וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני התכוון להשליך בקבוק תבערה על חיילים ליד חברון ונורה למוות

5.2.2016 / 16:17

לפי גורמים צבאיים, קבוצת פלסטינים יידתה אבנים על עמדת שמירה באזור והתכוונה להשליך בקבוקי תבערה. לפיכך, פתח הכוח בירי ופצע נער בן 14 באורח קשה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו וגופתו הועברה לידי הרשות. פלסטיני נוסף נעצר והועבר לחקירה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, רוני כנפו; עריכה: גדי וינסטוק

(בעקבות הפיגוע: עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים בקבטיה, היישוב שממנו יצאו המחבלים, אתמול)

נער פלסטיני בן 14 נהרג היום (שישי) מאש צה"ל בעימותים בין כוחות הביטחון לקבוצת פלסטינים בעמדת שמירה ביישוב חלחול שמצפון לחברון. תחילה נפצע הנער, היית'ם אל-אבו, באורח קשה והוענק לו טיפול רפואי במקום, אך לאחר מכן נקבע מותו וגופתו הועברה לרשות הפלסטינית. כמו כן, פלסטיני נוסף נעצר והועבר לחקירה.

לפי גורמים צבאיים, קבוצה של שמונה פלסטינים יידו אבנים על עמדת השמירה. הגורמים אף מסרו כי חלקם התכוונו להשליך בקבוקי תבערה לעבר החיילים, ובשלב זה פתחו באש.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
כשצה"ל מרחיב חיפושים - חמאס חופר עמוק יותר: קרב המוחות שלא נגמר
אחת המחבלות מהפיגוע ברמלה בחקירתה: "באנו להרוג יהודים"
בתום הערכת מצב: צה"ל הרחיב את הפעולות לאיתור מנהרות חמאס

עימותים בקבאטיה, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
עימותים בקבאטיה, היום/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, ישראל העבירה היום אחר הצהריים לרשות הפלסטינית את גופות שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב בשער שכם בירושלים ביום רביעי. העברתן נערכה דרך מחסום סאלם שליד ג'נין. השלושה, אחמד אבו א-רב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל, תושבי היישוב קבטיה בני 20 עד 21, הביאו למותם של שוטרת מג"ב הדר כהן ולפציעתה באורח בינוני עד קשה של שוטרת נוספת.

כמו כן, בקבטיה התקיימו הפרות סדר שבמהלכן נפצעו תשעה פלסטינים מאש צה"ל. ההפגנות נערכו על רקע הסגר שהוטל על היישוב, במסגרת מדיניות הענישה הקולקטיבית על אזורים שמהם יוצאים מחבלים. כוחות הביטחון נפרסו באזור במטרה למנוע כניסה ויציאה של אזרחים, וקציני המנהל האזרחי הבהירו לראשי ההנהגה ביישוב כי עד להודעה חדשה, אין כוונה לאפשר כניסה ויציאה מהעיירה, למעט במקרים הומניטריים.

מוחמד כמיל ואחמד זכארנה המחבלים מהפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
שניים מהמחבלים, מוחמד כמיל ואחמד זכארנה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully