וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל צבא איראן: ארה"ב ניסתה להתנקש בחיי קאסם סולימאני

הרמטכ"ל חסן פיירוזבאדי אמר לסוכנות הידיעות "פארס" כי "האמריקנים רצו נואשות לפגוע בגנרל סולימאני כדי שיוכלו להרגיש טוב יותר עם עצמם". לדבריו, ההתנקשות נכשלה בשל אמצעי ההגנה הקפדניים שנקט מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה

עריכה: טל רזניק

ארצות הברית ניסתה להתנקש בחייו של מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני - כך טען היום (חמישי) רמטכ"ל צבא איראן, חסן פיירוזבאדי.

בדברים שאמר לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "פארס", הסביר פיירוזבאדי כי משימת ההתנקשות נכשלה בשל "אמצעי ההגנה הקפדניים" שנקט סולימאני. "האמריקנים רצו נואשות לפגוע בגנרל סולימאני, כדי שיוכלו להרגיש טוב יותר עם עצמם", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
מבקר המדינה: "ליקויים חמורים בהיערכות ובטיפול באיום המנהרות"
הדר שנרצחה בפיגוע בי-ם נטמנה: "אהובה, הצלת חיים בגופך. איך נפרדים?"
רוסיה מזהירה: טורקיה מתכננת לפלוש לצפון סוריה

גנרל קאסם סולימאני לצד כוחות סוריים במחוז לטקיה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
"האמריקנים רצו לפגוע בו כדי להרגיש טוב עם עצמם". גנרל סולימאני/צילום מסך, טוויטר

כמפקד כוח "קודס", סולימאני משחק תפקיד חשוב בלחימה בעיראק ובסוריה, והוא מבצע את פקודותיו הישירות של המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית, עלי חמינאי. הוא לקח חלק בארגון המיליציות העיראקיות ללחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לאחר שהאחרון כבש חלקים גדולים מעיראק בשנה שעברה.

קאסם סולימאני יעשה סדר חדש במזרח התיכון

כמו כן, הוא נחשב לאחראי לאסטרטגיה שסייעה לנשיא סוריה, בשאר אסד, להשיג יתרון יחסי מול כוחות המורדים הפועלים בארצו. בחודש אוקטובר האחרון נודע לוואלה! NEWS כי סולימאני ביקר ברמת הגולן הסורית ונפגש שם עם חיילים סורים ולוחמי חיזבאללה. הגנרל הבכיר ביקר באזור תל מרעי וכפר נסג', כדי לעודד את הכוחות לנוכח מפלות צבאיות שידעו בקרבות מול קואליציית המורדים "החזית הדרומית". בחודשים האחרונים אף דווח כי סולימאני נפצע קל כתוצאה מהקרבות עם המורדים באזור העיר חאלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully