וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה לרעלים: "גז הליום מסוכן, צעירים צריכים להפסיק לשאוף אותו"

3.2.2016 / 13:28

פרופ' ידידיה בנטור מהמרכז הארצי להרעלות ברמב"ם אמר בעקבות מותה של בת השמונה מקריית אתא כי אנשים עם בעיות לב, ריאות וילדים חשופים לסכנה גדולה יותר: "צריכות להיות הוראות אזהרה על בלוני הליום". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בעקבות מותה של הילדה בת השמונה בקריית אתא, שהתמוטטה אתמול (שלישי) לאחר ששאפה הליום מבלון יום הולדת, הדגיש רופא מומחה כי מדובר בתופעה מסוכנת. "חד משמעית אני ממליץ לילדים ובני נוער לחדול מהשעשוע הזה של שאיפת הליום, הוא יכול להיות מסוכן. ברגע שמשרד הבריאות יקבל את התוצאות על מקרה המוות הנוכחי, הוא יתייחס לעניין. אני חושב שצריכות להיות הוראות אזהרה על בלוני ההליום", הסביר פרופסור ידידיה בנטור, מנהל המערך לפרמקולוגיה וטוקסיקולוגיה קלינית והמרכז הארצי למידע בהרעלות בבית החולים רמב"ם שבחיפה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, ריכוז הליום במידה מסוימת עלול להוביל לנזקים בלתי הפיכים ואף למוות. "אפשר למות משאיפת גז הליום מתוך בלון. ההליום בתוך הבלון מופיע בצורה נקייה, אין שם חמצן, ונשימת ההליום באה על חשבון על החמצן. מי שנושם הליום בריכוז גבוה או בצורתו הנקייה לא נושם חמצן והמוח יכול לסבול נזק. יש בעולם מקרים (דומים). דווח על מוות משאיפת הליום, היה כנראה כבר מקרה אחד. חומרת התופעות תלויה בריכוז ההליום, משך החשיפה והרגישות האישית של כל אדם. אנשים עם בעיות לב, ראות או ילדים מועדים יותר".

הוא הסביר כי ההרגשה לאחר שאיפת הליום היא מתעתעת ומסוכנת. "חוסר החמצן גורם בהתחלה לתחושת אופוריה וזה יכול לפגום בכושר השיפוט וביכולת של הנפגע להפסיק את השאיפה של אותו הגז. כלומר מדובר בשילוב של חומר רעיל שבא על חשבון החמצן, נתונים אישיים של כל אחד ותופעות ראשוניות שיכולות להשפיע על המשך ההתמודדות של הנפגע עם החומר. יש משמעות למשך הזמן שבו הנפגע שואף את ההליום. ההליום מבלונים הולך ומתנדף, אבל הריכוז שלו לא פוחת".

לקריאה נוספת:
סערת העוקץ של עשרות הנערים: משרד הכלכלה יבחן הטענות להלנת שכר
אישום נגד הצעיר שתקף קשיש: "נתן מרפק בפנים וסגר עליו דלת הרכב"
"שנת קוף מוצלחת": פרס חוזר לפעילות - ושיגר ברכה לעם הסיני

בית משפחת הילדה ששאפה הליום ומתה, קריית אתא. 2 בפברואר 2016. איחוד הצלה
"זה מסוכן". הכניסה לדירה שבה התמוטטה הילדה בקריית אתא, אמש/איחוד הצלה

פרמדיקים של מגן דוד אדום קבעו את מותה של הילדה שעה קלה לאחר שהתמוטטה. מחקירה ראשונית של מחוז חוף עולה כי היא קרסה בנוכחות שתי אחיותיה, בנות 16 ו-22, וסבתן, לאחר ששאפה הליום מבלון מחגיגות יום ההולדת של אחת מאחיותיה שצוין בשבוע שעבר.

"כשהגענו למקום מצאנו אותה שוכבת בסלון כשהיא מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק", אמר פרמדיק מד"א, רז דיאמנד. "ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות במשך קרוב לשעה אך לצערנו הרב נאלצנו להכריז על מותה. לא ברורות הנסיבות ואת זאת אנחנו משאירים כמובן לבדיקת המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully