וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמרן קיצוני וידיד ישראל: הסנאטור שהביס את הסקרים והלחיץ את טראמפ

טד קרוז, שמתנגד להפלות וחושב ששינויי האקלים הם בדיה, גבר על המיליארדר באייווה בניגוד לתחזיות המוקדמות. הדרך לבית הלבן עדיין רחוקה מאוד, עם מכשול גדול שעדיין עומד בפניו - אזרחותו הקנדית

עריכה: ניר חן

טד קרוז רשם היום (שלישי) הישג משמעותי במרוץ הארוך למשכן הנשיא בוושינגטון, לאחר שגבר על דונלד טראמפ בבחירות המקדימות באיווה - בניגוד לכל התחזיות. הנסיקה בתמיכה בקרוז בן ה-45 מפתיעה נוכח העובדה שאינו זוכה לפופולריות רבה בקרב בכירים במפלגתו. הסנאטור הטרי מטקסס משתייך לקבוצת "מסיבת התה" – האגף השמרן ביותר במפלגה, ורבים טוענים כי אם ייבחר, הוא יהיה הנשיא השמרן ביותר שנבחר בעידן המודרני.

קרוז בן ה-45 משמש כסנאטור מטקסס מאז שנת 2013, וזהו למעשה התפקיד הראשון שלו בממשל האמריקני. הוא נשוי להיידי ולזוג שתי בנות – קרוליין וקתרין, ולפי אתר האינטרנט שלו, שתיהן "התברכו בחיי החלום האמריקני". הוא מתנגד למעשה לכל הערכים שאותם מקדמת המפלגה הדמוקרטית – הוא מביע התנגדות חריפה להפלות, תומך בעונשי המוות ומתנגד לקביעת שכר מינימום.

קרוז הביע ביקורת נוקבת נגד רפורמת הבריאות של הנשיא אובמה. הוא תומך נלהב בזכות להחזקת נשק ומתנגד לכל סוג של פיקוח. על רקע הקריאות של אובמה ושל המועמדים הדמוקרטים לערוך רפורמה בחוקי החזקת הנשק, הוא העלה סרטון שבו הוא נראה צולה בייקון על קנה הרובה האישי שלו. בנוסף, הוא כבר הודיע כי אם ייבחר הוא יפעל לחקיקת חוק שיכריז על שינויי האקלים כבדיה מוחלטת.

עוד כתבות בנושא:
טראמפ הפסיד בבחירות המקדימות באיווה; קלינטון ניצחה את סנדרס ברוב זעום
התחנה הראשונה בדרך לבית הלבן: במי יבחרו אזרחי איווה?
האישה הראשונה, הפה הגדול והסוציאליסט היהודי: הקרב על הבית הלבן יוצא לדרך

טד קרוז לאחר זכייתו בפריימריז באיווה, 2 בפברואר 2016. רויטרס, רויטרס
תומך נלהב בהחזקת נשק. קרוז לאחר ניצחונו באייווה/רויטרס, רויטרס

אם יבחר לנשיאות, צפויים יחסי החוץ של ארצות הברית לעבור שינוי משמעותי. הוא מתנגד להפשרת היחסים הדיפלומטים בין ארצות הברית וקובה שאותם קידם אובמה, והביע התנגדות פעמים רבות להסכם הגרעין בין איראן ושש המעצמות. למעשה, הוא מתנגד חריף לקיום שיחות כלשהן בין הממשל לאיראן. כמו כן, קרוז, בן לאב מהגר מקובה, מתנגד להענקת חנינה למהגרים בלתי-חוקיים ותומך בבניית חומה בגבול בין מקסיקו וארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טד קרוז מנשק את אשתו היידי לאחר הניצחון בבחירות המקדימות באיווה, פברואר 2016. רויטרס
קרוז ואשתו היידי לאחר היוודע הניצחון/רויטרס

קרוז נחשב לידיד ישראל והציג פעמים רבות עמדות התומכות במדינה. הוא העביר ביקורת על הממשל ורשות התעופה הפדרלית בעקבות האיסור על נחיתת מטוסים אמריקניים בנמל התעופה בן גוריון במהלך מבצע צוק איתן, וטען כי מדובר "בחרם כלכלי על ישראל". כמו כן, הוא הביע תמיכה בהעברת שגרירות ארצות הברית מתל אביב לירושלים.

בשנת 2012, לאחר שנבחר לכהן כסנאטור, הגיע קרוז לישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אתה חבר ישראל", אמר לו אז נתניהו לאחר פגישת השניים בירושלים. קרוז השיב: "זו גאווה להיות כאן ואני מקווה לעבוד כדי לחזק את הקשרים בין ארצות הברית וישראל. לדעתי ארצות ברית צריכה לעמוד לצד ישראל בכל מחיר". בנאום שבו הודיע על כוונתו להתמודד לנשיאות, הכריז קרוז: "במקום נשיא שמחרים את ראש הממשלה נתניהו, דמיינו לכם נשיא שעומד בלי להתנצל לצד מדינת ישראל".

בדרך לבית הלבן, קרוז עלול לעמוד בפני מכשול קל. רבים טוענים כי בשל העובדה שנולד בקנדה הוא אינו יכול לכהן כנשיא, על אף שהוא בעל אזרחות אמריקנית בשל היותה של אמו ילידת דלאוור.

קרוז סיים בהצטיינות תואר ראשון באוניברסיטת פרינסטון ולימודי משפטים באוניברסיטת הרווארד. את טבילת האש הפוליטית שלו חווה בשנת 1999, כאשר הצטרף כיועץ משפטי למטה הבחירות של ג'ורג' בוש, וסייע בהתמודדות המשפטית במערכה על ספירת הקולות החוזרת בפלורידה. לאחר היבחרו של בוש מונה קרוז לעוזרו של סגן התובע הכללי, ובהמשך כיהן כמנהל לשכת נציב המסחר הפדרלי.

תומך במנצח הרפובליקני בבחירות המקדימות באיווה, טד קרוז, פברואר 2016. רויטרס
תומך נלהב באיווה/רויטרס

בתקופת כהונתו כסנאטור הוא קידם מהלכים שמרניים, ואף תמך בהשבתת הממשל. בספטמבר של שנת 2013 הוא נשא נאום באורך של 21 שעות ו-19 דקות כדי לעכב את חקיקת רפורמת הבריאות של אובמה – הנאום הרביעי באורכו בהיסטוריה האמריקנית. כמו כל מועמד לנשיאות, גם לקרוז יש תומכים המתגוררים בהוליווד. שדרן הרדיו הימני-קיצוני גלן בק כבר הביע תמיכה, כמו גם סטיבן באואר המוכר מהסרט "פני צלקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully