וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 72 ימים: בג"ץ הורה על הקפאת המעצר המנהלי של שובת הרעב

שופטי העליון הורו על הקפאת מעצרו של מוחמד אל-קיק, עיתונאי פלסטיני המאושפז בבית החולים העמק בעפולה בשל מצבו הרפואי הירוד. סנגורו: "הוא מתכוון להמשיך בשביתת הרעב עד אשר יוסר כליל המעצר המנהלי"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

(בשבוע שעבר: העליון הורה לא לשחרר ממעצר מנהלי את מוחמד אל-קיק)

בית המשפט העליון הורה היום (חמישי) על הקפאת מעצרו המנהלי של האסיר הפלסטיני מוחמד אל-קיק, השובת רעב זה 72 ימים – כך מסר סנגורו של אל-קיק, עו"ד אשרף אבו סנינה. זאת בעקבות הידרדרות חמורה במצבו הרפואי של אל-קיק, המאושפז בבית החולים העמק בעפולה. שלושת שופטי בג"ץ הורו על תליית המעצר המנהלי ועל הסרת האזיקים הכובלים אותו למיטת בית החולים.

טרם התקבלה החלטה סופית בעניינו של אל-קיק, אולם בסיום הדיון הודיע השופט אליקים רובינשטיין על הקפאת צו המעצר המנהלי לאור העבודה שבמצבו הרפואי, לא נשקפת כל סכנה ביטחונית מצדו של אל-קיק. עו"ד אבו סנינה, שהגיש בשמו של אל-קיק את העתירה לבג"ץ, הודיע כי מרשו מתכוון להמשיך בשביתת הרעב עד אשר יוסר כליל המעצר המנהלי.

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות הפגינו למען שובת הרעב הפלסטיני: "להעמידו לדין או לשחררו"
בתוך עשור: הוצאו 4,691 צווים מנהליים - רק 5% הסתיימו בכתבי אישום
העציר המנהלי מאיר אטינגר פתח בשביתת רעב לאחר שהועבר לבידוד

מוחמד אל-קיק, עציר מנהלי שובת רעב. טוויטר, אתר רשמי
דורש את שחרורו - או הגשת כתב אישום. אל-קיק/אתר רשמי, טוויטר

השופטים טרם חתמו על פסק דין סופי, ובשלב זה הסתפקו בהקראתו באולם בית המשפט. מדובר בפעם השנייה שבה בג"ץ מתערב בהחלטת שב"כ ומערכת הביטחון, ומקפיא צו מאסר מנהלי נגד אסיר שובת רעב. החלטת השופטים מעקרת את כוונת מערכת הביטחון להזין בכפייה את העציר המנהלי, כפי שקובע החוק החדש.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, במסגרת ההחלטה, אל-קיק, בן 33, לא יורשה לעזוב את בית החולים ללא אישור. הוא פתח בשביתת רעב במחאה על מעצרו המנהלי, וקרא לשחרורו המידי או להגשת כתב אישום נגדו. כעת, משפחתו תורשה לבקר אותו בבית החולים בעפולה. בשבוע שעבר, נציגים מטעם הוועד הבינלאומי של הצלב האדום שביקרו את אל-קיק מסרו כי חייו בסכנה.

כמו כן, ד"ר מחמוד מחמיד מארגון "רופאים לזכויות אדם" ביקר את אל-קיק אתמול ודיווד כי מצבו של האסיר קשה ביותר. לדבריו, שפורסמו בהודעה מטעם הארגון, רוב השיחה התנהלה באמצעות פתקים, משום שאל-קיק מתקשה לדבר ולשמוע. אל-קיק חזר בפניו על סירובו להיבדק ולקבל טיפול כל עוד לא ישוחרר ממעצרו המנהלי.

עוד באותו נושא

המדינה מצדיקה את ההזנה בכפייה: "לא כל שובת רעב רוצה למות"

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש עם משפחת האסיר השובת רעב מוחמד אל-קיק, פברואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
"אם ישראל תפגע בחייו של מוחמד אל-קיק, היא תפתח עליה את שערי הגיהנום". משפחתו של אל-קיק בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/אתר רשמי, טוויטר

דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, אמר היום: "אם ישראל תפגע בחייו של מוחמד אל-קיק, היא תפתח עליה את שערי הגיהנום". מוקדם יותר היום, ועדת האתיקה בבית החולים העמק אפשרה להזין אותו בכפייה, ומבית החולים נמסר כי "הטיפול באסיר מתבצע בכפוף לחוקי המדינה ובהתחשב באתיקה הרפואית". עם זאת, אל-קיק צלול ובהכרה, והצוות הרפואי אינו מזין אותו בכפייה.

אל-קיק, אב לשניים וכתב של רשת הטלוויזיה הסעודית אל-מג'ד, נעצר ב-21 בנובמבר בביתו שברמאללה, בטענה כי הוא חבר בארגון חמאס. הוא פתח בשביתת רעב ב-25 בנובמבר, ועתירות קודמות לבית המשפט העליון לשחרורו לא נענו. אל-קיק נעצר למשך חודש בשנת 2003, ולמשך 13 חודשים בשנת 2004 בגין פעילות הקשורה לחמאס. בשנת 2008, נגזרו עליו 16 חודשי מאסר בשל פעילותו במסגרת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ביר זית שבגדה המערבית.

הפגנת תמיכה בעציר מנהלי המאושפז בבית חולים העמק בעפולה. 14 בינואר 2016. שלומי גבאי
"המעצרים המנהליים מנוגדים למשפט ולצדק". הפגנת תמיכה באל-קיק/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully