וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 13 שנה: שרידי מעבורת הקולומביה הגיעו לישראל

2.2.2016 / 9:21

חלקים מהמעבורת שהתפוצצה ב-2003 הוצגו בכנס החלל על שם האסטרנאוט אילן רמון, שנספה באסון. זאת לאחר שמנכ"ל נאס"א אישר את בקשת רעייתו רונה רמון. לדבריה, מדובר ב"סגירת מעגל"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: גדי וינסטוק

שרידים של מעבורת החלל קולומביה הגיעו היום (שלישי) לישראל והוצגו בכנס החלל על שם האסטרונאוט הישראלי שנספה באסון, אילן רמון, בבית חיל האוויר שבהרצליה. אלמנתו של רמון, רונה, חשפה את השרידים שהובאו במיוחד לבקשתה לארץ על ידי נאס"א.

"מדובר בסגירת מעגל עבורי ועבור כל אלו העוסקים במדע וחקר החלל בישראל", אמרה רמון, "אני מתרגשת שמנכ"ל נאסא זכר את בקשתי ונענה בחיוב להביא את שרידי המעבורת לישראל, בכדי לאפשר לבני הנוער שלנו לקבל השראה מסיפורו של אילן ושל קולומביה ולתרום לחינוך לאהבת המדעים והטכנולוגיה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"היכן החיבוק של אימא?": בנותיה של דפנה מאיר זכו בתחרות ספורט
אחרי שנים: "דודו אוחיון" מתל אביב התגלה כשב"ח פלסטיני
חייל חרדי מצטיין סירב להצדיע למפקדתו - ויטופל משמעתית

חשיפת שרידי מעבורת הקולומביה – היום בית חיל האוויר בהרצליה. רן ליבנה, מערכת וואלה! NEWS
"מתרגשת שנענו לבקשתי". השרידים של המעבורת, היום/מערכת וואלה! NEWS, רן ליבנה

"יש הרבה דברים שאני רוצה לומר על השבוע המיוחד הזה", המשיכה רמון, "אתחיל באתמול, כשעלינו לגבעה 13 שנים אחרי, בדיוק בשעה שבה איבדנו את הקולומביה והצוות היקר. דיברנו מהלב והחוויות האישיות כשנמצאים איתנו הרבה אסטרונאוטים".

לדבריה, "התחלנו את שבוע החלל, לבי מתמלא בגאווה כל פעם מחדש. 13 שנים עברו. הבנתי שהאסון הפרטי שלי הוא לא רק שלי, עם תפקיד שלא פיללתי שאקח אותו על כתפיי, עם האסון, נשאבנו כולם לוואקום. אני לא רציתי שנזכור את הטרגדיה, אלא גם את ההישגים, את האדם, את פריצת הדרך שלנו כעם. יחד עם הרבה עזרה מחברים יצרנו מורשת שבעצם נפרשת לפן הבינלאומי, ברמה הלאומית. שבוע החלל בישראל הפך להיות אירוע מכובד שאחרי 13 שנים משרד החלל והמדע מוביל אותו בגאווה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
האסטרונאוט הישראלי אילן רמון בהכנות לשיגורו לחלל. נאס"א, אתר רשמי
כל שבעת אנשי הצוות נספו באסון. אילן רמון לפני שיגורו לחלל/אתר רשמי, נאס"א

"באפריל האחרון פגשתי את צ'רלי גולדן שהיה אחראי על הנושאים הבינלאומיים והוא אמר לי 'אני זוכר את בקשתך ואנחנו נקיים אותה'", סיפרה. "הוא הודיע לי שעם התצוגה של החלקים מקולומביה גם אנחנו כאן נזכה לקבל חלק מהמעבורת שאבדה לנו בחלל. השרידים האלה פה, מה שנראה כאן זה חפצים עם הרבה מאוד רגש, הרבה מאוד עשייה, ידע, סקרנות".

רמון סיימה את דבריה באומרה כי "לא פשוט להיות 'אלמנתו של', לא פשוט להיות אמו של אסף, אני רוצה לומר תודה לצ'רלי גולדן שהציג אותי בפעם האחרונה כשגרירת החלל של ישראל ואני רוצה לומר לכם תודה".

שרידי המעבורת קולומביה. מאצ'י הוף
"לא פשוט להיות 'אלמנתו של'". שרידי המעבורת/מאצ'י הוף

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס שנכח בטקס אמר כי "המורשת של אילן רמון ממשיכה גם אחריו ומהווה השראה לצעירים, למדענים ולציבור הרחב". לדבריו, "הניסוי שערך אילן תרם רבות למדע ותוצאותיו ממשיכות לתרום עד היום למחקרים ולחוקרים בתחום. הניסוי, שיצא מישראל ותוכנן על ידי מדענים ישראלים, חזר היום לביתו בישראל ויקבל כאן את מקום הכבוד הראוי". לדברי אקוניס, בשבוע הבא הוא ייצא לסדרת פגישות בנאס"א שבמסגרתם יבקש לבחון שליחת אסטרונאוט או אסטרונאוטית ישראלי נוסף לחלל.

שרידי המעבורת קולומביה. מאצ'י הוף
השרידים שהוצגו בכנס החלל/מאצ'י הוף

מועד הגעתם של השרידים לישראל הוא בסמוך לציון 13 שנים לאסון שבו התפרקה המעבורת בדרכה חזרה לכדור הארץ עם כניסתה לאטמוספירה. באסון נהרגו כל שבעת אנשי הצוות שהיו על הסיפון. לאחר האסון הוקם צוות חקירה שמצא כשלים הנדסיים וכן כשלים ארגוניים בנאס"א שהובילו לתאונה.

"קרן רמון" הוקמה לפני כשש שנים על ידי רונה רמון ועוסקת בחינוך הדור הצעיר של מדינת ישראל למצוינות אקדמית ומנהיגות חברתית דרך ערכים של מדע, תעופה, חלל ותרומה לזולת. הקרן מפעילה מאות תכניות חברתיות ברחבי הארץ ובראשן: "רמון ספייסלאב" - תכנית מצוינות מדעית שבמסגרתה שולחים תלמידים ניסוי מדעי לתחנת החלל הבינלאומית, בשיתוף סוכנות החלל הישראלית, תעשיות חלל ישראליות ואסטרונאוטים מנאס"א. תכניות נוספות הן "מועדון הטייסת" ו"אות רמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully