזית PT Ratania Khatulistiwa. חברה זו רשמה בדצמבר 2013 את סמלה המסחרי IKEA, ראשי תיבות של באינדונזית שמשמעותן הוא תעשיית מוצרי הנצרים. פסיקתו של בית המשפט ניתנה כבר במאי 2015, אך התפרסמה ברבים רק אתמול (חמישי), כשבית המשפט פרסם אותה באינטרנט.

הפסיקה קבעה כי איקאה השבדית אמנם רשמה את סמלה המסחרי במדינה כבר בשנת 2010, אך בשלוש השנים שלאחר מכן לא השתמשה בו בשטחה באופן פעיל למטרות מסחר, ולכן ההכרה בו יכולה להימחק לפי חוקי המסחר באינדונזיה. החנות הראשונה של איקאה השבדית באינדונזיה נפתחה ליד הבירה ג'קרטה רק ארבע שנים אחרי רישום הסמל, בסוף שנת 2014.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
למרות קשיי המימון והחשש מזיקה: הקרנבל בברזיל נפתח כמעט במלואו
לראשונה בהיסטוריה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית ייפגשו
הצרפתים מאבדים את הראש: "הכובע" ייעלם מהשפה?

איקאה הפסידה בסכסוך מסחרי באינדונזיה ואיבדה את הזכות להשתמש בשמה, פברואר 2016. AP
איקאה לא תוכל עוד להשתמש בשלט זה באינדונזיה/AP

דובר בית המשפט העליון במדינה אמר היום כי ההחלטה לא התקבלה פה אחד על ידי השופטים. חבר אחד מההרכב שמנה שלושה שופטים טען כי חוקי המסחר שהנחו את עמיתיו לא יכולים לחול על חברה גדולה כאיקאה השבדית, שהיא גדולה בהרבה מהתובעת - איקאה האינדונזית.

גורמים מחברת איקאה האינדונזית, שפועלת בעיר השנייה בגודלה במדינה, סורביה, סירבו להגיב. ממשרדי החברה שלה זיכיון להפעיל את איקאה השבדית בעולם נמסר כי עורכי הדין שלה עודכנו אתמול בהחלטה, ועדיין לומדים את פרטיה. עם זאת, הזכיין הוסיף כי הוא מצפה שהחברה תוכל להמשיך לפעול במדינה ללא הפרעה.

החברה האינדונזית הגישה את התביעה לבית המשפט המרכזי שבמחוז ג'קרטה באמצע שנת 2014, כשהחנות הראשונה של איקאה השבדית הייתה בבנייה. בית המשפט פסק כבר בספטמבר 2014 כי סמל המסחר שייך לאיקאה האינדונזית, והורה לאיקאה השבדית להפסיק להשתמש בשם זה. בשנה שעברה איקאה השבדית ערערה על ההחלטה ובמאי ניתנה הפסיקה הסופית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איקאה הפסידה בסכסוך מסחרי באינדונזיה ואיבדה את הזכות להשתמש בשמה, פברואר 2016. AP
אחד השופטים טען כי החוק לא צריך לחול על חברה כה גדולה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully