וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד בן ה-10 שלחם בגבורה בטליבאן וחוסל בדרכו לבית הספר

4.2.2016 / 18:50

וואסיל אחמד הצטרף לכוחות המשטרה בדרום המדינה לאחר שהארגון הקיצוני הרג את אביו, אך הוא נורה למוות בידיו. בארגוני זכויות אדם גינו את השימוש בילדים על ידי שני הצדדים

וואסיל אחמד, ילד בן עשר מאפגניסטן, שלחם נגד טליבאן. טוויטר, צילום מסך
תמונותיו הופצו ברשתות החברתיות. וואסיל אחמד/צילום מסך, טוויטר

ילד אפגני בן עשר שהוכרז גיבור לאומי בשל מלחמתו בטליבאן נורה למוות בידי לוחמי הארגון הקיצוני כשהיה בדרכו לבית הספר – כך מסרו אתמול (רביעי) גורמים רשמיים במדינה. וואסיל אחמד, שלחם בארגון לצד דודו במקרים רבים, נהרג ביום שני ליד ביתו בעיר טירין קוט, בירת מחוז אורוזגאן שבדרום המדינה.

הילד בן העשר היה גיבור מקומי ותמונות שלו כשהוא נושא נשק אוטומטי וחובש קסדה ומדים הופצו ברשתות החברתיות. לדברי סגן מפקד המשטרה בעיר, רחימוללה חאן, דודו של אחמד היה מפקד לשעבר בטליבאן, שערק משורות הארגון לכוחות הממשלה ומונה למפקד משטרה מקומי בעיר. אביו של אחמד נהרג בידי הארגון שנלחם בממשל מאז הופל משטרו בזמן הפלישה של ארצות הברית ב-2001.

השימוש בילדים בתור לוחמים הוא לא חוקי באפגניסטן, אך ארגון זכויות בינלאומי טוען שהן המשטר בקאבול והן טליבאן מגייסים קטינים במשך שנים רבות. לדברי הארגון הבינלאומי למען ילדים חיילים, הממשלה רושמת התקדמות "אטית" בסוגיה חרף הבטחותיה למגר את התופעה. דוח בנושא שהוצג למועצת הביטחון של האו"ם בקיץ העלה כי הן המשטרה המקומית והן המשטרה הפדרלית באפגניסטן מגייסות ילדים בתור לוחמים. רובם מגיעים מקרב אוכלוסיות מוחלשות, אך גם על בסיס פטריוטיות ורצון להביא כבוד למשפחה.

הארגון הלא-ממשלתי "נציבות זכויות האדם" של אפגניסטן הטיל את האשמה על מותו של הילד גם על משפחתו, גם על הממשלה וגם על טליבאן. הדובר רפיאוללה ביידאר אמר כי המשטרה המקומית פיארה את אחמד כגיבור אחרי שלחמם בארגון במהלך מצור שהטיל באזור. "ככל הנראה הוא יצא למאבק כדי לנקום את מותו של אביו, אך הכרזת המשטרה עליו כעל גיבור וחשיפת זהותו היו בניגוד לחוק", אמר. "צד אחד עשה אותו מפורסם והשני הרג אותו – שנים התעלמו מהחוק ופעלו בניגוד אליו".

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: 7 הרוגים בפיגוע נגד עיתונאים שהתנגדו לטליבאן
בצל התנעת תהליך השלום באפגניסטן: הרוגים בירי על בית ספר
עם התחזקות טליבאן, המערב נשאב בחזרה לאפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully