וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה מפצעיה הלוחמת שנפצעה בפיגוע בבירה; אחיה: "רצתה להיות מפקדת"

הדר כהן, בת 19 מאור יהודה, מתה מפצעיה בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנפצעה אנושות בפיגוע. בכוחותיה האחרונים, ירתה כהן לעבר המחבלים וכך הצליחה למנוע פיגוע חמור יותר. אחד השוטרים שירה: "ביקשתי תעודת זהות - הוא הוציא רובה מהמעיל ונתתי בו כדור"

צילום: דוברות משטרת ירושלים, מדברים תקשורת, דוברות איחוד הצלה; עריכה: מתן חדד

רב-שוטר הדר כהן, לוחמת מג"ב בת 19 שנפצעה היום (רביעי) באורח אנוש בפיגוע המשולב בשער שכם, מתה מפצעיה בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. בכוחותיה האחרונים, ירתה כהן לעבר המחבלים בטרם הצוותים הרפואיים החלו להעניק לה טיפול רפואי. לאחר מכן, שלושת המחבלים חוסלו. לפי ההערכות, בדקות האחרונות לפני שפונתה לבית החולים, הצליחה רש"ט כהן למנוע פיגוע חמור יותר. כהן, מאור יהודה, התגייסה לפני כחודשיים והותירה אחריה זוג הורים, אח ואחות.

אחיה לוואלה! NEWS כי "הדר רצתה להיות מפקדת". לדבריו, "היא התגייסה בנובמבר האחרון. אני מאוד אוהב אותה. אבל ככה זה, זה החיים. אנחנו כמשפחה כואבים את המוות של הדר".

סגן-ניצב שלומי יוסף, מפקד גדוד הטירונים במג"ב שאליו השתייכה הדר כהן, תיאר: "אחד החשודים שלף סכין והחליט לדקור. הדר בפעולה הירואית, בגבורה ובנחישות מצליחה לדרוך את הנשק ולחסל את המחבל. מחבל שני שהיה במקום שלף נשק אוטומטי והתחיל לירות. לוחם וקצין משטרה חיסלו אותו. לצערי, לוחם שלישי הגיח מאחור ירה כמה כדורים מנשק אוטומטי, פגע בהדר ופצע אותה מאוד קשה. הלוחמות שלנו מיומנות להיתקל באירועים מסוג זה ואכן הגיבו כמו שמצופה מהן בנחישות ובגבורה".

בפיגוע נפצעה לוחמת נוספת מלבד כהן באורח קשה וגבר נוסף כבן 20 באורח קל. שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, הם תושבי העיירה קבטיה שבאזור ג'נין בצפון השומרון. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם עם סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. בנוסף לכך, התגלו על גופם מטעני חבלה. כוח חבלה נטרל את המטענים בהצלחה.

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
"נוצר קרב האמיתי". זירת האירוע/רויטרס

אחד משוטרי מג"ב שהיה במקום וירה במחבלים שחזר בפני המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, את השתלשלות האירועים בפיגוע. "זיהיתי שני אנשים לבושים במעיל. הם נראו לי מפוחדים. אמרתי להם 'שלום, תביאו לי תעודות זהות'. הוא קם, פתח את המעיל שלו, הוציא קרל קוסטב ודפק לי אותו בראש", שחזר. לאחר מכן, פעל במהירות וירה במחבל עוד לפני שהספיק לפגוע בו. "הלכתי טיפה אחורה, ראיתי שהוא מכוון עליי את הקרל גוסטב ובא ללחוץ על ההדק. נתתי לו מכה על הנשק, התרחקתי שני צעדים, דרכתי את האקדח ונתתי בו כדור. אחר כך הסתובבתי וראיתי את השני עם סכין יפני והוא דקר אותה, לקחתי את האקדח דפקתי בו כדור". לאחר מכן, לדבריו, שמע יריות וראה כי מחבל נוסף עומד מאחוריו ויורה.

"אני שומע צעקות 'אירוע'", סיפר שוטר אחר, שנטרל את המחבל השלישי. "אני רץ עם האנשים ומבחין בבחור שלובש חולצה שחורה, שזה המחבל. הוא מוציא נשק מאולתר שנראה כמו קרל גוסטב, אני מוציא את הנשק, מצמצם טווח, מוציא כדור, הוא ממשיך לרוץ. צמצמנו טווח שלושה צדדים, ירינו בו עד שהוא נפל על הרצפה".

עוד באותו נושא

לוחמות. 4 חודשי טירונות במג"ב

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
כוחות הצלה וזק"א בזירת האירוע/תצפית TPS, הלל מאיר

צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בשלושת הפלסטינים עוד לפני שתכננו להוציא לפועל את הפיגוע. בשלב מסוים אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים ובמקביל חברו שלף רובה והחל לירות. כתוצאה מכך, נפצעו שתי הלוחמות. הצוות השיב אש, פגע במחבלים והרג אותם. מותם נקבע במקום. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

במשך ארבעת החודשים האחרונים, היו אלו לוחמות משמר הגבול שעמדו בחזית נטרול המחבלים, כך, למשל, לפני כחודש הצליחו שתי שוטרות משמר הגבול למנוע אסון גדול יותר כאשר נטרלו את המחבל באזור שער יפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע בצהריים לזירת הפיגוע ושיבח את פעילות המשטרה. "יצא לי לשוחח בתחקיר עם הלוחמים האמיצים שלא חששו ליצור מגע. נוצר קרב אמיתי, בקרב הזה שוטרי ירושלים ומג"ב מנעו אסון גדול יותר", אמר. "המוכנות של השוטרים היא זו שהצילה חיים. הציבור הירושלמי צריך לפתוח עיניים ובמקרה כזה לא לחשוש לייצר מגע".

ברקת ציין כי יש "לבחון את התפר בין השטחים לבין ירושלים ולהדק את המקום שממנו באה הצרה". הוא הוסיף: "אני דורש ומבקש מתושבי העיר להמשיך בשגרה ולסמוך על המשטרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לבחון את התפר בין השטחים לבין ירושלים ". ברקת בזירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן מפקד מחוז ירושלים, תנ"צ אבשלום פלד, התייחס לאירוע ואמר: "מדובר בעליית מדרגה תוך שימוש בנשק אוטומטי, סכינים ומטעני נפץ כלפי שוטרים ולוחמים. ערנותם ופעילותם המקצועית והנחושה של השוטרים בזירה מנעו פיגוע רב נפגעים ואסון כבד. מתבצעים מהלכים מודיעיניים בשיתוף פעולה עם השב"כ להבין את אופי החבירה בין המחבלים ואמצעי הלחימה שברשותם, דרך הגעתם ועוד. ההחלטה של המשטרה על המשך הצבת לוחמים מיומנים במוקדים רגישים הוכיחה את עצמה ומנעה גם היום פגיעה רחבה באזרחים".

‏עיריית אור יהודה התייחסה לרצח של הדר כהן, תושבת העיר, ומסרה: "אנו שולחים את תנחומינו למשפחת כהן היקרה, שלא תדעו עוד צער, ינחמכם המקום בתוך שאר אבלי ציון וירושלים. יהי זכרה של הדר ברוך".

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully