וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממשבר הומניטרי בחאלב: "מרגישים שהמצור עומד להתחיל"

כוחות משטר אסד, יחד עם בעלי בריתם מאיראן ומחיזבאללה, ממשיכים במתקפה לכיבוש העיר מידי המורדים - דבר שהוביל למנוסתם של אלפי בני אדם. "הפרברים בצפון העיר מכותרים לחלוטין", אמר גורם אופוזיציה. רוסיה: "על המורדים לשמוח מהמתקפה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

צבא אסד ובעלי בריתו ממשיכים לנחול הצלחות בשדה הקרב באזור העיר חאלב, ואלפי בני אדם כבר נמלטו מהאזור מחשש למשבר הומניטרי שעשוי לפרוץ בעיר במהלך הקרבות. "זה מרגיש כאילו המצור על חאלב עומד להתחיל", אמר דייויד אוונס, מנהל של ארגון סיוע, שהדגיש כי קו אספקת הסיוע ההומניטרי לחאלב נפגע קשות.

כלי תקשורת בסוריה והארגון הסורי לזכויות האדם הודיעו היום כי כוחות הממשל השתלטו על כפר נוסף הנמצא מצפון העיר חאלב, תוך ירי פגזים ותקיפות אוויריות, בין היתר של מטוסים רוסיים. כחלק מהמתקפה המשמעותית, שהחלה מוקדם יותר השבוע, כוחות הממשל כבשו מחדש כמה כפרים בסמוך לגבול עם טורקיה. כמו כן, לפי דיווחים מהמקום, ביממה האחרונה כיתרו הכוחות לחלוטין את פרבריה הצפוניים של חאלב, וקטעו את קו האספקה הראשי של המורדים המקשר בין העיר לטורקיה. אנקרה כבר גינתה את המהלך ואמרה כי הוא נועד "להרעיב את התושבים עד לכניעתם" .

"ההפצצות של רוסיה נמשכות יום ולילה, היו יותר מ-250 תקיפות באזור ביום אחד", אמר חסן חאג' עלי, ראש ארגון מורדים הנמצא בארגון הגג של האופוזיציה "צבא סוריה החופשי". "הממשל מנסה כעת להרחיב את השטח הנמצא בשליטתו. הפרברים בצפון העיר מכותרים לחלוטין והמצב ההומניטרי קשה מאוד". לדברי חאג' עלי , רוב הלוחמים מכוחות הממשל הם איראנים, אפגנים ולוחמי חיזבאללה . ואכן, מוקדם יותר הודיעה איראן כי קצין בכיר מכוחותיה נהרג באזור חאלב יחד עם שישה לוחמים נוספים.

עוד כתבות בנושא:
צבא סוריה הסיר מצור בן שלוש שנים וחצי משתי עיירות בחאלב
שיחות השלום קרסו - במערב ובאופוזיציה מאשימים את אסד ופוטין
רוסיה מזהירה: טורקיה מתכננת לפלוש לצפון סוריה

עשן מיתמר מהפצצה של ממשלת סוריה בחאלב, 3 בפברואר 2016. רויטרס
"ההפצצות נמשכות יום ולילה". עשן מיתמר לאחר הפצצה בצפון העיר חאלב/רויטרס

בסרטונים המפורסמים ברשתות החברתיות ניתן לראות אלפי בני אדם, בהם נשים וילדים רבים, במעבר הגבול באב א-סלאם. בין התמונות ניתן לראות גברים הנושאים מזוודות על ראשיהם וקשישים על כסאות גלגלים, המבקשים להיכנס למדינה ולברוח מהתופת בעירם. ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, אמר כי 15 אלף איש שנמלטו מצפון חאלב נמצאים במעבר הגבול.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הריסות בצפון העיר חאלב שבסוריה בעקבות מתקפות אוויריות של צבא אסד ורוסיה, פברואר 2016. רויטרס
חשש ממשבר הומניטרי. הריסות באחד הכפרים מצפון לחאלב/רויטרס

המתקפה של הממשל הובילה בין היתר להשהיית שיחות השלום העקיפות שנערכו בז'נבה בין נציגי האופוזיציה לממשל. אלכסיי בורודאווקין, שגריר רוסיה במטה האו"ם בז'נבה, אמר כי גורמי האופוזיציה שנכחו בשיחות צריכים לברך על המתקפות באזור חאלב, שכן לטענתו מותקפים לוחמים איסלאמיסטים.

"מדוע האופוזיציה שעזבה את ז'נבה מתלוננת על המתקפות בחאלב, שבפועל פועלות נגד ג'בהת א-נוסרה וארגונים קיצוניים אחרים?", תהה. "האופוזיציה צריכה לשמוח מכך שהטרוריסטים מובסים, אך הם עושים את ההיפך – הם עוזבים את השיחות". הוא הוסיף כי ההחלטה להשעות את השיחות היא מצערת, וכי על שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטוריה, להיות "יותר קפדן" כאשר הוא בוחר את הנציגים שינכחו בסבב הבא.

הריסות בצפון העיר חאלב שבסוריה בעקבות מתקפות אוויריות של צבא אסד ורוסיה, פברואר 2016. רויטרס
הריסות בסמוך לחאלב/רויטרס

נוסף על ההתקדמות באזור חאלב, הממשל הסורי התקדם גם במחוז דרעא שבדרום המדינה. לפי דיווחים מהמקום, המשטר כבש עיירה מחוץ לעיר דרעא – דבר שיחזק את קו האספקה בין האזור לדמשק. גם מתקפה זו נערכה בחסות תקיפות מסיביות של מטוסי המשטר.

נאט"ו מסרה היום כי התקיפות הרוסיות ערערו את מאמצי השלום, והדגישה כי רוסיה הגבירה את המתיחות באזור באמצעות הפרת הריבונות הטורקית של מטוסיה. "המתקפות הרוסיות האינטנסיביות, הפוגעות בעיקר בארגוני אופוזיציה, מערערות את המאמצים למציאת פתרון פוליטי למשבר בסוריה", אמר ינס סטולטנברג, מזכ"ל הברית. בתוך כך, ערב הסעודית הודיעה כי היא מוכנה לשלוח חיילים למבצע קרקעי במסגרת הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully