וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה הסיר מצור בן שלוש שנים וחצי משתי עיירות בחאלב

העיירות נובול וא-זהריה, הנאמנות לנשיא אסד, היו מוקפות בארגוני המורדים. בימים האחרונים התגברה הלחימה בין הצדדים לכוחות המשטר, והאחרונים הצליחו לכבוש מחדש שטחים מהאופוזיציה. המתקפה מאיימת על המשך שיחות השלום בז'נבה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(נפתחו שיחות השלום על סוריה בז'נבה)

צבא סוריה שבר היום (רביעי) מצור בן שלוש שנים וחצי שהטילו המורדים על שתי העיירות נובול וא-זהריה בפרברים הצפוניים של חאלב - כך מסר גורם רשמי בצבא סוריה. "הצבא הסורי ובעלות בריתו שברו לגמרי את המצור על העיירות נבל וזהרה", אמר הגורם לרויטרס, בהתייחסו ללוחמי חיזבאללה וארגונים נוספים הנלחמים בשורות הממשלה.

ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" שידר תמונות מתוך הקרב, כמו גם הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין". במקביל, דווח על התקדמות של כוחות משטר בשאר אסד בפרברים המזרחיים של העיר, באזור שדה תעופה "כווירס" שהמצור שהטיל עליו ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הוסר לפני כמה חודשים. בקרבות אלו נהרגו עשרות לוחמי אופוזיציה.

בעקבות כיבוש שתי העיירות, אמר גורם צבאי לסוכנות הידיעות הצרפתית כי האזורים בחאלב שבשליטת המורדים נותקו כעת לכיוון טורקיה שמצפון, התומכת בארגונים. ברשת "אל-ג'זירה" דווח כי ההתקדמות הסורית לוותה בכ-150 תקיפות אוויריות רוסיות, שהביאו לניתוק המורדים מקווי אספקה ראשיים המגיעים מטורקיה. כמו כן, דווח כי עשרות אזרחים נהרגו בתקיפות אלה.

לוחמי דאעש מפציצים עמדות של צבא אסד בחאלב, סוריה, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
עמדות סוריות ליד חאלב/צילום מסך, טוויטר

שיחות השלום העקיפות בין משטר אסד לכוחות המורדים בסוריה נפתחו אתמול באופן מעשי. אולם כעת המתקפה האינטנסיבית עלולה לסכן את המשכן. זה כמה ימים שמתגבר המאבק בין הצדדים בשטח, וכוחות המשטר ממשיכים לכבוש שטחים מידי האופוזיציה.

העיר עצמה מחולקת לאזורים הנשלטים בידי המשטר ואזורים הנמצאים בידי האופוזיציה. מדובר במתקפה המשמעותית הראשונה מצפון לחאלב מאז החלו המטוסים הרוסיים לסייע לכוחות אסד ב-30 בספטמבר. לאחרונה הגביר צבא אסד את תקיפותיו וכבש עיירות חשובות בצפון מערב ודרום מערב המדינה. כמו כן, בשני האחרון נכבש הכפר האסטרטגי חרדתנין, כעשרה קילומטרים מצפון לחאלב.

בתוך כך אמר היום שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב כי ארצו לא תפסיק את התקיפות האוויריות בסוריה וכי הן יימשכו עד שהקבוצות החמושות, כמו ג'בהת א-נוסרה, יובסו. "איני רואה סיבה להפסקת התקיפות", אמר לברוב המבקר בעומאן. אתמול קרא שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לרוסיה להפסיק להתקיף את כוחות האופוזיציה בסוריה בזמן ששיחות השלום מתקיימות בז'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully