וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי לוחמות מג"ב נפצעו באורח אנוש וקשה בפיגוע משולב בשער שכם בירושלים

שלושה מחבלים הגיעו חמושים בסכינים, רובי קרל גוסטב ומטעני נפץ לאזור העיר העתיקה. צוות לוחמי מג"ב הבחין בהם וביקש מהם להזדהות. כשאחד הפלסטינים הגיש תעודת זהות, שלף חברו נשק והחל לירות. הצוות הגיב בירי וחיסל את השלושה. המפכ"ל רוני אלשיך הגיע לזירת הפיגוע

צילום: דוברות משטרת ירושלים, מדברים תקשורת, דוברות איחוד הצלה; עריכה: מתן חדד

- שלושה מחבלים כבני 20 מגיעים לעיר העתיקה בירושלים חמושים בסכינים, רובים מדגם קרל גוסטב ומטעני חבלה

- כוח מג"ב מבחין בהם ומבקש מהם להזדהות. בתגובה, השלושה יורים ודוקרים שתי לוחמות מג"ב ואזרח נוסף

- המחבלים נורים ומחוסלים, הפצועים מפונים לבית חולים

- מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לזירת הפיגוע

שתי לוחמות מג"ב נפצעו היום (רביעי) באורח אנוש וקשה בפיגוע בשער שכם בעיר העתיקה בירושלים. אחת מהן נפצעה מירי והשנייה נדקרה בצווארה. שלושת המחבלים, שהיו חמושים בסכינים ונשאו נשק, נורו וחוסלו. מלבד השתיים נפצע גבר נוסף כבן 20 באורח קל. שתי הפצועות פונו על ידי כוח מגן דוד אדום לבית החולים הדסה עין כרם בבירה. המפכ"ל רוני אלשיך הגיע כעבור שעה קלה לזירת הפיגוע.

שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, הם תושבי העיירה קבטיה שבאזור ג'נין בצפון השומרון. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם עם סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. בנוסף לכך הם התגלו על גופם מטעני חבלה. כוח חבלה נטרל את המטענים בהצלחה.

צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בשלושת הפלסטינים. הם ניגשו אל החשודים, אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים ובמקביל חברו שלף רובה והחל לירות. כתוצאה מכך נפצעו שתי הלוחמות. הצוות השיב אש, פגע במחבלים והרג אותם. מותם נקבע במקום. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

לקריאה נוספת:
"אחד המסוכנים ביותר": חמאס טוען שחשף סוכן שריגל 14 שנה לישראל
חמאס מודה: שני פעילים בזרוע הצבאית נהרגו בקריסת המנהרה
"האוויר התרוקן, אך עכשיו אני מתחזק": הפצוע מהפיגוע בגבעת זאב מתאושש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרמדיק מגן דוד אדום ניסן חפץ, שטיפל בפצועות במקום, סיפר על זירת האירוע. "כשהגענו ראיתי שתי צעירות כבנות 20 שוכבות כשהן עם פציעות חודרות בפלג גופן העליון. אחת הייתה מחוסרת הכרה והשנייה בהכרה מעורפלת. הענקנו להן טיפול מהיר בשטח ופינינו אותן תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים כשהם במצב קשה".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע לזירת הפיגוע ושיבח את פעילות המשטרה. "יצא לי לשוחח בתחקיר עם הלוחמים האמיצים שלא חששו ליצור מגע. נוצר קרב אמיתי, בקרב הזה שוטרי ירושלים ומג"ב מנעו אסון גדול יותר", אמר. "המוכנות של השוטרים היא זו שהצילה חיים. הציבור הירושלמי צריך לפתוח עיניים ובמקרה כזה לא לחשוש לייצר מגע".

ברקת ציין כי יש "לבחון את התפר בין השטחים לבין ירושלים ולהדק את המקום שממנו באה הצרה". הוא הוסיף: "אני דורש ומבקש מתושבי העיר להמשיך בשגרה ולסמוך על המשטרה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיגוע אחר הצהריים ואיחל החלמה מהירה לפצועות. "שוחחתי עם המפקד בזירה, סגן מפקד מג"ב תת-ניצב יוסי פוני, ועודכנתי בפרטים", סיפר. "שמעתי ממנו כיצד ערנות הלוחמות הייתה לנו, שוב, כחומת מגן וביקשתי ממנו לחזק את ידי הלוחמים והלוחמות כולן. יחד עם כל בית ישראל אני נושא תפילה להחלמתן של הפצועות. לכם לוחמי ולוחמות מג"ב, שומרי ושומרות חומות ירושלים, אני מודה בשם העם כולו על פעילותכם מול טרור רצחני חסר גבולות".

סגן מפקד מחוז ירושלים, תנ"צ אבשלום פלד, התייחס לאירוע ואמר: "מדובר בעליית מדרגה תוך שימוש בנשק אוטומטי, סכינים ומטעני נפץ כלפי שוטרים ולוחמים. ערנותם ופעילותם המקצועית והנחושה של השוטרים בזירה מנעו פיגוע רב נפגעים ואסון כבד. מתבצעים מהלכים מודיעיניים בשיתוף פעולה עם השב"כ להבין את אופי החבירה בין המחבלים ואמצעי הלחימה שברשותם, דרך הגעתם ועוד. ההחלטה של המשטרה על המשך הצבת לוחמים מיומנים במוקדים רגישים הוכיחה את עצמה ומנעה גם היום פגיעה רחבה באזרחים".

חבר הכנסת עמר בר-לב (המחנה הציוני) התייחס לפיגוע ואמר כי מצבה הביטחוני של ישראל הולך ומידרדר בדרך למדינה דו לאומית. "ראשית אני רוצה לאחל החלמה מהירה לפצועות ולברך את כלל לוחמי מג"ב, שהצליחו לעצור פיגוע שהיה יכול להיות יותר גרוע. פעם אחת זה נערות בנות 13, פעם אחת אב לארבעה ועכשיו חוליה שנשמעת מאורגנת עם חגורות נפץ. זה אף פעם לא היה ככה. כל פעם מוצאים פתרון לבעיה ספציפית. לא ברור איפה אנחנו מתחילים ואיפה הם, אנחנו משולבים אחד בשני וזה הפרומו למדינה דו לאומית. לכן צריך לחשוב אם נמשיך לצעוד בכיוון הזה או נשנה כיוון", אמר בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS.

מוחמד כמיל ואחמד זכארנה המחבלים מהפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
"נקודת מפנה באינתיפאדה בירושלים הכבושה". שניים מהמחבלים/צילום מסך, טוויטר

ארגון חמאס פרסם הודעה רשמית, ובה תיאר את המחבלים כ"גיבורים". דובר הארגון חוסאם בדראן בירך על ה"פעולה האיכותית שביצעו שלושת הלוחמים בירושלים". הוא הוסיף כי מדובר ב"נקודת מפנה באינתיפאדה בירושלים הכבושה. הלוחמים הצליחו לחמוק מכוחות הביטחון של הכיבוש וניצלו פרצות ביטחוניות".

בדראן התייחס לעובדה שהמחבלים הצעירים הצליחו להבריח רובים לזירת הפיגוע, וטען כי כוחות הביטחון הישראליים כשלו במניעת הפעולה. כמו כן, הוא חזר על הכינוי שלו זכו המחבלים ברשתות החברתיות - "שלושת הפדאיונים".

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רוני כנפו
"נוצר קרב אמיתי". זירת האירוע/רוני כנפו

ביום ראשון האחרון נפצעו שלושה בני אדם בפיגוע ירי במחסום פוקוס בסמוך להתנחלות בית אל שמצפון לרמאללה, ובהם גבר בן 31 באורח קשה. אדם אחר נפצע באורח בינוני, ופצוע נוסף הובהל לבית החולים כשהוא במצב קל וסובל מפצע ירי ביד. המחבל הגיע במכונית למחסום, המכונה גם VIP, שכן דרכו נוסעים בכירים ברשות הפלסטינית ובאו"ם, פתח אש לעבר הנוכחים, נורה וחוסל. בסמוך למחסום בסמוך למחסום שוכנים בניין המינהל האזרחי וכמה בסיסי צה"ל. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בירושלים.

המחבל הוא אמגד ג'אסר עוואד אבו עומר, בן 34 תושב ג'מאעין, שוטר ברשות הפלסטינית. המחבל עבד במשרד התובע הכללי של הרשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור הפיגוע בשער שכם בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע היום הוא השני שאירע באזור בתוך כמה ימים. ביום שבת האחרון נפצע נער בן 17 באורח קל בפיגוע דקירה ברחוב סולטן סולימאן הסמוך לשער שכם. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, כשהוא בהכרה.

הנער נדקר על ידי שני נערים, תושבי מזרח העיר בני 14 ו-15, שנמלטו מהזירה. כוחות המשטרה שהוזעקו לאזור פתחו בסריקות על מנת לאתר את הדוקרים, ושני חשודים במעורבות באירוע נעצרו. הם הועברו לחקירה במשטרת מרחב דוד. באזור נמצאה לאחר שעה קלה סכין, אולם לא ידוע אם היא שייכת לשניים.

זירת פיגוע שער שכם. רוני כנפו
זירת הפיגוע בשער שכם בירושלים, היום/רוני כנפו

לפני כחודש, צעיר פלסטיני תושב שכונת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים ניסה לדקור שוטר בכיכר צה"ל שבאזור העיר העתיקה. כוח שהיה במקום ירה לעברו וחיסל אותו.

לפי המשטרה, המחבל המתין בטיילת שער יפו והחל ללכת אחרי זוג מתפללים יהודים לכיוון כיכר צה"ל. זוג שוטרים הבחין בו והלך בעקבותיו, ולאחר מכן ביקשו ממנו להציג תעודת זהות. כשהציג את התעודה והכניס את ידו השנייה לכיס פנימי במעילו, ניסה המחבל לשלוף סכין ולדקור את אחד השוטרים. השוטרים נסוגו והמחבל התקדם לעבר השוטר עם הסכין מונפת. כשלא נענה לקריאות השוטרים לזרוק אותה, ירה השוטר לעבר המחבל, שהתמוטט וקם שוב כדי לנסות ולדקור. השוטר ירה בשנית וחיסל את המחבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודות הזהות של המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזור הפיגוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון ראשון: 14:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully