וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהיה מתקדם: קלינטון וסנדרס התווכחו מי מהם יותר שמאלני ודתי

4.2.2016 / 11:26

שני המועמדים לראשות המפלגה הדמוקרטית נאמו בזה אחר זה באירוע בניו המפשיר, שם יתקיימו בשבוע הבא הבחירות המקדימות. השניים עקצו זה את זה וציינו את קרבתם לדת. "לא הייתי כאן ללא רגשות דתיים חזקים", אמר הסנאטור היהודי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ברני סנדרס והילרי קלינטון, המתמודדים לראשות המפלגה הדמוקרטית, התכתשו הלילה (חמישי) בניו המפשיר לקראת הבחירות המקדימות שיתקיימו במדינה בשבוע הבא. אחרי הקרב הצמוד באיווה, שבו גברה שרת החוץ לשעבר על הסנאטור מוורמונט בפער זעם, שני המתחרים האחרונים על נציג הדמוקרטים לבחירות לנשיאות ארצות הברית התווכחו מי מהם תמך במדיניות מתקדמת יותר לאורך השנים.

באירוע, שקיימה רשת CNN בעיר דרי, הזכיר סנדרס למצביעים כי הוא וקלינטון קיבלו החלטות שונות לגבי התמיכה במלחמת עיראק, לגבי גיוס כספים ממוסדות המפלגה ולגבי משק האנרגיה. "חלק מחברי הטובים הם מתונים, אבל אי אפשר להיות גם פרוגרסיבי וגם מתון באותו זמן", עקץ הסנאטור.

אחריו עלתה לבמה קלינטון, שנכנסה למגננה: "הייתי משועשעת מכך שסנאטור סנדרס שם את עצמו כשומר הסף של הפרוגרסיביות, משום שלפי ההגדרה שהריץ הקמפיין שלו בטוויטר ובהצהרות אחרות, גם ברק אובמה לא נחשב למתקדם, כך גם ג'ו ביידן. לכן, אני לא הולכת לתת לזה להטריד אותי".

אנשיה של שרת החוץ לשעבר פרסמו במהלך נאומו של סנדרס רשימה של פעולותיה של קלינטון שהוכיחה לטענתם "מלחמה עבור סוגיות פרוגרסיביות" בתחום הבריאות והחינוך. "אני יודעת איפה אני עומדת, אני יודעת מי עומד לצדי ואני יודעת מה עשיתי", הדגישה קלינטון.

עוד על הבחירות לנשיאות ארה"ב
המרוץ הרפובליקני לבית הלבן מצטמצם: ראנד פול וריק סנטורום פרשו
איווה לא יודעת: טראמפ ממזער נזקים אחרי ההפסד, רוביו חזר מן המתים
"טד קרוז קרוב לקונצנזוס האמריקני יותר מכל מועמד דמוקרטי"

ברני סנדרס, ניו המפשייר. 3 בפברואר 2016. רויטרס
"כל אחד מאמין בצורה שונה", סנדרס, הלילה/רויטרס

המנחה אנדרסון קופר, שהתייחס לביקורת שהשמיע סנדרס על כך שקלינטון מקורבת מדי לוול סטריט, שאל אותה לגבי 600 אלף הדולרים שקיבלה עבור נאום בבנק ההשקעות גולדמן-זקס. "זה מה שהם הציעו", השיבה והוסיפה כי לסכום לא היה השפעה להחלטותיה בנושא הבנקים הגדולים.

הסנאטור היהודי, שאינו נוטה לדבר על דתו, נשאל כיצד הוא מתכנן להגיע לפלח גדול יותר של המצביעים, כולל לקהילות דתיות ולבני מיעוטים. "כל אחד מאמין בצורה שונה", הסביר סנדרס. "לא הייתי כאן הלילה ולא הייתי מתמודד לתפקיד נשיא ארצות הברית לולא היו לי רגשות דתיים ורוחניים חזקים. האמונה שלי היא שאנחנו כולנו יחד באותה סירה".

קלינטון אמרה דברים דומים. "אני מקבל מדי בוקר שיעור כתוב מאדם שיש לי עמו קשרים קרובים", סיפרה. "הוא מתעורר מוקדם בכל בוקר כדי לשלוח לי וכבר ב-5:00 זה נמצא בתיבת הדואר הנכנס שלי".

שרת החוץ לשעבר נמצאת בפיגור גדול בסקרים לקראת הבחירות המקדימות בניו המפשיר, שנחשבת למעוז של סנדרס לנוכח העובדה שהוא מכהן כסנאטור מטעם ורמונט השכנה. על אף היתרון שיש לקלינטון במדינות הבאות שבהן יתקיימו הפריימריז ובסקרים הכלל-ארציים, ניצחון מוחץ של סנדרס בניו המפשיר יכול לשנות את המומנטום בהמשך המרוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הילארי קלינטון, ניו המפשייר. 3 בפברואר 2016. רויטרס
הגנה על מדיניותה. קלינטון, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully