וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר מלא הוטל על קבטיה; תושבים נעצרו בחשד לסיוע לשלושת מחבלים

כוחות גדולים של חטיבת מנשה יצאו למבצע מיוחד בעיירה שממנה הגיעו שלושת המחבלים שרצחו את הדר כהן בפיגוע בירושלים. המנהל האזרחי הבהיר לראשי ההנהגה כי לא תתאפשר כניסה ויציאה עד להודעה חדשה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בהוראת הדרג המדיני, צה"ל החל במדיניות של ענישה קולקטיבית על אזורים שמהם יוצאים מחבלים, ועל כן אמש (רביעי) יצאה חטיבת מנשה למבצע בגזרת העיירה קבטיה הסמוכה לג'נין, ממנה הגיעו שלושת המחבלים שביצעו אתמול את הפיגוע הקטלני בשער שכם שבירושלים. מאחר שבצה"ל ציפו להתנגדות רבה במקום, כוחות גדולים הוזרמו במהלך הלילה לעיירה. הם נפרסו במרחב במטרה למנוע כניסה ויציאה של אזרחים, וקציני המנהל האזרחי הבהירו לראשי ההנהגה בקבטיה כי עד להודעה חדשה, אין כוונה לאפשר כניסה ויציאה מהעיירה, למעט במקרים הומניטריים.

במהלך הלילה, לוחמי יחידות מובחרות בפיקודו של אלוף-משנה חזי נחמה טיפסו על גגות בתי המחבלים ועל מבנים נוספים על להגביר את השליטה באזור. כמו כן, למבצע הצטרפו כוחות הנדסה של אוגדת יהודה ושומרון, שערכו מיפוי של בתי המחבלים במסגרת ההכנות להריסתם. תוך כדי הפעילות נעצרו חמישה צעירים, ביניהם בני משפחת המחבלים. חלקם חשודים בסיוע לשלושת המחבלים.

כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הקפיא את היתרי המשפחות של המפגעים. מדובר על עשרות היתרים ששימשו את בני משפחות המחבלים לתעסוקה ולמסחר בישראל.

לקריאה נוספת:
בעקבות הפיגוע: נתניהו כינס דיון ביטחוני; כוחות מכתרים את קבטיה
הפיגוע המשולב בבירה: המחבלים יצאו מהעיירה קבטיה שליד ג'נין
ראש המנהל האזרחי היוצא: "המענה לפלסטינים השתנה עקב גל טרור"

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס

מרבית הכוחות היו אמורים לעזוב את קבטיה עם עלות השחר, אך מסיבות טכניות, נתקעו חלק מכלי הרכב בכבישים המרכזיים בה. בעקבות זאת, במקום התפתחו הפרות סדר אלימות במיוחד, שבמהלכו יודו לעבר הכוחות אבנים והושלכו בקבוקי תבערה. יותר משישה פלסטינים נפצעו באירועים באורח בינוני עד קשה, ושלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מיידוי האבנים. עד כה, טרם הושלם חילוץ כלי הרכב התקועים.

בתוך כך, דובר תנועת פתח ג'מאל נזאל הוציא היום הודעה לעיתונות בעקבות הסגר על קבטיה, ובה נמסר: "ממשלת ישראל מנהלת הסלמה הדרגתית על ידי פלישות חוזרות ונשנות לשטחים הפלסטינים. המצור על רמאללה ואל-בירה, והיום על קבטיה, הוא סוג חדש של 'חומת מגן' לצורך הרס הדרגתי ומלא של הרשות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר את רווית, שוטרת מג"ב שנפצעה בפיגוע בשער שכם. בית החולים הדסה הר הצופים. 4 בפברואר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"המאבק בטרור הוא מאבק ממושך". נתניהו בביקור/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר את השוטרת שנפצעה בפיגוע, ואמר: "התרשמתי מהאומץ שלה ומהעמידה והאיתנות שלה ושל משפחתה. כולנו כואבים את מותה של הדר כהן הגיבורה שאנו מחבקים". הוא הוסיף כי כוחות הביטחון פועלים למיגור הטרור בקבטיה, ואמר כי "שללנו הרבה היתרי עבודה והיועץ המשפטי לממשלה הודיע לי אתמול שהוא הוסיף 12 בתים לרשימת ההריסה. זה רק חלק מהמאמצים שלנו להילחם בטרור. נוכל לו, זה ייקח זמן, זה מאבק ממושך. הטרור האיסלאמי שוטף את העולם מג'קרטה ועד אפריקה, בואך קליפורניה".

שלושת המחבלים, אחמד אבו א-רב, אחמד זכארנה ומוחמד כמיל, בני 20 ו-21, התגוררו בעיירה אך לא היו בעלי עבר ביטחוני. לשלושתם היה חבר משותף שנהרג לאחרונה מירי כוח צה"ל.

הפיגוע אירע אתמול בצהריים, אז צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בהם עוד לפני שתכננו להוציא לפועל את הפיגוע. בשלב מסוים אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים ובמקביל חברו שלף רובה והחל לירות. כתוצאה מכך, נפצעו שתי הלוחמות. הצוות השיב אש, פגע במחבלים והרג אותם. לאחר כמה שעות, מתה השוטרת הדר כהן מפצעיה בבית החולים, והיא תובא למנוחות היום בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully