וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוויר התרוקן, אך עכשיו אני מתחזק": הפצוע מהפיגוע בגבעת זאב מתאושש

2.2.2016 / 18:50

מנדי ריבקין בן ה-36, שנדקר ביום רביעי בפיגוע שאירע בכניסה להתנחלות, סיפר כי הוא "מרגיש הרבה יותר טוב", לאחר שיצא מטיפול נמרץ. ברגעים שלאחר הפיגוע, חש כי "החיים מתחילים להתפוגג", אך לדבריו "לא פחד לרגע"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

מנדי ריבקין בן ה-36, שנדקר ונפצע באורח קשה בפיגוע הדקירה שאירע ליד ההתנחלות גבעת זאב ביום רביעי, סיפר היום (ראשון) כי הרגשתו השתפרה, לאחר שאתמול יצא מטיפול נמרץ. "אני מרגיש בכל יום הרבה-הרבה יותר טוב. מרגיש מאושש, מתחזק יותר ויותר עם כל יום שעובר, מרגיש בר מזל. ברוך השם", אמר. הוא הוסיף כי הוא מאמין כי "עם כל יום שעובר, כמו סולם שכל שלב נמצא במרחק גדול יותר מהקודם, אני עולה שלב והשלב הבא הוא הרבה יותר גבוה".

לדברי ריבקין, ערב הפיגוע החל בצורה רגועה. "יצאתי עם אשתי לאכול ארוחה קטנה", תיאר. ואולם, השלווה הופרה כשחש שתי פגיעות בכתף. "כל האוויר התרוקן", אמר. "הודעתי לאשתי שדקרו אותי ואז נכנסתי למסעדה, ניסיתי לדחוף אותה ביחד איתי במין חצי נפילה. הצלחתי להוריד את המעיל, להישכב עליו בתנוחת חתול כזו, היה קר". לאחר מכן, סיפר, קרא לעזרה. "'דקרו אותי, דקרו אותי', צעקתי, והרגשתי שהחיים מתחילים להתפוגג, זהו זה", אמר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"זינקנו על המחבל כמו אריות ונאבקנו בו עד שהגיעו הכוחות"
תיעוד: המחבל עוקב אחר זוג ליד גבעת זאב, דוקר את הגבר - ונמלט
בן 36 נפצע קשה בפיגוע דקירה ליד גבעת זאב; המחבל נתפס

הגבר שנדקר ונפצע קשה בפיגוע בגבעת זאב: "נדקרתי פעמיים בכתף - והרגשתי שהכול מתפוגג". גדעון צנטנר
ריבקין בבית החולים, היום/גדעון צנטנר

בעקבות צעקותיו, הגיע סיוע "במהירות הבזק", לדבריו. ריבקין הודה לפרמדיקים וסיפר כי "הגיעו האנשים הכי טובים שאדם יכול לחלום לקבל בסיטואציות כאלו. ארבעה פרמדיקים, אנשי איחוד הצלה". לדבריו הם עבדו ביעילות ו"כל אחד תיקתק כאילו באותו רגע הוא היה אמור להיות שם". בתור אדם דתי, אמר, ראה זאת "כהשגחה פרטית מופלאה". גם בבית החולים שערי צדק בירושלים שאליו פונה, זכה לדבריו לטיפול מסור. "אני זוכר שהגעתי לשערי צדק במהירות, וזכיתי לטיפול מדהים ויוצא מן הכלל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תיעוד הפיגוע בגבעת זאב: המחבל עוקב אחר הזוג, דוקר את הגבר - ונמלט. מערכת וואלה! NEWS
הסכין שבה השתמש המחבל בעת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS

למרות הסיטואציה הקשה, ריבקין הפתיע ואמר כי "לא פחד לרגע". לדבריו, "מרגע שהבנתי שזה פיגוע, ידעתי לאן אני הולך והייתי ממוקד מאוד". עם זאת, החליט לשמור לעצמו על מה בדיוק חשב באותן דקות. ריבקין הודה כי העובדה שהוא תושב גבעת זאב, שבה אירע הפיגוע, גרמה לו בתחילה "לתחושות קצת קשות", אך בהמשך אמר כי אינו נותן לדבר להפחידו. "לא ניכנע לטרור, נזקוף ראש וננצח", קרא.

ריבקין ביקש למסור לממשלה, כי "עצם הדיבור על מסירת שטחים מהווה סכנת נפשות. אסור לנו לדבר על כך בכל צורה והקשר מדיני". לטענתו, שיח מסוג זה כבר הסב נזק ובשל הטרור "היו אלפים שלא זכו להגיע למסיבת עיתונאים שכזו", כמו זו שבה התראיין. הוא הוסיף כי זכה "לקום מהמתים, אולי רק כדי להעביר את המסר הזה".

הוא אף פנה בקריאה לאזרחי הארץ: "חבר'ה, הארץ הזו שלנו. הקדוש ברוך הוא נתן לנו אותה במתנה ואסור לוותר עליה בשום פנים ואופן. אנחנו יכולים לנצח את העסק הזה ולתקוף כל מי שיאתגר אותנו. בואו ננצח, בעזרת השם נצליח".

זירת פיגוע דקירה בגבעת זאב. 27 בינואר 2016. אהוד אמיתון, תצפית TPS
זירת הפיגוע בגבעת זאב, ביום רביעי/תצפית TPS, אהוד אמיתון

הפיגוע אירע בתחנת דלק הסמוכה להתנחלות גבעת זאב שליד ירושלים, וצוות מד"א פינה את ריבקין לבית החולים כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. המחבל, בן 17 וחצי תושב ביר נבאלא הסמוך, עקב אחר ריבקין ואשתו שנכנסו למסעדת המבורגרים בתחנה שעל כביש 436, ובסמוך לכניסה דקר אותו פעמיים ונמלט מהמקום. במהלך מנוסתו השליך המחבל את הסכין שבידו, פגע באדם נוסף ופצע אותו באורח קל.

אנשים שהיו באזור והבחינו במתרחש החלו לרדוף אחריו, עד שהצליחו להשיגו ולתפוס אותו. הם הכו אותו, פצעו אותו וניסו למנוע את פינויו לבית החולים. עם התערבות המשטרה, הוא הועבר במצב קל לבית החולים הדסה הר הצופים בבירה. בעת חיפוש על גופו אותרה ברשותו סכין נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully