וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצג הסדר הטיעון של אולמרט ב"פרשת השיבוש": 5 דברים שצריך לדעת

גל סלונימסקי

2.2.2016 / 7:30

ועדת השקיפות של הכנסת תדון בגרסה החדשה של הספר "להיות אזרחים בישראל", גמר גביע הטוטו של ליגת העל ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הצגת הסדר הטיעון של אולמרט בפרשת השיבוש

דיווח  פולאפ עם יהושע בריינר על ערעור אולמרט בפרשת טלנסקי. מערכת וואלה!
אהוד אולמרט/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית משפט השלום שבירושלים דיון בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ב"פרשת השיבוש". בדיון יוצג בפני השופט אביטל חן הסדר הטיעון שנחתם ובמסגרתו יודה אולמרט בשני אישומים של שיבוש מהלכי משפט ולא יואשם בסעיף של הדחת עדה, שהיא שולה זקן. גזר דינו של אולמרט בגין שני אישומים אלו יהיה חצי שנת מאסר, שאותה ירצה במקביל לעונש המאסר שהוטל עליו בפרשת הולילנד. בנוסף לכך, ייגזר עליו עונש מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקלים. התיק נפתח לאחר ששולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, חשפה הקלטות שלו מנסה להשפיע עליה שלא למסור עדות מפלילה.

דיון בעניין הספר החדש ללימוד אזרחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספר "להיות אזרחים בישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת השקיפות של הכנסת בגרסה החדשה של הספר "להיות אזרחים בישראל" המיועד ללימוד מקצוע האזרחות בתיכונים. הספר, שנערך זה חמש שנים ועתיד להתפרסם בקרוב, עורר סערה וזכה לביקורת נרחבת לאחר שנטען כי הגרסה החדשה מדגישה את הזהות היהודית יותר מאשר את הזהות הדמוקרטית ומדירה את האוכלוסייה הערבית. מנגד, היו שטענו כי מדובר בתיקונים של טעויות היסטוריות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

גמר גביע הטוטו של ליגת העל בכדורגל

רן בן שמעון מאמן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
מאמן מכבי פתח תקווה, רן בן שמעון/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך גמר גביע הטוטו של ליגת העל בכדורגל, שבו ייפגשו עירוני קריית שמונה ומכבי פתח תקוה. רן בן שמעון, שקבוצתו מגיעה למשחק שייערך בנתניה אחרי חמישה הפסדים רצופים, ינסה לזכות בתואר השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי על חשבונה של הקבוצה שאותה הוביל לאליפות לפני ארבע שנים. קריית שמונה כבר זכתה בגביע הטוטו ב-2011 וב-2012, בעוד שלמכבי פתח תקוה יש זכיות ב-1995, 2000 ו-2004.

יום הביצות הבינלאומי

אנפה כחולה עפה מעל ביצות מלח בפלאם איילנד במסצ'וסטס, נובמבר  2014. רויטרס
ענפה כחולה עפה מעל ביצת מלח במסצ'וסטס, נובמבר 2014/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מצוין בעולם יום הביצות הבינלאומי, שזהו היום שבו נחתמה "אמנת בתי הגידול הלחים", הידועה בשם "אמנת רמסר". האמנה, שנחתמה בשנת 1971 בעיר רמסר שבאיראן, היא אמנה בינלאומית שעוסקת בשימור מקווי מים ובתי גידול לחים מתוך הבנה של תפקידם האקולוגי, הכלכלי, המדעי והתרבותי. על האמנה חתומות 168 מדינות. ישראל הצטרפה אליה ב-1993, אך המהלך נכנס לתוקף רק ב-1997. במסגרת יום הביצות הבינלאומי, ארגונים ממשלתיים ולא ממשלתיים יוזמים פעילויות שמטרתן היא העלאת מודעות לערכם של בתי הגידול.

דנה אינטרנשיונל חוגגת 44 חורפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דנה אינטרנשיונל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת הזמרת דנה אינטרנשיונל יום הולדת 44. אינטרנשיונל נולדה בשם ירון כהן ובשנות ה-80 החלה בתהליך של שינוי מין. באותן שנים היא פתחה בקריירה מוזיקלית וחברה לעופר ניסים שהיה המנהל המוזיקלי שלה בתחילת דרכה. בשנת 1998 היא השתתפה באירוויזיון עם השיר "דיווה" וזכתה במקום הראשון, בפעם השלישית בתולדות ישראל. היא הייתה לזמרת הטרנסג'נדרית הראשונה שהשתתפה באירוויזיון. מאז הספיקה להוציא תקליטים רבים ולהשתתף בתכניות שירה בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully