וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת אשכול: בצה"ל לא מצאו עד כה מנהרות מתחת ליישובים

יניר יגנה ודב גיל-הר

2.2.2016 / 1:03

לדברי גדי ירקוני, המועצה נמצאת בקשר רצוף עם גורמי צבא אך לא נמצאו ממצאים כלשהם בבדיקותיהם בשטח. עם זאת, בשיחה באולפן וואלה! NEWS טען בכיר לשעבר בצה"ל כי למרות שהוא לא סבור שביישובי העוטף שומעים את קולות החפירות, אין ספק כי "חמאס חופר"

עריכה: ניר חן

ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני אמר אמש (שני) כי המועצה נמצאת בקשר רצוף ושוטף עם גורמי הצבא בנושא איום המנהרות מתחת ליישובים ישראליים, ובבדיקות שנעשו לא נמצאו ממצאים המעידים על קיומן. "אנו מתייחסים לכל תלונה של תושבים במלוא הרצינות המתבקשת והיא מועברת במיידית לידיעת וטיפול הצבא". לדבריו, גורמי הצבא מגיעים ובודקים את התלונות בשטח ובכל הבדיקות שנעשו עד כה לגילוי מנהרות ביישובים לא נמצאו ממצאים כלשהם. יחד עם זאת, "החשש של התושבים הוא ברור ומובן ואנו שבים ודורשים מהמדינה לפעול בכל האמצעים הנדרשים לספק מענה הגנתי מרבי ולקדם במיידית את הקמת המכשול לאורך הגבול שיתן את המענה לאיום המנהרות".

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS התייחס אל"מ (במיל') עתי שלח, מפקד יחידת יהל"ם לשעבר, לאיום המנהרות. זאת לנוכח הסרטון שפרסם חמאס ובו טען לחידוש המנהרות ההתקפיות נגד ישראל, ההערכות כי יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לשטח המדינה וכן עדויות התושבים לרעשי חפירות מתחת לבתיהם. "חמאס חפרו וחופרים כעת", אמר, אך הוסיף: "אני לא סבור שניתן לשמוע את רעם הקונגו של חמאס, אבל אני בטוח שהם עובדים על התשתיות של המנהרות".

בריאיון מפקד יחידת יהל"ם לשעבר, השייכת לחיל ההנדסה הקרבית, התייחס גם לטענות לפיהן האיום אינו מטופל טכנית. "נחלק את התשובה לשלושה חלקים גורמים מקצועיים: ראשית, יש את שיקול הדעת של המדינאים. שנית, את מקבלי ההחלטות בדרג הביטחוני. ורק לבסוף יש את הדיון ברמה המקצועית". שלח ביקש להגיב לחלק השלישי. "מצבנו ביחס ל'צוק איתן' הרבה יותר טוב. לנסות לרצות את הציבור בנושא הטכנולוגי בלבד - זו טעות. יש לנו מודיעין טוב והוא משתפר כל הזמן. שנית, גם רמת המוכנות של צה"ל גדולה מאוד. הוא נמצא במקום אחר מימי המבצע".

לקריאה נוספת:
"הממשלה מתמהמהת – ואנחנו נשלם": בעוטף מתקשים להירגע לנוכח האיומים
הרצוג על איום המנהרות: "למה מחכים? שיצאו מחבלים עם נשקים שלופים?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ידענו שחמאס יחפרו מנהרות שוב". תיעוד פלסטיני של עבודות צה"ל לאיתור מנהרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל"מ במיל' שלח הבהיר כי הוא סומך על הדרג המדיני. "אנחנו, במערכת הביטחון, צריכים שקט. כל מה שאנו אומרים, משתקף גם כלפי הצד השני. הוא בונה לעצמו תמונת מצב בהסתמך על פרסומים כאן בתקשורת. ולכן חשוב לא לנדב אינפורמציה מיותרת. אם הפתרון שיינתן ייוודע לצד השני, לא נוכל להפעיל אותו. לצה"ל יש קומבינציות של טכנולוגיות להתמודד עם האיום וזה לא הפתרון היחיד שיש לו".

לדבריו, "ידענו שחמאס יחפרו מנהרות שוב, ידענו שישקמו את המנהרות הישנות, וידענו שנקודת הפתיחה של המבצע הבא לא תהיה אותו דבר כי יש הרתעה מול חמאס. אני יודע שהרעש של הקונגו מאוד מעניין את הציבור הישראלי, אך זאת לא הנקודה. הם חופרים, אם שומעים או לא אני לא יודע".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נתניהו על איום המנהרות: "אם נותקף, נפעל בעוצמה גדולה יותר מב'צוק איתן'". לשכת העיתונות הממשלתית
"אם נותקף ממנהרות ברצועת עזה, אנחנו נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד חמאס". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

שלשום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא ואמר: "אנחנו פועלים בשיטתיות ובקור רוח נגד כל האיומים לרבות האיום מחמאס", אמר נתניהו במסגרת כנס שגרירי ישראל בעולם שהתקיים במשרד החוץ.

"גם באמצעים הגנתיים וגם באמצעיים התקפיים, וכמובן שבמידה שאנחנו נותקף ממנהרות ברצועת עזה, אנחנו נפעל בעוצמה רבה מאוד נגד חמאס, ובעוצמה גדולה בהרבה מזו שהופעלה גם במבצע 'צוק איתן'. אני חושב שמבינים את זה באזור, מבינים את זה גם בעולם. אני מקווה שלא נידרש לזה, אבל היכולות שלנו הן ההגנתיות והן ההתקפיות מתפתחות במהירות ולא הייתי מציע למישהו לנסות אותן", הוסיף.

מנהרה מרצועת עזה שהוצפה במצרים. מתוך "מען", צילום מסך
"מנהרות הגנתיות". מנהרה של חמאס שהוצפה לאחרונה במים/צילום מסך, מתוך "מען"

חמאס התייחס שלשום לדבריו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון שטען כי המנהרות הן "צעד מסוכן וחמור". "המנהרות שלנו הגנתיות, ונועדו לשמירה על ביטחונה של הרצועה", נמסר. "הצהרות אלו של מזכ"ל האו"ם מוטות לטובת ישראל". כמו כן, מוקדם יותר פרסמו פלסטינים תמונות שצולמו ברצועה וחושפות לכאורה את פעילות כוחות צה"ל בגבול האזור כשהם מחפשים אחר פירי מנהרות באמצעות כלים הנדסיים גדולים.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully