וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג' יצא למרפסת בשגרירות אקוודור בלונדון והכריז: "ניצחון"

האו"ם אמנם פסק כי מייסד ויקיליקס רשאי לצאת מן המבנה שבו הוא נצור בשנים האחרונות בעקבות עבירות של אונס המיוחסות לו, אך בריטניה הבהירה שלא תהסס לעצור אותו אם יצא. "אם העוצר יימשך, יהיו לכך השלכות פליליות על המדינות האחראיות", אמר

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
"זוהי החלטה הנמצאת תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי". אסאנג' במרפסת השגרירות, היום/רויטרס

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', יצא היום (שישי) למרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון לאחר שבשנים האחרונות היה נצור במבנה מחשש שייעצר אם יצא ממנו. היציאה למרפסת מהווה אקט סמלי, לאחר שצוות החקירה של האו"ם פסק כי אסאנג' עצור באופן שרירותי וכי יש להעניק לו פיצויים - ולפיכך הוא חופשי להסתובב בבריטניה. ואולם, הרשויות הכריזו כי הן יכולות לערער על ההכרעה, שאינה מחייבת, וכי אסאנג' ייעצר אם יצא מן השגרירות.

"האו"ם קיבל החלטה אמש לפיה פסיקתם היא מחייבת מבחינה משפטית", הכריז אסאנג', "זוהי החלטה הנמצאת תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי. בריטניה ושבדיה מונעות ממני קשר עם ילדיי כבר חמש שנים וחצי. אם העוצר יימשך, יהיו לכך השלכות פליליות לכל המדינות האחראיות. ישנם אנשים טובים בשלושת הממשלות – הבריטית, השבדית והאמריקנית – והניצחון הזה התאפשר בחלקו בזכות אנשים טובים אלה", אמר לסיום.

אסאנג', האקר שעורר את זעמו של הממשל האמריקני על ידי פרסום מאות אלפי מסמכים דיפלומטיים סודיים של ארצות הברית, מסתתר בשגרירות אקוודור מאז 2012. זאת על מנת להימנע מחקירה בשבדיה בחשד לאונס.

עוד חדשות מהעולם:
לראשונה בהיסטוריה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית ייפגשו
למרות קשיי המימון והחשש מזיקה: הקרנבל בברזיל נפתח כמעט במלואו
חשש ממשבר הומניטרי בחאלב: "מרגישים שהמצור עומד להתחיל"

ג'וליאן אסאנג' בשגרירות אקוודור בלונדון, מרץ 2015. רויטרס
"אם העוצר יימשך, יהיו לכך השלכות פליליות". שגרירות אקוודור בלונדון/רויטרס

ההאקר האוסטרלי בן ה-44 קרא לבריטניה ולשבדיה לאפשר לו לעזוב בחופשיות את השגרירות. הוא פנה גם אל צוות החקירה של האו"ם באומרו כי הוא פליט פוליטי שזכויותיו הופרו בכך שלא ניתן לו לקבל מקלט באקוודור. אסאנג' מכחיש כי ביצע אונס בשבדיה בשנת 2010, וטוען כי מדובר במזימה שמטרתה להביאו לארצות הברית, שם ישנו תיק פלילי בנושא פעילויות ויקיליקס שעודנו פתוח.

צוות החקירה באו"ם הכריע לטובתו של אסאנג', אך לא פה אחד: שלושה מתוך חמשת חברי הצוות תמכו בהחלטה לטובת אסאנג', אחד התנגד ואחת נמנעה. "הצוות שעסק בנושא מעצרים שרירותיים סבור כי האופנים השונים שבהם נשללת חירותו של ג'וליאן אסאנג' הן צורה של מעצר שרירותי," אמר ראש הצוות, סאונג-פיל הונג, בהצהרתו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ג'וליאן אסאנג' עם שר החוץ של אקוודור ריקרדו פטינה – לונדון, 18 באוגוסט 2014. AP
"אסאנג' נמלט מהצדק". מייסד ויקיליקס/AP

בריטניה ושבדיה, מצדן, הכחישו כי נמנעת חירות כלשהי מאסאנג' וציינו כי הוא הגיע לשגרירות על דעת עצמו. בריטניה הוסיפה ואמרה שביכולתה לערער על החלטת צוות החקירה, וכי אסאנג' ייעצר באם יעזוב את השגרירות.

"אסאנג' נמלט מהצדק", אמר שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד, "הוא מתחבא מפני החוק בשגרירות אקוודור. ממצאיו של הפאנל הם, בכנות, מגוחכים, ואנו דוחים אותם". מהתביעה בשבדיה נמסר כי אין להחלטת פאנל האו"ם השפעה רשמית על חקירת האונס תחת החוק השבדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully