וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט הורשע בשיבוש; השופט: "בעברית מכובסת, הוא לא הולך למאסר"

2.2.2016 / 12:13

ראש הממשלה לשעבר הודה לפי הסדר הטיעון בשתי עבירות של שיבוש מהלכי משפט והורשע בהם. הפרקליטות ביקשה לגזור עליו חצי שנת מאסר, תקופה שתחפוף לעונש שנגזר עליו בפרשת הולילנד. אך השופט תקף את ההסדר: "אין לכם בעיה ראייתית בתיק, מדוע כל העונש חופף?"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום שבירושלים דן היום (שלישי) בפרשת השיבוש של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בדיון הוצג בפני השופט אביטל חן הסדר הטיעון שנחתם ובמסגרתו הודה אולמרט בשני אישומים של שיבוש מהלכי משפט והורשע בהם, שכזכור תועדו על ידי ראש לשכתו לשעבר שולה זקן. הקראת גזר הדין תיערך ב-10 בפברואר, חמישה ימים לפני כניסתו הצפויה לכלא.

במהלך הדיון תהה השופט חן מדוע כל העונש חופף לעונשו בפרשת הולילנד ואמר כי עובדה זו מפריעה לו: "אין לכם בעיה ראייתית בתיק, אז מדוע כל העונש הוא בחופף?". בתגובה הגנה הפרקליטות על ההסדר: "ראינו חשיבות בכך שהנאשם מודה ולוקח אחריות". והשופט השיב בתקיפות כי "בעברית מכובסת, הנאשם לא הולך למאסר".

הסדר הטיעון נחתם בין אולמרט לפרקליטות המדינה לפני כשבועיים. לפי ההסדר, גזר דינו של אולמרט יהיה חצי שנת מאסר, תקופה שאותה ירצה בחפוף לעונש המאסר שהוטל עליו בפרשת הולילנד. בנוסף לכך, ייגזר עליו עונש מאסר על תנאי והוא ייקנס ב-50 אלף שקלים. אולמרט צפוי להיכנס לכלא ב-15 בפברואר בגין הרשעתו בקבלת שוחד מאיש העסקים שמואל דכנר, עבירה שבה הורשע בבית המשפט העליון.

אהוד אולמרט היום בכניסה לבית משפט השלום. ניב אהרונסון
צפוי להיכנס לכלא ב-15 בפברואר. אולמרט/ניב אהרונסון

נציגת המדינה בדיון מסרה בתחילתו: "ההקלטות (של שולה זקן - י"ב) נתנו הצצה למערכת כוחות של גורם דומיננטי אל מול שחלש ממנו. נחשפנו למערך אינטרסים סבוך וחציית הקווים בין המותר לאסור. זקן הייתה כפופה לאולמרט, אשת סודו. השניים עברו כברת דרך כשבין השניים מחויבות גדולה מאוד וברור שהנאשם מימן אותה במשך שנים, רומם אותה והקשר ביניהם היה קרוב במיוחד".

לדברי התובעת, "התלות של זקן באולמרט כלכלית יצרו את הקרקע לביצוע העבירות וההקלטות הציגו תמונה מדאיגה שבה אולמרט להשפיע על המשפט. אולמרט פעל לפי האינטרסים שלו ועל מנת לסכל את ההליך המשפטי. היה במעשים כדי לפגוע באינטרס הציבורי של חשיפת האמת". בשלב הטיעונים לעונש, אמרה נציגת המדינה כי "היה מצופה מאדם במעמדו של אולמרט לנהוג אחרת".

בתום הדיון ביקש ‏השופט לקבוע מועד להקראת גזר הדין לפני כניסת אולמרט לכלא (ב-15 בפברואר - י"ב). השופט חן שלא היה מעוניין שאולמרט יגיע לדיון על מדי אסיר, ציין: "לא נעים לי". אולמרט השיב: "גם לי לא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אהוד אולמרט היום בכניסה לבית משפט השלום. ניב אהרונסון
אהוד אולמרט היום בכניסה לבית משפט השלום/ניב אהרונסון

כתב האישום שבו הודה היום אולמרט מגולל שני מקרים שבהם ניסה לשכנע את זקן במהלך משפטי פרשות הולילנד וטלנסקי (מעטפות הכסף) להימנע מלתת עדות נגדו ועל ידי כך להשפיע על ההליכים המשפטיים. בין היתר תועד אולמרט במפגשים עם זקן במלונות בירושלים משנת 2011. באחד מהם הוא נשמע אומר לה: "תזכרי דבר אחד: אם אני לא אצא זכאי, אף אחד לא ייצא זכאי". האמירה נועדה לגרום לזקן לפעול לטובת האינטרסים שלו.

בפגישה נוספת המשיך אולמרט במאמציו להניא את זקן שלא תעיד במשפטם, תוך שהוא מנסה לעורר בה חשש מפני הצפוי לה במהלך חקירתה הנגדית. מאמציו צלחו ובסופו של דבר הודיעה זקן כי היא בוחרת להימנע מלהעיד להגנתה. בהקלטה אחרת, העוסקת בתיק הולילנד, נשמע אולמרט אומר לזקן כי הסדר עמה בתיק עלול לפגוע בו. הוא טען בפניה: "אני בדעה של משא ומתן עכשיו הוא טעות, תקשיבי למה שאני אומר לך, ככל שהדבר הזה מתרחק מזמן המעשה זה מקטין את העונש בצורה דרמטית. בינתיים יתייצב המצב, תירגעי".

אולמרט עדיין ממתין להכרעה בפרשת טלנסקי

אולמרט גם הבטיח שידאג לפרנסת בני משפחתה ואף יסייע במימון סנגור עבורה. כמו כן, הוא ניסה לשכנע אותה בעזרת בני משפחתה, שלא תחתום על הסדר טיעון. "במעשיו", נכתב בכתב האישום, "עשה אולמרט דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין".

בימים אלה ממתין אולמרט להכרעת שופטי בית המשפט העליון על עונשו בפרשת טלנסקי, שבמסגרתה נגזרו על אולמרט עוד שמונה חודשי מאסר בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully