וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאי פלאות- מוזיאון חוויתי עמוס בפריטי אספנות נחנך בניצנה

יניב גלעדי

4.2.2016 / 8:24

אוסף האוצרות של האספן וצלם הטבע יצחק מובשוביץ ז"ל נחשף ומונצח השנה במלואו לראשונה ב'חדר פלאות', מוזיאון חוויתי מעורר ומגרה חושים ביישוב ניצנה, המשמש גם ככלי חינוכי למבקרים הצעירים במקום. נושאי קיימות, אקולוגיה, למידה עצמית, סקרנות וידענות

חדר פלאות בניצנה/צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

מאות ארגזים עמוסים בפריטי אספנות נדירים וצילומי טבע השאיר אחריו יצחק מובשוביץ ז"ל. אוספי הענק שלו מוצגים כעת ב'חדר הפלאות' בתוך מרכז החינוך של היישוב ניצנה בדרום. לירון אלעד, בתו הקטנה והאחראית על המיזם אומרת כי מטרתו העיקרית היא הנגשת אהבתו הגדולה של אביה לטבע המדברי, עבור המבקרים הצעירים במקום.

מקורם של מיזמים נוסח 'חדר הפלאות' מקורם באירופה, שם הם נקראים בתרגום חופשי "חדרי הסקרניות" – מעין אנציקלופדיות המורכבת מאוספי חפצים ותמונות. בניגוד לרוב המוזיאונים הכוללים מסלול כניסה ויציאה מוגדר וקבוע, חדר הפלאות מציע חוויה עמוקה יותר עבור מבקריו. הכוונה למסר חינוכי, כזה שמעורר סקרנות ויצירתיות. דווקא במקום כמו מוזיאון הנחשב ל'משעמם' בעיני ילדים, נהפכת חוויית הלימוד הרצינית, למשהו נעים הרבה יותר.

"הייתה לי החלטה מתוכננת לא לשים שום מידע על שום פריט שנמצא כאן בתוך חדר הפלאות", אומרת לירון. "אבא שלי היה אוטודידקט עם ידע מטורף אינסופי. הוא הכיר כל פריט באוספיו, את ההיסטוריה שלו בכל השפות ובכל ההקשרים. השם העברי הלועזי הלטיני, מאיפה הוא נולד ומאיפה נאסף . היה לי מאוד חשוב לכוון לחוויית לימוד אוטודידקטית זה אומר שאני רוצה שאנשים ירצו לחקור בעצמם שאנשים יסתקרנו וירצו לגלות", כך לדבריה.

בועז שר-שלום, מנהל ההדרכה בניצנה, סבור כי ישנה הלימה מלאה בין מטרותיו החינוכיות לתוכן שמוצע במוזיאון. " אתה יכול לקחת את חדר הפלאות להרבה מאוד כיוונים, גם לתחומים של קיימות ואקולוגיה, שזה חלק מהDNA הקבוע של ניצנה. ניצנה מדברת חינוך ומצוינות ולמידה ופה אנחנו רוצים להדגיש את הנושא של למידה עצמית אוטודידקטיות, ערך הסקרנות והידענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully